1. HOME
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Items where Subject is "Graphics arts, prints"

Go back a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Author | Document type
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z | Ż
Number of items at this level: 298.

A

Ameisenowa, Zofia (1936) Ein unbekannter, früher Burgkmair-Holzschnitt in Krakau? In: Maso Finiguerra, 1 (1936), pp. 161-164

Ameisenowa, Zofia (1929) Einblattdrucke des fünfzehnten Jahrhunderts in Polen : Holz- und Metallschnitte in den Bibliotheken zu Gołuchów, Krakau, Lemberg, Lublin, Płozk, Thorn und Warschau (Einblattdrucke des Fünfzehnten Jahrhunderts ; 69).

Ameisenowa, Zofia (1938) The tree of life in Jewish iconography. In: Journal of the Warburg Institute, 2 (1938), Nr. 4. pp. 326-345

B

Busch, Werner (1997) Daniel Chodowieckis "Natürliche und affectirte Handlungen des Lebens". In: Hinrichs, Ernst (Hrsg.): Daniel Chodowiecki : (1726 - 1801) ; Kupferstecher, Illustrator, Kaufmann. Tübingen 1997, pp. 77-99

Busch, Werner (1996) Das Capriccio in der Druckgraphik. In: Mai, Ekkehard (Hrsg.): Das Capriccio als Kunstprinzip. Mailand 1996, pp. 341-368

Busch, Werner (1996) Die Wahrheit des Capriccio - die Lüge der Vedute. In: Mai, Ekkehard (Hrsg.): Das Capriccio als Kunstprinzip. Mailand 1996, pp. 95-10

Busch, Werner (2000) Die europäische Druckgrafik von 1790-1850. In: Kunsthistorische Arbeitsblätter, Nr. 9 (2000), pp. 47-60

Busch, Werner (1996) Die graphische Gattung Capriccio - der letztlich vergebliche Versuch, die Phantasie zu kontrollieren. In: Mai, Ekkehard (Hrsg.): Das Capriccio als Kunstprinzip. Mailand 1996, pp. 55-81

Bickendorf, Gabriele (1997) Eigensinn der Illustration. Ovids ‘Metamorphosen’ in Druckgraphiken des 17. Jahrhunderts. In: Der verblümte Sinn. Illustrationen zu den ‘Metamorphosen’ des Ovid, Ausstellungskatalog. Kornwestheim 1997, pp. 13-82

Büttner, Nils (2002) Grafik im 17. und 18. Jahrhundert (6.4.10). In: Kunsthistorische Arbeitsblätter : Zeitschrift für Studium und Hochschulkontakt, Nr. 6 (2002), pp. 49-60

Baranowa, Anna (1994) Grupa Krakowska – awangarda i tradycja. In: Rostkowska, Teresa (Hrsg.): Grupa Krakowska 1932 - 1994 : 15 kwietnia - 15 maja 1994, Narodowa Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta Warszawa; [wystawa]. Warszawa 1994, pp. 9-14

Busch, Werner (1998) Hogarth's Marriage à-la-mode. Zur Dialektik von Detailgenauigkeit und Vieldeutigkeit. In: Dillmann, Martina (Hrsg.): Marriage a-la-mode - Hogarth und seine deutschen Bewunderer. Berlin 1998, pp. 70-83

Büttner, Nils (1993) In Holland unterwegs - Landschaftsgraphik im Goldenen Jahrhundert. In: Unverfehrt, Gerd (Hrsg.): Rembrandt schwarz - weiss . Meisterwerke der Radierkunst aus der Kunstsammlung Göttingen. Göttingen 1993, pp. 66-82

Büttner, Frank (2004) John Flaxmans Illustrationen zu Dantes "Divina Commedia". Die ersten Skizzen und die Herausbildung des "Umrißlinienstils". In: Wiegel, Hildegard (Hrsg.): Italiensehnsucht. Kunsthistorische Aspekte eines Topos. München 2004, pp. 95-109

Büttner, Nils (1997) "Künstlern und Kunstliebhabern wohlbekannt" - Albrecht Dürer und seine Sammler. In: Unverfehrt, Gerd (Hrsg.): Dürers Dinge: Einblattgraphik und Buchillustrationen Albrecht Dürers aus dem Besitz der Georg-August-Universität Göttingen. Göttingen 1997, pp. 27-36

Busch, Werner (1996) Lektüreprobleme bei Hogarth: Zur Mehrdeutigkeit realistischer Kunst. In: Möller, Joachim (Hrsg.): Hogarth in context : ten essays and a bibliography. Marburg 1996, pp. 17-35

Busch, Werner (1982) Lucas van Leydens "Große Hagar" und die augustinische Typologieauffassung der Vorreformation. In: Zeitschrift für Kunstgeschichte, 45 (1982), pp. 97-129

Büttner, Nils (2001) Van Dyck als Graphiker. Carl Depauw / Ger Luijten (Hrsgg.): Anthony van Dyck as a printmaker, Antwerpen 1999. In: Göttingische gelehrte Anzeigen, 253 (2001), pp. 109-125

Busch, Werner (1995) Von unvordenklichen bis zu unvorstellbaren Zeiten. Caspar David Friedrich und die Tradition der Jahreszeiten. In: Blühm, Andreas (Hrsg.): Philipp Otto Runge, Caspar David Friedrich. Zwolle 1995, pp. 17-32

Blum, Gerd (2008) "Vorsicht Kunst". Die Fotomontagen von Klaus Staeck. In: Paul, Gerhard (Hrsg.): Das Jahrhundert der Bilder, Bd. 2. Göttingen 2008, pp. 418-425

Büttner, Nils (2005) Where is Paradise? Imagining Heaven and Hell in early modern times. In: Sandback, Amy Baker (Hrsg.): Imagined worlds : willful invention and the printed image 1470-2005. New York 2005, pp. 37-56

Busch, Werner (1992) Überlegungen zur Hogarth-Rezeption bei Chodowiecki und Kaulbach. In: Zeitschrift des Deutschen Vereins für Kunstwissenschaft, 46 (1992), pp. 9-19

Baranowa, Anna (1991) The Cracow Group - avant-garde and tradition. In: Baran, Zbigniew ; Brand, William (Hrsgg.): Cracow. The dialogue of traditions ; a publication on the occasion of the Conference on Security and Cooperation in Europe session, may 28 - june 7, 1991. Cracow 1991, pp. 123-141

Baranowa, Anna (2010) Intertwining. Zbigniew Makowski's search for the whole. In: Keserü, Katalin ; Szegedy-Maszák, Zsuzsanna (Hrsgg.): Text and image in the 19 - 20th century art of Central Europe. Proceedings of the international conference organized at the Eötvös Loránd University of Budapest, September 21 - 22, 2009. Budapest 2010, pp. 187-194

Baranowa, Anna (1990) Kraków w oczach Wielkiej Emigracji. In: Rocznik Krakowski, 56 (1990), pp. 161-168

Baranowa, Anna (2012) Zbigniew Makowski - pictor laureatus. In: Arttak - Sztuki Piękne, Nr. 3 (2012), pp. 28-34

Baranowa, Anna (2008) Zbigniew Makowski – Artifex Viator. In: Zbigniew Makowski. Obrazy i rysunki. Kraków 2008, pp. 8-11

Barr, Helen (2013) „Das Gesicht unserer Zeit!“. Anmerkungen zum Menschenbild in der Reklame illustrierter Zeitschriften der 1920er Jahre. In: Eder, Jens ; Imorde, Joseph ; Rainerth, Maike Sarah (Hrsgg.): Medialität und Menschenbild. Berlin/Boston 2013, pp. 237-251 (Medienkonvergenz ; 4)

Bator, Zofia (2012) Християнська сакральна традиція: Віра, духовність, мистецтво. Матеріали V Міжнародної наукової конференції, м. Львів, 23-24 листопада 2012 р. (Апологет). Chrystyjans’ka sakral’na tradycija: Vira, duchovnist’, mystectvo. Materiali V Mižnarodnoï naukovoi konferencji, m. L’viv, 23-24 listopada 2012 r. (Apolohet).

Behrens, Ralf (2014) Die Tagebücher des Dr. Eugen Ehmann : geboren am 03. Januar 1887 in Stuttgart gestorben am 30. September 1963 in Bad Säckingen ; Maler, Grafiker und Architekt.

Bernatowicz, Tadeusz (2002) Ambicje terytorialne Wazów i symbole królewskiego panowania w krajobrazie. In: Połujan, Katarzyna (Hrsg.): Orzeł i Trzy Korony. Sąsiedztwo polsko-szwedzkie nad Bałtykiem w epoce nowożytnej (XVI-XVIII w.). Wystawa, 8 kwietnia - 7 lipca, Zamek Królewski w Warszawie. Warszawa 2002, pp. 59-74

Bernatowicz, Tadeusz (1996) "Idea Principis Christani" w emblematyce około roku 1600. (Z badań nad recepcją tacytyzmu w Polsce). In: Barok, 3 (1996), Nr. 1. pp. 91-118

Bernatowicz, Tadeusz (1998) Monumenta variis Radivillorum. Wyposażenie zamku nieświeskiego w świetle źródeł archiwalnych. Cz. 1: XVI-XVII wieku.

Betlej, Andrzej (2015) Osiemnastowieczne ornamentalne „Klebebandy” w zbiorach polskich. In: Daranowska-Łukaszewska, Joanna ; Dworzak, Agata ; Betlej, Andrzej (Hrsgg.): Ornament i dekoracja dzieła sztuki. Studia z historii sztuki. Warszawa 2015, pp. 249-261

Betlej, Andrzej (2007) Przykłady oddziaływania wzorów Giovanniego Battisty Montany i Bernardino Radiego w sztuce polskiej XVII i XVIII wieku. In: Brzezina, Katarzyna ; Wolańska, Joanna (Hrsgg.): Barok i barokizacja. Materiały sesji naukowej Oddziału Krakowskiego Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Kraków, 3-4 XII 2004. Kraków 2007, pp. 161-179 und Abb. (Ars Vetus et Nova ; 28)

Betlej, Andrzej (2010) Sibi, deo, posteritati : Jabłonowscy a sztuka w XVIII wieku.

Betlej, Andrzej ; Dworzak, Agata (2014) Abrys, delineatio, kopersztych… czyli "przednie rysowane, godne poszanowania, dobrych magistrów rysunki" : projekty dzieł małej architektury ze zbiorów krakowskich.

C

Clausberg, Karl (2014) Saenredams Platon-Höhle: Herz/Hirn-Dunkelkammer als Optiklabor. Ein Binokular-Essay.

Castor, Markus A. (2002) Caylus et le cercle artistique parisien. In: Aghion, Irène (Hrsg.): Caylus, mécène du roi : collectionner les antiquités au XVIIIe siècle ; [à l'occasion de l' Exposition "Caylus, Mécène du Roi - Collectionner les Antiquitès au XVIIIe Siècle"]. Paris 2002, pp. 37-43 und Abb.

Cercha, Maksymilian ; Cercha, Stanisław ; Kopera, Feliks (1904) Pomniki Krakowa. Monuments de Cracovie, Bände 1-3.

