Directly to content
  1. Publishing |
  2. Search |
  3. Browse |
  4. Recent items rss |
  5. Open Access |
  6. Jur. Issues |
  7. DeutschClear Cookie - decide language by browser settings

Impostor-Phänomen

Maier-Schicht, Bärbel and Reuschenbach, Bernd

[img] Video (QuickTime), German (niedrigauflösend)
Download (433b) | Terms of use

[img] Video (QuickTime), German (hochauflösend)
Download (639b) | Terms of use

[img] Video (Windows Media), German (niedrigauflösend)
Download (189b) | Terms of use

[img] Video (Windows Media), German (hochauflösend)
Download (188b) | Terms of use

Citation of documents: Please do not cite the URL that is displayed in your browser location input, instead use the persistent URL or the URN below, as we can guarantee their long-time accessibility.

Abstract

Das Impostor-Phänomen ist ein neueres differentialpsychologisches Phänomen, das besonders bei Personen mit beruflichem Erfolg auftritt. Es ist gekennzeichnet durch eine Attribution der Leistungen auf externale Ursachen wie Zufall, Tricks etc.. Damit geht die Angst einher, irgendwann mit seiner vermeintlichen Unfähigkeit aufzufallen oder einem schnellen Ende der Karriere. Siehe auch: www.psychofilm.uni-hd.de

Item Type: Video
Date Deposited: 22. Jan 2010 11:21
Date: 2009
Size: Dauer: 10:25 Minuten
Faculties / Institutes: The Faculty of Behavioural and Cultural Studies > Institute of Psychology
Subjects: 150 Psychology
About | FAQ | Contact | Imprint |
OA-LogoLogo der Open-Archives-Initiative