Chojecka, Ewa (1971) Der Einfluss Albrecht Dürers auf die Kunst des 16. Jahrhunderts in Polen. In: Ullmann, Ernst ; Grau, Günter ; Behrends, Rainer (Hrsgg.): Albrecht Dürer. Zeit und Werk. Eine Sammlung von Beiträgen zum 500. Geburtstag. Leipzig 1971, pp. 161-172 ; 243-252

Chojecka, Ewa (1961) Deutsche Bibelserien in der Holzstocksammlung der Jagellonischen Universität in Krakau (Studien zur deutschen Kunstgeschichte ; 321).

Chojecka, Ewa (1972) Dürer als Kunsttheoretiker. In: Ullmann, Ernst (Hrsg.): Kunst im Aufbruch ; Vorträge der Kunstwissenschaftlichen Tagung mit internationaler Beteiligung zum 500. Geburtstag von Albrecht Dürer ; Karl-Marx-Universität Leipzig, 31. Mai bis 3. Juni 1971. Leipzig 1972, pp. 219-223

Chrzanowski, Tadeusz (1977) Ciało sarmackie. In: Teksty: teoria literatury, krytyka, interpretacja, Nr. 2 (32) (1977), pp. 54-83

Chrzanowski, Tadeusz (1991) Die Lage der Kunstgeschichte in Polen nach dem Zweiten Weltkrieg. Versuch eines Überblicks. In: Kunstchronik, 44 (1991), pp. 677-686

Chrzanowski, Tadeusz (1995) Geografia niderlandyzmu polskiego (XV-XVII w.). In: Niderlandyzm w sztuce polskiej. Materiały Sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Toruń, grudzień 1992. Warszawa 1995, pp. 59-80

Chrzanowski, Tadeusz (1998) Kresy – perspektywy czy Ultima Thule kultury. In: Baranowski, Andrzej Józef (Hrsg.): Sztuka pograniczy Rzeczypospolitej w okresie nowożytnym od XVI do XVIII wieku. Materiały Sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa, październik 1997. Warszawa 1998, pp. 11-23

Chrzanowski, Tadeusz (1988) Kryzys sztuki religijnej – historia czy teraźniejszość? In: Kryzysy w sztuce. Materiały Sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Lublin, grudzień 1985. Warszawa 1988, pp. 179-197

Chrzanowski, Tadeusz (1991) L’Art baroque-populaire existe-t-il? In: Polish Art Studies, 12 (1991), pp. 231-242

Chrzanowski, Tadeusz (1984) Uwagi o intelektualiście-kolekcjonerze w Polsce na przełomie renesansu i baroku. In: Mecenas, kolekcjoner, odbiorca. Materiały Sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Katowice, listopad 1981. Warszawa 1984, pp. 121-145

D

Deluga, Waldemar (2000) Einblattdrucke des 15. Jahrhunderts in der Nationalbibliothek in Prag.

Davis, Charles (2011) Prints as sources. Ridolfo Sirigatti's marble Venus in an engraving after Stradanus. A print engraved by Hieronymus Wierix: "Amoris, en quanta vis", Venus by Ridolfo Sirigatti drawn by Johannes Stradanus (Antwerpen: Philips Galle, 1585/1590 circa)(FONTES 59).

Dittmann, Lorenz (1999) Bild und Weltbild. In: Das graphische Werk 1960 - 1966 : August Clüsserath zum 100. Geburtstag; [Ausstellung in der Galerie vom 5.12.1999 - 9.1.2000]. Saarbrücken 1999, pp. 8-14 und Abb.

Dittmann, Lorenz (1991) Boris Kleint: Arbeiten auf Papier. In: Dittmann, Lorenz ; Lagerwaard, Cornelieke (Hrsgg.): Boris Kleint [Ausstellung: 18. Januar bis 10. März 1991], Stadtmuseum St. Wendel, Mia-Münster-Haus. Dillingen/Saar 1991, pp. 9-13

Dittmann, Lorenz (1987) Max Mertz. Gemälde und Graphik. In: Saarheimat, 31 (1987), Nr. 12. pp. 279-282

Dittmann, Lorenz (1997) Michel Seuphor - Il faut maintenant construire le monde. In: Reifenscheid, Beate (Hrsg.): Michel Seuphor - Il faut maintenant construire le monde : Ludwig Museum im Deutschherrenhaus, Koblenz 1997. Bonn 1997, pp. 28-35

Dittmann, Lorenz (1988) Zum Werk Jo Enzweilers. In: Jo Enzweiler im Centre Culturel, Troyes : Ausstellung Karton-Collagen und Zeichnungen, 9. Juni - 21. August 1988, Maison du Boulanger. Saarbrücken 1988, pp. 17-25

Dittmann, Lorenz (1993) Zur Kunst Leo Erbs. In: Erb, Leo ; Vomm, Wolfgang (Hrsgg.): Leo Erb, eine Retrospektive : 7. Nov. 1993 - 2. Jan. 1994 Städtische Galerie Villa Zanders Bergisch Gladbach. Bergisch Gladbach 1993, pp. 33-36

Dorn, Roland ; Schubert, Dietrich (1985) "Memento 1914/15" - Willy Jaeckels Lithographien 1915. In: Harth, Dietrich (Hrsg.): Pazifismus zwischen den Weltkriegen : deutsche Schriftsteller und Künstler gegen Krieg und Militarismus, 1918-1933. Heidelberg 1985, pp. 127-138 (Heidelberger Bibliotheksschriften ; 16)

Dworzak, Agata (2013) XVIII-wieczne uroczystości z udziałem cudownego obrazu Matki Boskiej Tartakowskiej. Przyczynek do funkcjonowania lokalnych sanktuariów maryjnych w Rzeczypospolitej. In: Walczak, Wojciech ; Karol, Łopatecki (Hrsgg.): Stan badań nad wielokulturowym dziedzictwem dawnej Rzeczypospolitej Bd. 5. Białystok 2013, pp. 143-160 (Zachowanie Polskiego Dziedzictwa Narodowego ; 11)

E

Eichberger, Dagmar (1994) Dürer and the printed book. In: Zdanowicz, Irena (Hrsg.): Albrecht Dürer in the Collection of the National Gallery of Victoria. Melbourne, Victoria 1994, pp. 63-82

Eichberger, Dagmar (2002) Neue Wege in der Kunst des Hochdrucks: der Riesenholzschnitt. In: Schoch, Rainer ; Mende, Matthias ; Scherbaum, Anna (Hrsgg.): Albrecht Dürer. Das druckgraphische Werk. Holzschnitte und Holzschnittfolgen, 2 (2002), 28-36 und Abb.

Eichberger, Dagmar (1996) A Renaissance reliquary collection in Halle, and its illustrated inventories. In: Art Bulletin of Victoria, 37 (1996), pp. 19-36

Eisenbeiß, Anja (2017) Einprägsamkeit en gros : Die Porträts Kaiser Maximilians I. Ein Herrscherbild gewinnt Gestalt.

Eser, Thomas (2001) Augsburger Anamorphosen des 18. Jahrhunderts. In: Paas, John Roger (Hrsg.): Augsburg, die Bilderfabrik Europas: Essays zur Augsburger Druckgraphik der Frühen Neuzeit. Augsburg 2001, [173]-188 (Schwäbische Geschichtsquellen und Forschungen ; 21)

Eser, Thomas (2008) Dürer und das Buch: Facetten einer Beziehung. In: Heilige und Hasen: Bücherschätze der Dürerzeit. Nürnberg 2008, pp. 30-43 (Ausstellungskataloge des Germanischen Nationalmuseums, Nürnberg)

Eser, Thomas (2014) Über-Blick: die kartographische Perspektive. In: Doosry, Yasmin (Hrsg.): Von oben gesehen: die Vogelperspektive. Nürnberg 2014, [70]-94 (Ausstellungskataloge des Germanischen Nationalmuseums, Nürnberg)

F

Falkenhausen, Susanne von (1984) Historie und Politik — Beliebigkeit und Sinngebung: Menzel und der Historismus. In: Grisebach, Lucius (Hrsg.): Adolph Menzel : Zeichnungen, Druckgraphik und illustrierte Bücher ; ein Bestandskatalog der Nationalgalerie, des Kupferstichkabinetts und der Kunstbibliothek, Staatliche Museen Preußischer Kulturbesitz [Ausstellungskatalog]. Berlin 1984, pp. 22-34 und Katalog der Zeichnungen S. 53-179

Falkenhausen, Susanne von (1984) History and politics - discretion and inner meaning: Menzel and historicism. In: Grisebach, Lucius (Hrsg.): Prints and drawings by Adolph Menzel : a selection from the collections of the museums of West Berlin ; the Fitzwilliam Museum Cambridge, 16 January - 4 March 1984. Berlin 1984, pp. 14-21 und Katalogbeiträge 18 (S. 56-57), 38 (S. 75), 40 (S. 77), 45-47 + Intro (S. 82-85), 54 (S. 91), 60-65 (S. 97-102)

Ficker, Johannes (1931) Die Erstgestalt von Cranachs erstem Lutherbildnis. In: Theologische Studien und Kritiken, 103 (1931), pp. 285-291

Fontcuberta i Famadas, Cristina (2017) Envidiosos e ignorantes: iconografías polémicas del mundo artístico en época moderna (s. XVI–XVII).

G

Gangelmayer, Franz Josef (2010) Der Plakatbestand des „Gauarchivs der NSDAP-Wien“. In: AKMB-news, 16 (2010), Nr. 1. pp. 22-24

Graf, Klaus (1995) Der Tradition nicht verpflichtet. Ein Nachruf auf die Inkunabelsammlung der Fürstlich Fürstenbergischen Hofbibliothek zu Donaueschingen. In: Badische Heimat, 75 (1995), pp. 319-331

Gwiazdowska-Banaszek, Ewa (1995) Die Ansichten von Stettin um 1900-1920. In: Hartel, Brigitte (Hrsg.): Malerei, Graphik, Photographie von 1900 bis 1920 (Kunst im Ostseeraum ; Bd. 1). Frankfurt a. M. 1995, pp. 62-66

Gnatyščak, Galina (2011) Львівське Ставропігійське Успенське братство в духовній культурі України (до 425-ліття надання Львівському Ставропігійському братству Патріаршої Ставропігії). Матеріали ІІI Міжнародної наукової конференції, м. Львів, 26 травня 2011 р. (Апологет). L’vivs’ke Stavropigijs’ke Uspens’ke bratstvo v duchovnij kul’turi Ukraїny (do 425-littja nadannja L’vivs’komu Stavropigijs’komu bratstvu Patriaršoї Stavropigiї). Materiali III Mižnarodnoï naukovoi konferencji, m. L’viv, 26 travnja 2011 r. (Apolohet).

Gnatyščak, Galina (2011) Християнська сакральна традиція: Віра, духовність, мистецтво. Матеріали IV Міжнародної наукової конференції, м. Львів, 24-25 листопада 2011 р. (Апологет). Chrystyjans’ka sakral’na tradycija: Vira, duchovnist’, mystectvo. Materiali IV Mižnarodnoï naukovoi konferencji, m. L’viv, 24-25 listopada 2011 r. (Apolohet).

Grimm, Claus (2001) Holbeins Hände. In: Wohlgemuth, Matthias (Hrsg.): "Unser Kopf ist rund, damit das Denken die Richtung wechseln kann" : Festschrift für Franz Zelger. Zürich 2001, pp. 221-246

Gronek, Agnieszka (2015) Niderlandzkie źródła obrazowe kijowskiego wzornika - Triodionu Kwietnego (Kijów 1631). In: Gronek, Agnieszka (Hrsg.): O miejsce książki w historii sztuki. Kraków 2015, pp. 139-146 (Biblioteka Tradycji ; 140)

Gronek, Agnieszka (2003) On the dependence of Western Ruthenian passion presentations on Western graphics in the 16th to 18th centuries. In: Series Byzantina, 1 (2003), pp. 159-178

H

Hartlaub, Gustav Friedrich (1911) Die Sammlung des Doktors Segelken. In: Jahrbuch der bremischen Sammlungen, 4 (1911), pp. 113-128

Hartlaub, Gustav Friedrich (1960) Giorgione im graphischen Nachbild. In: Pantheon : internationale Zeitschrift für Kunst, 18 (1960), pp. 76-85

Hartlaub, Gustav Friedrich (1952) Modern graphic art. In: Documents : revue du dialogue franco-allemand, Special issue: German contemporary art, (1952), pp. 61-70

Härer, Hartmut (1995) William Hogarths Illustrationen zu Samuel Butlers Hudibras.

Heinz, Stefan ; Tacke, Andreas (2015) Geschichte ist die Religion unserer Zeit - Franz von Sickingen in der Bildenden Kunst des 19. Jahrhunderts. In: Breul, Wolfgang (Hrsg.): Ritter! Tod! Teufel? Franz von Sickingen und die Reformation. Regensburg 2015, pp. 79-88

Hinterkeuser, Guido (2000) Berliner Baukunst der Barockzeit. Die Zeichnungen und Notizen aus dem Reisetagebuch des Architekten Christoph Pitzler (1657-1707); Hrsg. Hellmut Lorenz; Berlin: Nicolai 1998. Jean Baptiste Broebes: "Vues des Palais et Maisons de Plaisance de Sa Majeste le Roy de Prasse - Prospekte der Paläste und Lustschlösser Seiner Königlichen Majestät in Preußen". Neudruck der Ausgabe Augsburg 1733, kommentiert von Fritz-Eugen Keller; Nördlingen: Uhl 2000. - [Rezension]. In: Journal für Kunstgeschichte, 4 (2000), Nr. 3. pp. 306-310

Hryszko, Barbara (2015) Alexandre Ubeleski (Ubelesqui): the œuvre of the painter and the definition of his style. In: Artibus et historiae, 71 (36) (2015), pp. 225-280

Huber, Hans Dieter (1986) Das Sichtbare und das Unsichtbare : späte Druckgraphik von Joseph Beuys im Kulturhaus Wiesloch. In: Mannheimer Morgen vom 16. Oktober, Nr. 239 (1986), p. 40

Hess, Daniel ; Mack, Oliver (2010) Luther am Scheideweg oder der Fehler eines Kopisten? Ein Cranach-Gemälde auf dem Prüfstand. In: Augustyn, Wolfgang ; Söding, Ulrich (Hrsgg.): Original - Kopie - Zitat : Kunstwerke des Mittelalters und der Frühen Neuzeit. Passau 2010, pp. 279-295 (Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte in München ; 26)

J

Jahre, Lutz (2001) "Out of Print" -. Künstlerpublikationen in Bremen. Eine Ausstellung mit tiefen Taschen. In: AKMB-news, 7 (2001), Nr. 2. pp. 9-12

Jooss, Birgit (1998) Berliner Kontakte. In: Salmen, Brigitte (Hrsg.): Der Almanach "Der Blaue Reiter": Bilder und Bildwerke in Originalen. Murnau 1998, pp. 75-86

K

Keazor, Henry (2003) Charting the autobiographical, selfregarding subject? Theodor De Brys Selbstbildnis. In: Burghartz, Susanna (Hrsg.): Berichten, Erzählen, Beherrschen : [Kongressband Tagung an der Universität Basel ... vom 25. bis 27. April 2002 Wahrnehmung und Repräsentation in der frühen Kolonialgeschichte Europas]. Frankfurt am Main 2003, pp. 395-428 (Zeitsprünge ; 7, 2/3)

Kirchner, Thomas (1997) Chodowiecki, Lavater und die Physiognomiedebatte in Berlin. In: Hinrichs, Ernst ; Zernack, Klaus (Hrsgg.): Daniel Chodowiecki (1726-1801). Kupferstecher, Illustrator, Kaufmann (= Wolfenbütteler Studien zur Aufklärung, Bd. 22). Tübingen 1997, pp. 101-142

Kaschek, Bertram (2011) Die Gottlosen laufen im Kreis. Sebald Behams "Bauernfest" oder "Die zwölf Monate" in neuer Deutung. In: Müller, Jürgen ; Schauerte, Thomas (Hrsgg.): Die gottlosen Maler von Nürnberg : Konvention und Subversion in der Druckgrafik der Beham-Brüder [Ausstellungskatalog]. Emsdetten 2011, pp. 88-97

Kim, Ho Geun (2013) Die Kunden der Landschaften. Das Sammeln der Werke von Esaias van de Velde (1587-1630) und Jan van Goyen (1596-1656) im Holland des 17. Jahrhunderts.

Krause, Katharina (2005) Galeriewerke. In: Krause, Katharina ; Niehr, Klaus ; Hanebutt-Benz, Eva-Maria (Hrsgg.): Bilderlust und Lesefrüchte. Das illustrierte Kunstbuch von 1750 bis 1920. Leipzig 2005 253-279, 295-327

Knapp, Fritz (1935) Nürnberg und Würzburg um 1500. Albrecht Dürer, Lukas Cranach, Matthias Grünewald und Tilman Riemenschneider. In: Das Bayerland : illustrierte Halbmonatschrift für Bayerns Land und Volk, 46 (1935), pp. 33-44

Keazor, Henry (1998) Theodore De Bry's images for America. In: Print quarterly, 15 (1998), Nr. 2. pp. 131-149

Kiliańczyk-Zięba, Zofia (2010) W cieniu symbolicznego drzewa. O sygnecie drukarskim Macieja Wirzbięty. In: Biuletyn Historii Sztuki, 72 (2010), Nr. 1-2. pp. 93-112

Kemp, Wolfgang (2003) Walkers in lonely places. On the experience of the uncanny in nineteenth-century German art. In: Roesler-Friedenthal, Antoinette (Hrsg.): The enduring instant : time and the spectator in the visual arts. Der bleibende Augenblick : Betrachterzeit in den Bildkünsten. Berlin 2003, pp. 102-125

Kemp, Wolfgang (2004) Wie Hogarth anfängt. In: Kern, Margit (Hrsg.): Geschichte und Ästhetik : Festschrift für Werner Busch zum 60. Geburtstag. München 2004, pp. 139-149

Krause, Katharina (2005) Überblickswerke. In: Krause, Katharina ; Niehr, Klaus ; Hanebutt-Benz, Eva-Maria (Hrsgg.): Bilderlust und Lesefrüchte. Das illustrierte Kunstbuch von 1750 bis 1920. 2005, pp. 60-164

Kałamajska-Saeed, Maria (2000) The Christian art of Lithuania. An exhibition in the Lithuanian Museum of Art Vilnius 2000-2003. In: Quaestiones Medii Aevi Novae, 5 (2000), pp. 279-287

Kałamajska-Saeed, Maria (2006) Genealogia przez obrazy. Barokowa ikonografia rodu Sapiehów na tle staropolskich galerii portretowych.

Kałamajska-Saeed, Maria (1978) Gobelin ʺWesele Samsonaʺ. In: Biuletyn Historii Sztuki, 40 (1978), Nr. 3. pp. 245-254

Kałamajska-Saeed, Maria (1990) Ostra Brama w Wilnie.

Kałamajska-Saeed, Maria (1999) Warszawskie doświadczenia w badaniach sztuki na Białorusi i Litwie. In: Przegląd Wschodni, 6 (1999), Nr. 1. pp. 57-69

Kałamajska-Saeed, Maria (1993) Wilno jako ośrodek graficzny w XVII w. Postulaty badawcze. In: Biuletyn Historii Sztuki, 55 (1993), pp. 199-211

Kałamajska-Saeed, Maria (2007) The catalogue of the monuments of art in Poland and its historical sources. In: Centropa, 7 (2007), Nr. 1. pp. 86-99

Kałamajska-Saeed, Maria (1977) Émaux sur verre recently discovered in Poland. In: Pantheon : Internationale Zeitschrift für Kunst, 35 (1977), pp. 126-130 ; 150.

Kaschek, Bertram (2015) Die Hölle auf Erden. Hieronymus Boschs Erbe im druckgraphischen Frühwerk Pieter Bruegels d. Ä. In: Pfeifer-Helke, Tobias (Hrsg.): Hieronymus Boschs Erbe : [... anlässlich der Ausstellung "Hieronymus Boschs Erbe", veranstaltet vom Kupferstich-Kabinett der Staatlichen Kunstsammlungen Dresden im Dresdener Residenzschloss, 19. März bis 15. Juni 2015]. Berlin 2015, pp. 14-28 und 190-196

Kaschek, Bertram (2013) Kühnes Kinderspiel. Zum Motivkreis der infantia im druckgraphischen Frühwerk der Gebrüder Beham. In: Schauerte, Thomas ; Müller, Jürgen ; Kaschek, Bertram (Hrsgg.): Von der Freiheit der Bilder. Spott, Kritik und Subversion in der Kunst der Dürerzeit. Petersburg 2013, pp. 136-156

Kaschek, Bertram (2014) Landschaft als theatrum. Zum grafischen Frühwerk Pieter Bruegels d. Ä. In: Mössinger, Ingrid ; Müller, Jürgen (Hrsgg.): Pieter Bruegel d. Ä. und das Theater der Welt : [... erscheint anlässlich der Ausstellung "Pieter Bruegel d. Ä. und das Theater der Welt", Kunstsammlungen Chemnitz 13. April bis 6. Juli 2014]. Berlin ; München 2014, pp. 47-59

Kohle, Hubertus (2012) Albtraum – Angst – Apokalypse. Das Unheimliche und Katastrophale in der Kunst der Moderne. In: Krämer, Felix (Hrsg.): Schwarze Romantik : von Goya bis Max Ernst ; [... erscheint anlässlich der Ausstellung Schwarze Romantik. Von Goya bis Max Ernst, Städel Museum, Frankfurt am Main, 26. September 2012 bis 20. Januar 2013]. Ostfildern 2012, pp. 42-50

Kohle, Hubertus (2013) Cauchemar - peur - apocalypse. Le sentiment d'inquiétude et de catastrophe dans l'art moderne. In: Fabre, Côme (Hrsg.): L'ange du bizarre : le romantisme noir de Goya à Max Ernst; [... à l'occasion de l'exposition "L'ange du bizarre ...", Städel Museum, Francfort-sur-le-Main, 26 septembre 2012 - 20 janvier 2013, Musée d'Orsay, Paris, 5 mars - 9 juin 2013]. Ostfildern 2013, pp. 51-59

Kohle, Hubertus (2012) Nightmare – anxiety – apocalypse. The Uncanny and Catastrophic in the art of Modernism. In: Krämer, Felix (Hrsg.): Dark romanticism : from Goya to Max Ernst ; [in conjunction with the Exhibition Dark Romanticism. From Goya to Max Ernst, Städel Museum, Frankfurt am Main, September 26, 2012 - January 20, 2013]. Ostfildern 2012, pp. 42-50

Kudelska, Dorota (1993) Słowacki, Szekspir i Hogarth. In: Teksty drugie: teoria literatury, krytyka, interpretacja, 2 (20) (1993), pp. 109-126

Kunińska, Magdalena (2014) Spis publikacji Mariana Sokołowskiego. In: Kunińska, Magdalena: Historia sztuki Mariana Sokołowskiego. Kraków 2014, pp. 293-303 (Ars Vetus et Nova ; 40)

Kurzej, Michał (2015) The Collegiate Church in Zamość in the context of European architecture. In: Skowrońska, Renata ; Flachenecker, Helmut (Hrsgg.): Leben zwischen und mit den Kulturen. Studien zu Recht, Bildung und Herrschaft in Mitteleuropa. Toruń/Würzburg 2015, pp. 169-186 (Studienreihe der Polnischen Historischen Mission ; 2)

Kurzej, Michał (2015) Ornament dawny i nowoczesny w niderlandzkiej teorii sztuki drugiej połowy XVI i pierwszej połowy XVII wieku. In: Daranowska-Łukaszewska, Joanna ; Dworzak, Agata ; Betlej, Andrzej (Hrsgg.): Ornament i dekoracja dzieła sztuki. Studia z historii sztuki. Warszawa 2015, pp. 201-214

L

Lauterbach, Alfred (1939) L’influence française dans l’art polonais contemporain. In: Filipowicz-Osieczkowska, Céline (Hrsg.): Art polonais, art français: études d'influences. Paris 1939, pp. 105-116 u. Abb. 85-98 (Collection de l'Institut Français de Varsovie ; 7)

Leuschner, Eckhard (2003) Censorship and the market. Antonio Tempesta’s "new" subjects in the context of Roman printmaking ca. 1600. In: Fantoni, Marcello ; Matthew, Louisa C. ; Matthews-Grieco, Sara F. (Hrsgg.): The art market in Italy 15th-17th centuries. Il mercato dell'arte in Italia secc. XV-XVII. Modena 2003, 65-73 u. Abb.

Leuschner, Eckhard (2009) Der vermessene Christus: Metrologie und Gottesbild bei Lavater, Thorvaldsen, Schadow und Lenz. In: Leuschner, Eckhard ; Hesslinger, Mark R. (Hrsgg.): Das Bild Gottes in Judentum, Christentum und Islam : vom Alten Testament bis zum Karikaturenstreit. Petersberg 2009, pp. 217-235

Leuschner, Eckhard (1999) Francesco Villamena's "Apotheosis of Alessandro Farnese" and engraved reproductions of contemporary sculpture around 1600. In: Simiolus: Netherlands Quarterly for the History of Art , 27 (1999), Nr. 3. pp. 144-167

Leuschner, Eckhard (2006) Roman virtue, dynastic succession and the re-use of images: constructing authority in sixteenth- and seventeenth-century portraiture. In: Studia Rudolphina, 6 (2006), pp. 5-25

Leuschner, Eckhard (2005) "Une Histoire telle que celle-ci, qui tient un peu du Roman": Allegorie und Historie in Antonio Tempestas "Infanten von Lara" und bei André Félibien. In: Marburger Jahrbuch für Kunstwissenschaft , 32 (2005), pp. 203-243

Leuschner, Eckhard (2008) The printing privilege in Tuscany: Falcini, the Florimis and Callot. In: Print Quarterly, 25 (2008), Nr. 3. pp. 243-254

Littmann, Pia ; Kaulbach, Hans Martin (2017) Passion und Variation. Beobachtungen zu sieben kolorierten Kupferstichen (um 1450–1470), dem Meister des Dutuitschen Ölbergs zugeschrieben.

M

Müller, Jürgen (2002) Die Masken der Schönheit. Die Vita des Hendrick Goltius im "Schilder-Boeck" Karel van Manders. In: Müller, Jürgen (Hrsg.): Die Masken der Schönheit : Hendrick Goltzius und das Kunstideal um 1600. Hamburg 2002, pp. 12-16

Müller, Jürgen (2001) Interpretations of Everyman. In: Orenstein, Nadine M. (Hrsg.): Pieter Bruegel the Elder : drawings and prints. New Haven, Conn. 2001, pp. 168-170

Müller, Jürgen (2007) Italienverehrung als Italienverachtung. Hans Sebald Behams Jungbrunnen von 1536 und die italienische Kunst der Renaissance. In: Helas, Philine (Hrsg.): Bild-Geschichte : Festschrift für Horst Bredekamp. Berlin 2007, pp. 309-318

Meyer, Bernd R. (2008) Leben und Werk des russischen Künstlers Victor Popov und seine Buchobjekte. In: AKMB-news, 14 (2008), Nr. 1. pp. 16-20

Müller, Jürgen (2001) Pieter Bruegel and Philips Galle after Pieter Bruegel the Elder. The Seven Virtues, 1559-60. In: Orenstein, Nadine M. (Hrsg.): Pieter Bruegel the Elder : drawings and prints. New Haven, Conn. 2001, pp. 177-178

Müller, Jürgen (2001) Pieter Bruegel the Elder and Pieter van der Heyden after Pieter Bruegel the Elder. The Seven Deadly Sins, or The Vices, 1556-58. In: Orenstein, Nadine M. (Hrsg.): Pieter Bruegel the Elder : drawings and prints. New Haven, Conn. 2001, pp. 144-145

Müller, Jürgen (2012) "Quid sibi vult Perseus?" - Überlegungen zur Imitatio in Jan Mullers "Minerva und Merkur bewaffnen Perseus" nach Bartholomäus Spranger. In: Konečný, Lubomír (Hrsg.): Hans von Aachen in context : proceedings of the international conference, Prague, 22 - 25 September 2010 ; [International Conference Hans von Aachen and New Research ...]. Prag 2012, pp. 159-169

Müller, Jürgen ; Buskirk, Jessica ; Küster, Kerstin (2011) Die "gottlosen Maler". Zur Einführung. In: Müller, Jürgen ; Schauerte, Thomas (Hrsgg.): Die gottlosen Maler von Nürnberg : Konvention und Subversion in der Druckgrafik der Beham-Brüder [Ausstellungskatalog]. Emsdetten 2011, pp. 8-12

Müller, Jürgen ; Küster, Kerstin (2011) Der Prediger als Pornograf? Konvention und Subversion in der Bildpoetik Sebald und Barthel Behams. In: Müller, Jürgen ; Schauerte, Thomas (Hrsgg.): Die gottlosen Maler von Nürnberg : Konvention und Subversion in der Druckgrafik der Beham-Brüder [Ausstellungskatalog]. Emsdetten 2011, pp. 20-32

Maaß, Michael (2015) Die Hirtengedichte Vergils. Ein Meisterwerk der Jugendstil-Buchkunst von Adolphe Giraldon. Die Faszination eines Künstlerbuches der Belle Époque. In: Nawracala, Robert ; Nawracala, Stefanie (Hrsgg.): POLYMATHEIA. Festschrift für Hartmut Matthäus anläßlich seines 65. Geburtstages. Herzogenrath 2015, pp. 303-324

Martel, Ralph (2016) The geometry in art & nature.

Meyer, Fabienne (2015) Flüchtige organische Verbindungen in Graphischen Sammlungen. Eine Bewertung unter Bezugnahme auf die Sammlung Karl Friedrich Schinkel am Kupferstichkabinett Berlin.

Miziołek, Jerzy (2012) I capolavori sotto il Vesuvio e la loro fortuna in Polonia tra Sette e Ottocento. In: Atti dell’Accademia Polacca, 1 (2009-2010) (2012), pp. 11-31

Miziołek, Jerzy (2004) Inspiracje śródziemnomorskie. O wizji antyku w sztuce Warszawy i innych ośrodków kultury dawnej Polski.

Miziołek, Jerzy (2016) Muzeum Sztuk Pięknych Uniwersytetu Warszawskiego i rola Stanisława Kostki Potockiego w jego utworzeniu / Das Museum der Schönen Künste der Universität Warschau und die Rolle Stanisław Kostka Potockis bei seiner Entstehung. In: Johann Joachim Winckelmann i Stanisław Kostka Potocki - mistrzowie i uczniowie / Johann Joachim Winckelmann und Stanisław Kostka Potocki - Meister und Schüler [Kongressband]. Mainz ; Ruhpolding 2016, pp. 243-254 (Johann Joachim Winckelmann i Stanisław Kostka Potocki. Nowe badania i dokumenty / Johann Joachim Winckelmann und Stanisław Kostka Potocki. Neue Forschungen und Dokumente ; 1)

Miziołek, Jerzy (1990) Phyllis Pray Bober, Ruth Rubinstein, "Renaissance artists and antique sculpture". A handbook of sources, Oxford University Press 1986. - [Rezension]. In: Biuletyn Historii Sztuki, 52 (1990), Nr. 3-4. pp. 360-366

Miziołek, Jerzy (2008) Pliny the Younger’s Villa Laurentina as viewed Count Stanislas Kostka Potocki: between 18th century archaeology and a neoclassical vision. In: Jastrzębowska, Elżbieta ; Niewójt, Monika (Hrsgg.): Archeologia letteratura collezionismo: atti del convegno dedicato a Jan e Stanisław Kostka Potocki, 17-18 aprile 2007. Roma 2008, pp. 219-248 (Accademia Polacca delle Scienze - Biblioteca e Centro di Studi a Roma - Conferenze ; 123)

Miziołek, Jerzy (2010) Reconstructing antiquity in the 1770s: the decoration of Pliny the Younger's Villa Maritima in Count Stanislaus K. Potocki's vision. In: Bartsch, Tatjana ; Becker, Marcus ; Bredekamp, Horst ; Schreiter, Charlotte (Hrsgg.): Das Originale der Kopie. Kopien als Produkte und Medien der Transformation von Antike. Berlin-New York 2010, pp. 223-245 (Transformationen der Antike ; 17)

Miziołek, Jerzy (1994) Roma di Sisto V. Le arti e la cultura, a cura di M. L. Madonna, Roma 1993. - [Rezension]. In: Barok, 1 (1994), Nr. 2. pp. 191-193

Miziołek, Jerzy (2015) Teatr Wielki w Warszawie : 250-lecie teatru publicznego w Polsce 1765-2015 / The Grand Theatre in Warsaw : the 250th anniversary of public theatre in Poland 1765-2015.

Miziołek, Jerzy (2014) Wiedeńska konferencja „Karol Lanckoroński i jego epoka / Karl Lanckoroński und seine Zeit“ (9-10 grudnia 2013). In: Biuletyn Historii Sztuki, 76 (2014), Nr. 2. pp. 321-332

Molè, Vojeslav (1961) Bojana. In: Kowalenko, Władysław ; Labuda, Gerard ; Lehr-Spławiński, Tadeusz (Hrsgg.): Słownik starożytności słowiańskich. Encyklopedyczny zarys kultury Słowian od czasów najdawniejszych, Bd. 1. Wrocław-Warszawa-Kraków 1961, pp. 139-141

Molè, Vojeslav (1950) Jugoslavia, Arte. In: Enciclopedia Italiana di scienze, lettere ed arti, Band 20. Roma 1950, pp. 43-44

Molè, Vojeslav (1965) Jugosłowiańska sztuka. In: Wielka Encyklopedia Powszechna PWN, Band 5. Warszawa 1965, pp. 340-342

Molè, Vojeslav (1962) Sztuka Słowian południowych.

Molè, Vojeslav (1965) Umetnost južnih Slovanov.

Mörsch, Gerd (2009) rattus norvegicus: Oliver Ross. In: Rattus norvegicus : Sammlung Dahlmann [Katalog zur Ausstellung 18.6. - 13.8.2006 Leopold-Hoesch-Museum Düren], herausgegeben vom Leopold-Hoesch-Museum. Düren 2009, pp. 48-49

Mörsch, Gerd (2009) rattus norvegicus: Thomas Rieck. In: Rattus norvegicus : Sammlung Dahlmann [Katalog zur Ausstellung 18.6. - 13.8.2006 Leopold-Hoesch-Museum Düren], herausgegeben vom Leopold-Hoesch-Museum. Düren 2009, pp. 46-47

Mossakowska, Wanda (1998) Bibliografia prac Stanisława Mossakowskiego. In: Rottermund, Andrzej (Hrsg.): Artes atque humaniora. Studia Stanislao Mossakowski sexagenario dicata. Warszawa 1998, pp. 449-455

Mossakowski, Stanisław (1973) Art in Poland in Copernicus’s time. In: Suchodolski, Bogdan (Hrsg.): Poland, the land of Copernicus. Wrocław 1973, pp. 143-161

Mossakowski, Stanisław (1985) L'art en Pologne depuis le Xe jusq'au milieu du XVIIIe siècle dans le contexte européen. In: Polish Art Studies, 6 (1985), pp. 213-222

Mossakowski, Stanisław (1982) L'arte in Polonia fra il X e il XVIII secolo nella sua prospettiva europea. In: The common Christian roots of the European nations. An international colloquium in the Vatican, Bd. 2: Written contributions to the twelve carrefours. Florence 1982, pp. 625-632

Mossakowski, Stanisław (1995) Universalità europea dell’arte in Polonia dal Cinquecento al Settecento. In: Graciotti, Sante (Hrsg.): La nascita dell’ Europa: per una storia delle idee fra Italia e Polonia. Firenze 1995, pp. 137-146 (Civiltà Veneziana : Studi ; 47)

Mossakowski, Stanisław (1968) Zofia Ameisenowa (1897-1967). In: Biuletyn Historii Sztuki, 30 (1968), Nr. 2. pp. 236-238

Mossakowski, Stanisław (1973) The symbolic meaning of Copernicus' seal. In: Journal of the History of Ideas, 34 (1973), Nr. 3. pp. 451-460

Müller, Jürgen (2013) Antigisch art. Ein Beitrag zu Albrecht Dürers ironischer Antikenrezeption. In: Schauerte, Thomas ; Müller, Jürgen ; Kaschek, Bertram (Hrsgg.): Von der Freiheit der Bilder. Spott, Kritik und Subversion in der Kunst der Dürerzeit. Petersberg 2013, pp. 23-57

Müller, Jürgen (2013) Sex um 1600: Hendrick Goltzius' graphische Folge Wege und Mittel zum Glück in neuer Deutung. In: Konečný, Lubomír ; Slavíček, Lubomír (Hrsgg.): Libellus amicorum. Beket Bukovinská. Prag 2013, pp. 190-211

Müller, Jürgen (2014) Von Korbträgern und Vogeldieben. Die Zeichnung Die Imker Pieter Bruegels d. Ä. als Allegorie der Gottessuche. In: Mössinger, Ingrid ; Müller, Jürgen (Hrsgg.): Pieter Bruegel d. Ä. und das Theater der Welt. [... erscheint anlässlich der Ausstellung "Pieter Bruegel d. Ä. und das Theater der Welt", Kunstsammlungen Chemnitz 13. April bis 6. Juli 2014]. Berlin ; München 2014, pp. 24-42

Müller, Jürgen (2011) A une passante. Plakatkunst bei den Swann Galleries in New York. In: Weltkunst : Zeitschrift für Kunst und Antiquitäten, 81 (2011), Nr. 8. p. 101

N

Nova, Alessandro (1985) Dialogo dell' Imprese: la storia editoriale e le immagini. In: Atti del Convegno Paolo Giovio. Il Rinascimento e la memoria (Como, 3-5 giugno 1983). Como 1985, pp. 73-86

Nova, Alessandro (2004) Leonardo da Vinci. Zeichnend zur Erkenntnis. In: Spektrum der Wissenschaften, Nr. Oktobe (2004), pp. 26-29

Noell, Matthias (2014) Der Wille zum Überblick. Die Denkmalkarte als visueller Bestandteil der Denkmalstatistik des 19. Jahrhunderts. In: Cortjaens, Wolfgang ; Heck, Karsten (Hrsgg.): Stil-Linien diagrammatischer Kunstgeschichte. Berlin 2014, pp. 132-149 (Transformationen des Visuellen ; 2)

Nova, Alessandro (1998) Francesco Salviati e gli editori. In: Monbeig-Goguel, Catherine (Hrsg.): Francesco Salviati (1510 - 1563), o la Bella Maniera : Roma, Villa Medici 29 gennaio - 29 marzo, 1998; Parigi, Musée du Louvre 30 aprile - 29 giugno 1998. Milano 1998, pp. 66-70

Nova, Alessandro (2014) II Rosso e le stampe. In: Falciano, Carlo (Hrsg.): Pontormo e Rosso Fiorentino : divergenti vie della "maniera"; [Firenze, Palazzo Strozzi, 8 marzo - 20 luglio 2014]. Firenze 2014, pp. 240-247

Nova, Alessandro (2012) Il sogno di Marcantonio. In: Visionen, Utopien, Hoffnungen und Träume : ein Geburtstagsbuch für Susanne Schüssle. Berlin 2012, pp. 61-65

Nova, Alessandro (1998) Le immagini del sacro: Sola Gloria Dei - La storia e l’allegoria - Il mondo del ornamento. - [Katalogbeiträge]. In: Monbeig-Goguel, Catherine (Hrsg.): Francesco Salviati (1510 - 1563), o la Bella Maniera : Roma, Villa Medici 29 gennaio - 29 marzo, 1998; Parigi, Musée du Louvre 30 aprile - 29 giugno 1998. Milano 1998, pp. 136-137 ; S. 140, S. 142-143, S. 172-173, S. 186-187, S. 199-203, S. 210-213, S. 280-283

Nova, Alessandro (2006) L’opera grafica di Girolamo Romanino. In: Camerlengo, Lia (Hrsg.): Romanino : un pittore in rivolta nel Rinascimento italiano ; [Trento, Castello del Buonconsiglio, Monumenti e Collezioni Provinciali, 29 luglio - 29 ottobre 2006]. Cinisello Balsamo (Milano) 2006, pp. 320-335 und 336-338, 340-341, 342, 343-356, 358

Nova, Alessandro (2013) Sharon Gregory. Vasari and the Renaissance print. - [Rezension]. In: Renaissance quarterly, 66 (2013), Nr. 2. pp. 607-609

Nova, Alessandro (1998) Sola Gloria Dei : les images du sacré - L’histoire et l’allégorie - Le monde de l’ornement. - [Katalogbeiträge]. In: Monbeig-Goguel, Catherine (Hrsg.): Francesco Salviati (1510 - 1563), ou la Bella Maniera : Rome, Villa Médicis, 28 janvier - 29 mars, 1998; Paris, Musée du Louvre, 30 avril - 29 juin 1998. Milano 1998, pp. 136-137 ; S. 140, S. 142-143, S. 172-173, S. 186-187, S. 199-203, S. 210-213, S. 280-283

O

Obermeier, Franz (2006) Der argentinische Erstdruck Nierembergs De la diferencia in Guarani im Kontext der Bilderzyklen in Lateinamerika im 18. Jahrhundert.

Obermeier, Franz (2006) Stadtansichten von Kiel in der Druckgraphik vom 16. bis 18. Jahrhundert.

Ostrowski, Jan K. (2011) Art in Poland from the Renaissance to the Rococo. In: Biedrońska-Słota, Beata (Hrsg.): Polonia. Tesoros y colecciones artísticas [1 junio - 4 septiembre 2011, Palacio Real de Madrid] ; CD-ROM. Madrid 2011, pp. 19-37

Ostrowski, Jan K. (1981) Arte popolare polacca.

Ostrowski, Jan K. (2000) Barok polski i europejski. Uwagi o mechanizmach kontaktów. In: Ostrowski, Jan K. ; Krasny, Piotr ; Kuczman, Kazimierz (Hrsgg.): Kraj skrzydlatych jeźdźców. Sztuka w Polsce 1572-1764. Alexandria-Warszawa 2000, pp. 54-67

Ostrowski, Jan K. (2011) El arte polaco del Renacimiento al Rococó. In: Biedrońska-Słota, Beata (Hrsg.): Polonia. Tesoros y colecciones artísticas [1 junio - 4 septiembre 2011, Palacio Real de Madrid]. Madrid 2011, pp. 43-65

Ostrowski, Jan K. (2006) Inwentaryzacja zabytków sztuki sakralnej na kresach wschodnich - uwagi kombatanta. In: Biuletyn Historii Sztuki, 68 (2006), Nr. 2. pp. 269-272

Ostrowski, Jan K. (2005) Kunst in Polen - Polnische Kunst. In: Jaskuła, Marian ; Helios-Rybicka, Edeltrauda (Hrsgg.): Wissenschaft und Kunst für Europa : Dokumentation des 6. Internationalen Kongresses der Societas Humboldtiana Polonorum. Kraków, 24-27.06.2004. Kraków 2005, pp. 67-75 (Dokumentation des ... internationalen Kongresses der Societas Humboldtiana Polonorum ; 6, Buch)

Ostrowski, Jan K. (1982) Les publications illustrées glorifiant le mécénat du roi Stanislas: oeuvres d'art et source pour l'histoire de l'art. In: Libera, Zdzisław (Hrsg.): L’illustration du livre et la littérature au XVIIIe siècle en France et en Pologne: actes du colloque organisé par l'Institut de littérature polonaise et le Centre de civilisation française de l'Université de Varsovie, novembre 1975. Varsovie 1982, pp. 137-143 (Les cahiers de Varsovie ; 9)

Ostrowski, Jan K. (1997) Lwów. Dzieje i sztuka.

Ostrowski, Jan K. (1975) L’église Notre-Dame de Bonsecours à Nancy. In: Le Pays Lorrain, 56 (1975), pp. 26-37

Ostrowski, Jan K. (1999) Mechanisms of contact between Polish and European Baroque. In: Ostrowski, Jan K. (Hrsg.): Land of the winged horsemen: art in Poland 1572-1764 [accompanies an exhibition organized and circulated by Art Services International, Alexandria, Va. ...]. New Haven ; London 1999, pp. 55-67

Ostrowski, Jan K. (1999) Polish Baroque art in its social and religious context. In: Ostrowski, Jan K. (Hrsg.): Land of the winged horsemen: art in Poland 1572-1764 [accompanies an exhibition organized and circulated by Art Services International, Alexandria, Va. ...]. New Haven; London 1999, pp. 39-53

Ostrowski, Jan K. (1994) Sarmatismus. In: Lexikon der Kunst, Bd. 6. Leipzig 1994, pp. 409-410

Ostrowski, Jan K. (1992) Studi su Raffaele Soprani. In: Artibus et Historiae, 13 (1992), Nr. 26. pp. 177-189

Ostrowski, Jan K. (2000) Sztuka polska w. XVI-XVIII w kontekście społecznym i religijnym. In: Ostrowski, Jan K. ; Krasny, Piotr ; Kuczman, Kazimierz (Hrsgg.): Kraj skrzydlatych jeźdźców. Sztuka w Polsce 1572-1764. Alexandria-Warszawa 2000, pp. 38-53

Ostrowski, Jan K. (2011) Sztuka w Polsce od renesansu do rokoka. In: Biedrońska-Słota, Beata (Hrsg.): Polonia. Tesoros y colecciones artísticas [1 junio - 4 septiembre 2011, Palacio Real de Madrid] ; CD-ROM. Madrid 2011, pp. 18-36

Ostrowski, Jan K. (2000) A great Baroque master on the outskirts of Latin Europe. Johann Georg Pinsel and the high altar of the church at Hodowica. In: Artibus et Historiae, 21 (2000), Nr. 42. pp. 197-216

P

Pfisterer, Ulrich (2010) Apelles im Norden : Ausnahmekünstler, Selbstbildnisse und die Gunst der Mächtigen um 1500. In: Müller, Matthias (Hrsg.): Apelles am Fürstenhof : Facetten der Hofkunst um 1500 im Alten Reich [Ausstellungskatalog]. Berlin 2010, pp. 8-21

Polleroß, Friedrich B. (2010) Austriacus Hungariae Rex. Zur Darstellung der Habsburger als ungarische Könige in der frühneuzeitlichen Graphik. In: Bubryák, Orsolya (Hrsg.): "Ez világ, mint egy kert ..." : tanulmányok Galavics Géza tiszteletére. Budapest 2010, pp. 63-78

Penzel, Joachim (2011) Das obskure Medium. Phänomenologische Untersuchung zum Bildbegriff künstlerischer Druckgrafik.

Polleroß, Friedrich B. (2009) Schrift-Bilder. Zum Werk des Mikrographen Johann Michael Püchler d. J. (1679-1709). In: Hecht, Christian (Hrsg.): Beständig im Wandel : Innovationen - Verwandlungen - Konkretisierungen ; Festschrift für Karl Möseneder zum 60. Geburtstag. Berlin 2009 261-281 + Abb. 1-10

Pommeranz, Johannes (2011) Von "Adams Paumen" und "Citrin epffel" : Zu Zitrusgewächsen in deutschen Pflanzenbüchern der Frühen Neuzeit. In: Doosry, Yasmin ; Lauterbach, Christiane ; Pommeranz, Johannes (Hrsgg.): Die Frucht der Verheißung : Zitrusfrüchte in Kunst und Kultur ; Germanisches Nationalmuseum, Nürnberg, 19. Mai - 11. September 2011. Nürnberg 2011, pp. 205-233

Petri, Grischka (2014) Der Fall Dürer vs. Raimondi. Vasaris Erfindung. In: Münch, Birgit Ulrike ; Tacke, Andreas ; Herzog, Markwart ; Heudecker, Sylvia (Hrsgg.): Fälschung - Plagiat - Kopie: künstlerische Praktiken in der Vormoderne. Petersberg 2014, pp. 52-69 (Kunsthistorisches Forum Irsee ; 1)

Petri, Grischka (2013) On the copyright hermeneutics of the original. In: Großmann, G. Ulrich ; Krutisch, Petra (Hrsgg.): The challenge of the object : 33rd Congress of the International Committee of the History of Art / Die Herausforderung des Objekts : 33. Internationaler Kunsthistoriker-Kongress, Congress-Proceedings - Part 1. Nürnberg 2013, pp. 166-170 (Wissenschaftlicher Beiband zum Anzeiger des Germanischen Nationalmuseums ; 32)

Petri, Grischka (2013) Vive la reproduction! Das kreative Potential der Kopie : Déjà -vu? Die Kunst der Wiederholung von Dürer bis Youtube. Staatliche Kunsthalle Karlsruhe, 21. April-5. August 2012. - [Rezension]. In: Kunstchronik, 66 (2013), pp. 75-81

Pommeranz, Johannes (2014) Aus der Ferne in die Nähe: Gedanken zum Werk von Veronika Schäpers. In: Marginalien: Zeitschrift für Buchkunst und Bibliophilie, 213 (2014), pp. 46-52

Pommeranz, Johannes (2014) Das Idealbuch: eine kurze Einführung in die Geschichte des Pressendrucks. In: Roeder, Corinna (Hrsg.): 100 Jahre deutsche Pressendrucke: Meisterwerke der Typographie, Illustration und Einbandkunst aus der Sammlung Feenders. Petersberg 2014, [8]-15

Pommeranz, Johannes (2009) Das Tierbuch von Conrad Gesner. In: Vom Ansehen der Tiere. Nürnberg 2009, pp. 58-70 (Kulturgeschichtliche Spaziergänge im Germanischen Nationalmuseum ; 11)

Pommeranz, Johannes (2015) Die Hölle und ihr Rachen: Gedanken zur Alltäglichkeit eines christlichen Bildmotivs. In: Monster: fantastische Bilderwelten zwischen Grauen und Komik ; Ausstellung im Germanischen Nationalmuseum, Nürnberg vom 7. Mai bis 6. September 2015. Nürnberg 2015, pp. 378-405 (Ausstellungskataloge des Germanischen Nationalmuseums, Nürnberg)

Pommeranz, Johannes (2002) Fernando Colóns Buchkäufe in Nürnberg im Winter 1521/1522: zum Vertrieb des Nürnberger Buchhandels im Zeitalter der Fugger. In: Quasi centrum Europae: Europa kauft in Nürnberg 1400-1800. Nürnberg 2002, 305-[319]

Pommeranz, Johannes (2017) Merians Insektenbuch: zum Umdruckexemplar der Bibliothek des Germanischen Nationalmuseums. In: Kulturgut : aus der Forschung des Germanischen Nationalmuseums, 55 (2017), pp. 6-9

Pommeranz, Johannes (2009) Vom Zauber des Holzschnitts: Josef Weisz zum 40. Todestag gewidmet. In: Marginalien: Zeitschrift für Buchkunst und Bibliophilie, 194 (2009), pp. 10-21

Pommeranz, Johannes (2007) Vom Zauber überbordender Phantasien. In: Creutzburg, Gerlinde (Hrsg.): Ja und nein: Gerlinde Creutzburg, Künstlerbücher, Buchobjekte und ... . Wolfenbüttel 2007, pp. 5-11

Pommeranz, Johannes (2006) Zwanzig Jahre Alpha Presse: inspirierte Arbeiten außerhalb des bibliophilen Korsetts. In: Marginalien: Zeitschrift für Buchkunst und Bibliophilie, 181 (2006), pp. 33-36

Poprzęcka, Maria (2009) Akt – forma nie idealna. In: Przegląd Historyczny, 100 (2009), Nr. 3. pp. 363-385

Poprzęcka, Maria (1994) Artysta na przełomie epok - Francisco Goya. In: Sztuka świata, Bd. 8. Warszawa 1994, pp. 13-21

Poprzęcka, Maria (2010) Bliskie, nieznane. In: Herito, 1 (2010), Nr. 1. pp. 132-137

Poprzęcka, Maria (1991) Flaxman 1793 – Picasso 1903. In: Tessera. Sztuka jako przedmiot badań. Na jubileusz profesora Mieczysława Porębskiego. Kraków 1991, pp. 206-214

Poprzęcka, Maria (1984) Flaxman, 1793 – Picasso, 1903. In: Polish Art Studies, 5 (1984), pp. 45-53

Poprzęcka, Maria (1972) Goya a sztuka społeczna. In: Funkcja dzieła sztuki. Materiały Sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Szczecin, listopad 1970. Warszawa 1972, pp. 271-285

Poprzęcka, Maria (1999) Joanna Sosnowska, Polacy na Biennale Sztuki w Wenecji 1895-1999, Warszawa 1999. – [Rezension]. In: Biuletyn Historii Sztuki, 61 (1999), Nr. 3-4. pp. 491-493

Poprzęcka, Maria (1996) Mariusz Bryl, Cykle Artura Grottgera, Poznań 1994. – [Rezension]. In: Biuletyn Historii Sztuki, 58 (1996), Nr. 1-2. pp. 158-160

Poprzęcka, Maria (1992) Mona Lisa na pocztówce. Epizod z życia arcydzieła. In: Banaś, Paweł (Hrsg.): Aksjosemiotyka karty pocztowej. Materiały sesji naukowej zorganizowanej przez Instytut Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego, 22-23 maja 1987. Wrocław 1992, pp. 153-164 (Prace Kulturoznawcze ; 3) (Acta Universitatis Wratislaviensis ; 978)

Poprzęcka, Maria (2012) Nowa sztuka narodowa na lewicowej platformie. In: Herito, 3 (2012), Nr. 8. pp. 180-188

Poprzęcka, Maria (2011) „Nowy wymiar“ Sukiennic. – [Rezension]. In: Rocznik Krakowski, 77 (2011), pp. 159-164

Poprzęcka, Maria (1998) O złej sztuce.

Poprzęcka, Maria (2015) Sztuka polska na Dalekim Wschodzie. Wystawy "Skarby z kraju Chopina" w Muzeum Narodowym Chin w Pekinie i "Sztuka polska – niezłomny duch" w Muzeum Narodowym Korei w Seulu / Polish art in the Far East. Exhibitions "Treasures from Chopin's country" at the National Museum of China in Beijing and "Polish art: an enduring spirit" at the National Museum of Korea in Seoul. In: Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie. Nowa Seria / Journal of the National Museum in Warsaw. New Series, 4 (40) (2015), pp. 51-65

Poprzęcka, Maria (1977) Wizerunek mistrza. In: Ikonografia romantyczna. Materiały sympozjum Komitetu Nauk o Sztuce Polskiej Akademii Nauk, Nieborów, 26-28 czerwca 1975 r. Warszawa 1977, pp. 167-213

Poprzęcka, Maria (1996) Zeitgenössische polnische Künstlerinnen. In: Koschmal, Walter (Hrsg.): Die Frau in der polnischen Gegenwartskultur. Köln/Weimar/Wien 1996, pp. 206-220 (Bausteine zur slavischen Philologie und Kulturgeschichte : Reihe A, Slavistische Forschungen ; N. F. 19)

Prange, Regine (1993) Hinüberbauen in eine jenseitige Gegend. Paul Klees Lithographie "Der Tod für die Idee"und die Genese der Abstraktion. In: Wallraf-Richartz-Jahrbuch, 54 (1993), pp. 280-314

R

Rosenberg, Raphael (2003) Hasard et abstraction. Les palettes d’aquarelle de Gustave Moreau. In: Gustave Moreau. Mythes et Chimères, Paris, Musée de la Vie romantique [Ausstellungskatalog], 22.7. - 9.11.2003. 2003 92-107 und 129-131

Rosenberg, Raphael (2003) The reproduction and publication of Michelangelo’s sacristy. Drawings and prints by Franco, Salviati, Naldini, and Cort. In: Ames-Lewis, Francis ; Joannides, Paul (Hrsgg.): Reactions to the Master: Michelangelo’s Influence on Art and Artists in the Sixteenth Century. Aldershot 2003, pp. 114-136

Rosenberg, Raphael ; Fiorentini, Erna (2002) Baccio Bandinelli’s Self-Portrait. In: Print Quarterly, 19 (2002), pp. 34-44

Rehm, Ulrich (2006) Die Bildlichkeit des Bildnisses: Nicolas Poussin und das Selbstportrait. In: Moser, Christian ; Nelles, Jürgen (Hrsgg.): AutoBioFiktion : konstruierte Identitäten in Kunst, Literatur und Philosophie. Bielefeld 2006, pp. 53-79

Rehm, Ulrich (2004) Die bildliche Auslegung des Vaterunser im Mittelalter. In: Trenner, Florian (Hrsg.): Vater unser im Himmel : das Gebet des Herrn. München 2004, pp. 92-103

Rehm, Ulrich (2015) Dürers Mysterien. In: Ketelsen, Thomas ; Rehm, Ulrich (Hrsgg.): Dürers Mysterien : Rätsel in seinem graphischen Werk ; [anlässlich der gleichnamigen Ausstellung im Graphischen Kabinett des Wallraf-Richartz-Museums & Fondation Corboud, 12. Dezember 2014 - 22. März 2015]. Köln 2015, pp. 5-10 (Der un/gewisse Blick ; 16)

Rosenberg, Heidrun (1996) "... mindeste Connexion nicht habend ..." : zu den Galeriepublikationsprojekten von Wilhelm Lambert Krahe und Nicolas de Pigage. In: Kalusok, Michaela (Hrsg.): Nicolas de Pigage 1723 - 1796, Architekt des Kurfürsten Carl Theodor : zum 200. Todestag ; [anlässlich der Retrospektive Nicolas de Pigage (1723 - 1796) zum 200. Todestag, Baumeister von Schloss Benrath, Architekt des Kurfürsten Carl Theodor von der Pfalz. Düsseldorf 1996, pp. 119-135

Röske, Thomas (2008) Max Mayrshofer - Besuch im Irrenhaus. In: Brand-Claussen, Bettina ; Röske, Thomas (Hrsgg.): Künstler in der Irre : [... anlässlich der Ausstellung "Künstler in der Irre", 30.4. - 14.9.2008, Sammlung Prinzhorn, Heidelberg]. Heidelberg 2008, pp. 166-171

Röske, Thomas (2008) Max Mayrshofer - a visit to the lunatic asylum. In: Brand-Claussen, Bettina ; Röske, Thomas (Hrsgg.): Artists off the rails : [on the occasion of the Exhibition "Artists off the Rails", 30.4. - 14.9.2008, Sammlung Prinzhorn, Heidelberg]. Heidelberg 2008, pp. 166-171

Röske, Thomas (2013) Sexualisiertes Leiden. Zu einigen Lithografien von Richard Grune. In: Imago : Interdisziplinäres Jahrbuch für Psychoanalyse und Ästhetik, 2 (2013), pp. 155-167

Röske, Thomas (1999) "Unglaublich unseriös und bizarr" : Druckgraphik des Manierismus, gesammelt von Georg Baselitz. In: Georg Baselitz - das grosse Pathos : Gemälde, Zeichnungen, Graphik ; [anläßlich der Ausstellung in der Galerie der Gegenwart der Hamburger Kunsthalle vom 10. Dezember 1999 bis 27. Februar 2000]. Hamburg 1999, pp. 25-33

S

Schelbert, Georg (2012) All'ombra di Falda. La pianta di Roma di Matteo Gregorio de Rossi del 1668. In: Bevilacqua, Mario (Hrsg.): Piante di Roma dal Rinascimento ai catasti. Rom 2012, pp. 272-283

Schmarsow, August (1899) Der Meister E. S. und das Blockbuch "Ars moriendi". In: Berichte über die Verhandlungen der Königlich Sächsischen Gesellschaft der Wissenschaften zu Leipzig, Philologisch-Historische Klasse, Bd. 51. 1899, pp. 1-29

Straehle, Gerhard (2005) Joseph Beuys: Plakate / Joseph Beuys: posters.

Schubert, Dietrich (2001) Munchs Dostojewskij-Kopf von 1902. In: Dostoevsky studies, New Series 5 (2001), pp. 5-10 und Abb. 1-3.

Skiba, Stefan (2013) Vektorgrafik – Eine Technik der Gegenwartskunst. In: Atelier : die Zeitschrift für Künstler, Nr. 186 (2013), pp. 26-29 April/Mai.

Skiba, Stefan (2013) Vektorgrafik – eine Technik für den zeitgenössischen Kunstunterricht.

Sammern, Romana (2006) Blickwechsel. Zur Bildpolitik der Berliner Prostitutionsdebatte um 1800. In: Grenz, Sabine ; Lücke, Martin (Hrsgg.): Verhandlungen im Zwielicht – Momente der Prostitution in Geschichte und Gegenwart. Berlin 2006, pp. 209-222 (GenderCodes ; 1)

Sammern, Romana (2014) Conceptualizing the copy – Abraham Bosse's Sentimens sur la distinction des diverses manières de peinture, desin et gravure et des originaux d'avec leurs copies. In: Osano, ShigetoshI (Hrsg.): Between east and west : Reproductions in art; Proceedings of the 2013 CIHA colloquium in Naruto, Japan, 15th-18th January 2013. Cracow 2014, pp. 95-107

Sammern, Romana (2009) "Schönheit und Quark – Quark auf Schönheit". Der Wiener Neuesten Mode Allmanach und Marriage A-La-Mode. In: Frimmel, Johannes ; Wögerbauer, Michael (Hrsgg.): Kommunikation und Information im 18. Jahrhundert. Das Beispiel der Habsburgermonarchie. Wien 2009, pp. 341-356 (Buchforschung. Beiträge zum Buchwesen in Österreich 5 ; 5)

Schauerte, Thomas ; Müller, Jürgen ; Kaschek, Bertram (2013) Von der Freiheit der Bilder. Zur Einführung. In: Schauerte, Thomas ; Müller, Jürgen ; Kaschek, Bertram (Hrsgg.): Von der Freiheit der Bilder : Spott, Kritik und Subversion in der Kunst der Dürerzeit. Petersberg 2013, pp. 8-21

Schubert, Dietrich (2004) Meidners Mappe Krieg von Herbst 1914. In: Ludwig Meidner - Weltentaumel : die expressionistische Werkphase ; [Ausstellungsdauer: 5. März - 23. Mai 2004] ; hrsg. vom Verein August Macke Haus e.V.. Bonn 2004, pp. 46-64 (Schriftenreihe / Verein August-Macke-Haus, Bonn ; 46)

Schubert, Dietrich (2014) "Memento 1914/15". Lithographien von Willy Jaeckel. In: Schneider, Gerhard (Hrsg.): Der Erste Weltkrieg im Spiegel expressiver Kunst : Kämpfe - Passionen - Totentanz ; Werke aus der Sammlung Gerhard Schneider und aus Künstlernachlässen [Ausstellungskatalog]. Bönen u.a. 2014, pp. 52-59 und 103-113

Schubert, Dietrich (1999) Otto Dix: Die Radierungen Der Krieg (Berlin 1924) oder: das "Yo lo vi". In: Otto Dix, der Krieg - Radierwerk 1924 : [Ausstellungsdauer: 9.5. - 20.6.1999] ; Hrsg. vom Verein August-Macke-Haus e. V.. Bonn 1999, pp. 12-46 (Schriftenreihe / Verein August-Macke-Haus, Bonn ; 29)

Schubert, Dietrich (2013) "Verreckt für den Kapitalismus". Der sterbende Soldat im Drahtverhau, von Eugen Hoffmann, Dresden 1928. In: Hellinger, Ariane (Hrsg.): Die Politik in der Kunst und die Kunst in der Politik : für Klaus von Beyme. Wiesbaden 2013, pp. 13-36

Seiler, Peter (2013) Phidias als moralischer Ratgeber: Transformationen der elischen Aphrodite in der frühen Emblematik. In: Pegasus: Berliner Beiträge zum Nachleben der Antike, 14.2012 (2013), pp. 63-136

Selheim, Claudia (2009) „Alles wild“ – der edle Hirsch, ein gefragtes Bildmotiv. In: Vom Ansehen der Tiere. Nürnberg 2009, pp. 159-168 (Kulturgeschichtliche Spaziergänge im Germanischen Nationalmuseum ; 11)

Selheim, Claudia (2013) Unternehmerische Selbstdarstellung: Firmenbriefköpfe Bielefelder Unternehmen im 19. und frühen 20. Jahrhundert. In: Beaugrand, Andreas (Hrsg.): Stadtbuch Bielefeld, 1214 - 2014. Bielefeld 2013, pp. 268-273

Skiba, Stefan (2015) The monitor acts as my canvas – the use of vector graphics in contemporary art.

Stephan-Kaissis, Christine (2002) Are there "Byzantine" layers in the work of Kasimir Malevich? In: Papanikolau, Miltiadēs M. (Hrsg.): Pisō apo to mauro tetragōno / Behind the black square. Thessalonikē 2002, pp. 225-238

Stuhlfauth, Georg (1920) Neue Beiträge zum Schrifttum des Hans Sachs und insbesondere zum Holzschnittwerk Hans Sachsischer Einzeldrucke. In: Zeitschrift für Bücherfreunde, Neue Folge 11, 2. Hälfte (1920), pp. 195-208

T

Tacke, Andreas (2001) Johann Hauer : Nürnberger Flach- und Ätzmaler, Kunsthändler, Verleger und Dürerforscher des 17. Jahrhunderts. Eine Fallstudie zur handwerksgeschichtlichen Betrachtung des Künstlers im Alten Reich. In: Tacke, Andreas (Hrsg.): "Der Mahler Ordnung und Gebräuch in Nürmberg" : die Nürnberger Maler(zunft)bücher ergänzt durch weitere Quellen, Genealogien und Viten des 16., 17. und 18. Jahrhunderts. München u.a. 2001, pp. 11-141

Tacke, Andreas (1998) Zur Einführung - Herbst des Barock [Einführungsaufsatz]. In: Tacke, Andreas (Hrsg.): Herbst des Barock : Studien zum Stilwandel ; die Malerfamilie Keller (1740 bis 1904) [Begleitband zu den Ausstellungen in Füssen und Burg Zug]. München u.a. 1998, pp. 13-23

Tacke, Andreas (2013) Kunst als Unterrichtsmaterial. Zur Vorgeschichte von Akademiesammlungen. In: Brink, Sonja (Hrsg.): Akademie - Sammlung - Krahe : eine Künstlersammlung für Künstler [Ausstellungskatalog]. Düsseldorf 2013, pp. 94-109

Tacke, Andreas (2014) Marketing Frederick. Friedrich der Weise in der bildenden Kunst seiner Zeit. In: Syndram, Dirk (Hrsg.): Kurfürst Friedrich der Weise von Sachsen (1463 - 1525) : Beiträge zur wissenschaftlichen Tagung vom 4. bis 6. Juli 2014 auf Schloss Hartenfels in Torgau. Dresden 2014, pp. 104-114

Tacke, Andreas (2015) Querela Artificis. Formen der Künstlerklage in der Reformationszeit. In: Münch, Birgit Ulrike (Hrsg.): Die Klage des Künstlers : Krise und Umbruch von der Reformation bis um 1800. Petersberg 2015, pp. 60-69 (Kunsthistorisches Forum Irsee ; 2)

Tomalska, Joanna (2013) Max Weber, emigracja i tożsamość artysty. In: Archiwum Emigracji. Studia – Szkice – Dokumenty, Nr. 1 (18) (2013), pp. 156-165

Tomalska, Joanna (2013) Simon Segal – przyczynek do biografii artysty. In: Archiwum Emigracji. Studia – Szkice – Dokumenty, Nr. 2 (19) (2013), pp. 86-100

U

Uher, Daniela (2010) Das Tagebuch 1968 von Jiří Kolář oder die unerträgliche Schwere eines Jahres. In: Tieze, Agnes (Hrsg.): Jiří Kolář - Collagen: 1914-2002, Kunstforum Ostdeutsche Galerie Regensburg. Praha 2010, pp. 90-103

Uher, Daniela (2015) Jiří Kolář - hommage à Baudelaire: partitura zvukové básně. In: Flyer Galerie výtvarného umění. 2015 2 Seiten

V

Vogel, Julius (1918) Luther als Junker Georg. In: Zeitschrift für bildende Kunst, Neue Folge 29, Bd. 53 (1918), pp. 57-65

Vogel, Julius (1907) Zur Cranachforschung. In: Zeitschrift für bildende Kunst, Neue Folge 18 (1907), pp. 219-226

Valter, Claudia (2003) Entdeckt: Moritz von Schwinds Entwurfszeichnungen für den Kreuzweg von St. Nikolaus in Bad Reichenhall. In: Weltkunst, 73 (2003), Nr. 14. pp. 2113-2115

Valter, Claudia (1999) Ut pictura musica: zur Ausstellung "Hommage à Johann Sebastian Bach" von Eduardo Chillida im Kupferstich-Kabinett vom 21. Januar bis 1. April 1999. In: Dresdner Kunstblätter, 43 (1999), pp. 38-43

Vitali, Samuel (2005) Gertsch vor Gertsch oder: Der lange Weg auf den Monte Lema. Das Frühwerk vor 1969 – eine Bestandesaufnahme. In: Spieler, Reinhard (Hrsg.): Franz Gertsch, die Retrospektive : [... anläßlich der Ausstellung "Franz Gertsch. Die Retrospektive", museum franz gertsch, Burgdorf (Werke bis 1976), Kunstmuseum Bern (Werke 1977 bis 2005) 13. November 2005 - 12. März 2006]. Ostfildern-Ruit 2005, pp. 37-57

Vitali, Samuel (2012) L’impotenza delle corde: la perdita di Euridice e la morte di Orfeo. In: Pollack, Susanne (Hrsg.): Il dolce potere delle corde : Ofreo, Apollo, Arione e Davide nella grafica tra Quattro e Cinquecento. Firenze 2012, pp. 117-123 (Gabinetto Disegni e Stampe degli Uffizi ; 98)

Vitali, Samuel (2010) Zyklen der sieben Todsünden vom Mittelalter bis zur Gegenwart. In: Lust und Laster. Die 7 Todsünden von Dürer bis Nauman ; [... anlässlich der Ausstellung "Lust und Laster. Die 7 Todsünden von Dürer bis Nauman", Kunstmuseum Bern und Zentrum Paul Klee, Bern, 15. Oktober 2010 bis 20. Februar 2011]. Ostfildern 2010, pp. 64-74 ; 76-133

Vitali, Samuel (2010) superbia / Hochmut. In: Lust und Laster. Die 7 Todsünden von Dürer bis Nauman ; [... anlässlich der Ausstellung "Lust und Laster. Die 7 Todsünden von Dürer bis Nauman", Kunstmuseum Bern und Zentrum Paul Klee, Bern, 15. Oktober 2010 bis 20. Februar 2011]. Ostfildern 2010, pp. 136-163

W

Wagner, Christoph (2002) Corinna Höper: Raffael und die Folgen : Das Kunstwerk im Zeitalter seiner graphischen Reproduzierbarkeit. In: Sehepunkte : Rezensionsjournal für die Geschichtswissenschaften, 2 (2002), Nr. 11.

Walanus, Wojciech (2006) Przedstawienie Marii tkającej nieszytą suknię Jezusa na rycinie Wita Stwosza: źródła literackie i obrazowe. In: Organisty, Adam (Hrsg.): Wokół Wita Stwosza : materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Muzeum Narodowym w Krakowie, 19 - 22 maja 2005. Kraków 2006, pp. 140-149 (Studia i Materiały Naukowe Muzeum Narodowego w Krakowie)

Walicki, Michał (1962) Bibliografia prac prof. dr. Mariana Morelowskiego (do 1960 r.). In: Biuletyn Historii Sztuki, 24 (1962), Nr. 3-4. pp. 239-242

Walicki, Michał (1964) Le professeur Morelowski (1884-1963). In: Cahiers Pologne - Allemagne : faits et documents ; revue trimestrielle, 20 (1964), Nr. 1. pp. 31-33

Walicki, Michał (1956) Rembrandt w Polsce. In: Biuletyn Historii Sztuki, 18 (1956), Nr. 3. pp. 319-348

Z

Zander-Seidel, Jutta (2009) Die Marke mit der Krone: Palmers. In: Plakativ!: Produktwerbung im Plakat 1885 - 1965 ; die Nürnberger Plakatsammlung - eine Stiftung der GfK und der NAA im Germanischen Nationalmuseum. Ostfildern 2009, pp. 338-344

Zander-Seidel, Jutta (2009) Die veröffentlichte Frau: vom Herrenalbum zum Werbeplakat. In: Plakativ!: Produktwerbung im Plakat 1885 - 1965 ; die Nürnberger Plakatsammlung - eine Stiftung der GfK und der NAA im Germanischen Nationalmuseum. Ostfildern 2009, pp. 442-457

Zander-Seidel, Jutta (2009) „Selbstredend ist das Fertigkleid genauso gut wie Maßarbeit“: Motive und Strategien des frühen Modeplakats. In: Plakativ!: Produktwerbung im Plakat 1885 - 1965 ; die Nürnberger Plakatsammlung - eine Stiftung der GfK und der NAA im Germanischen Nationalmuseum. Ostfildern 2009, pp. 300-337

Ziegler, Hendrik (2015) Image battles under Louis XIV: some reflections. In: Claydon, Tony ; Levillain, Charles-Édouard (Hrsgg.): Louis XIV outside in : images of the Sun King beyond France, 1661-1715. Farnham 2015, pp. 25-36 (Politics and culture in Europe, 1650 - 1750)

Ziegler, Hendrik (2009) Louis XIV et sa contre-image. In: Milovanovic, Nicolas ; Maral, Alexandre (Hrsgg.): Louis XIV, l'homme & le roi [à l'occasion de l'Exposition Louis XIV, l'Homme et le Roi, présentée au Musée National des Châteaux de Versailles et de Trianon, dans les salles d'Afrique et de Crimée, du 19 octobre 2009 au 7 février 2010]. Versailles 2009, pp. 50-55

Ziegler, Hendrik (2003) "L’art philosophique" de Charles Baudelaire. Genèse et mutation d’un paradigme des écrits sur l’art en France entre 1855 et 1878. In: Fleckner, Uwe ; Gaehtgens, Thomas W. (Hrsgg.): De Grünewald à Menzel. L’image de l’art allemand en France au XIXe siècle. Paris 2003, pp. 143-166 (Passagen/Passages ; 6)

Ziegler, Hendrik (2011) Majestätsbeleidigung. In: Fleckner, Uwe ; Warnke, Martin ; Ziegler, Hendrik (Hrsgg.): Handbuch der politischen Ikonographie, 2: Imperator bis Zwerg. München 2011, pp. 116-124

Ziegler, Hendrik (2006) Mazarin et l'image du Roi sous la Fronde. In: Conihout, Isabelle de (Hrsg.): Mazarin - les lettres et les arts. Paris 2006, pp. 237-247 , 454-456

Ziegler, Hendrik (2014) Sündenbock? Kaiser Wilhelm II. in der Kriegskarikatur in Frankreich und Deutschland. In: Finckh, Gerhard (Hrsg.): Das Menschenschlachthaus. Der Erste Weltkrieg in der französischen und deutschen Kunst. Wuppertal 2014, pp. 222-235

Zöllner, Frank (2012) Architektur als Vision und Traum. Das Frontispiz bei Barbaro, Perrault und Galiani. In: Horsch, Nadja ; Pataki, Zita Ágota ; Pöpper, Thomas (Hrsgg.): Kunst und Architektur in Mitteldeutschland : Thomas Topfstedt zum 65. Geburtstag. Leipzig [u.a.] 2012, pp. 76-87 (Leipziger Beiträge zur Kunstgeschichte ; 6)

Zöllner, Frank (2007) Paul Klees Reisen, Oswald Spengler und die Suche nach dem Ur-Symbol. In: Glück, Thomas ; Morenz, Ludwig (Hrsgg.): Exotisch, Weisheitlich und Uralt. Europäische Konstruktionen Altägyptens. Hamburg ; Münster 2007, pp. 281-302 (Geschichte ; 73)

Ż

Żygulski, Zdzisław jun. (2001) Cracow: an illustrated history.

Żygulski, Zdzisław jun. (1993) Muzea Ukrainy. In: Muzealnictwo, 35 (1993), pp. 39-45

Żygulski, Zdzisław jun. (1996) O sztuce niemieckiej w Polsce. Sfera chronologiczna, terytorialna i polityczna sztuki niemieckiej. In: Maćkowska, Marzena (Hrsg.): Sztuka niemiecka 1450-1800 w zbiorach polskich. Katalog wystawy ; [Muzeum Narodowe w Kielcach; luty - czerwiec 1996 r.]. Kielce 1996, pp. 9-20

Żygulski, Zdzisław jun. (1984) Przestrzeń muzealna. In: Mecenas, kolekcjoner, odbiorca. Materiały Sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Katowice, listopad 1981. Warszawa 1984, pp. 243-255

Żygulski, Zdzisław jun. (2000) Wpływ Orientu na kulturę dawnej Polski. In: Ostrowski, Jan K. ; Krasny, Piotr ; Kuczman, Kazimierz (Hrsgg.): Kraj skrzydlatych jeźdźców. Sztuka w Polsce 1572-1764. Alexandria-Warszawa 2000, pp. 68-79

Żygulski, Zdzisław jun. (1996) Über die deutsche Kunst in Polen. Chronologische, territoriale und politische Reichweite der deutschen Kunst. In: Maćkowska, Marzena (Hrsg.): Sztuka niemiecka 1450-1800 w zbiorach polskich. Katalog wystawy ; [Muzeum Narodowe w Kielcach; luty - czerwiec 1996 r.]. Kielce 1996, pp. 21-32

Żygulski, Zdzisław jun. (1999) The impact of the Orient on the culture of old Poland. In: Ostrowski, Jan K. (Hrsg.): Land of the winged horsemen: art in Poland 1572-1764 [accompanies an exhibition organized and circulated by Art Services International, Alexandria, Va. ...]. New Haven; London 1999, pp. 69-79

This list was generated on Tue Dec 12 01:18:19 2017 CET.
Viewer | Imprint |
DFG E-Prints 3 Open Access arthistoricum.net