eprintid: 7429 rev_number: 21 eprint_status: archive userid: 4 dir: disk0/00/00/74/29 datestamp: 2021-07-23 09:16:28 lastmod: 2021-07-27 15:39:01 status_changed: 2021-07-23 09:16:28 type: bachelorThesis metadata_visibility: show creators_name: Welte, Sandrine title: The Lithuanian pavilion of the 58th Venice Biennale: Sun & Sea (Marina). A cacophonous beach humming with the artistic rhetoric of performative reflection subjects: 720 divisions: 58 adv_faculty: Fakultät für Geschichts- und Kunstwissenschaften keywords: Venice Biennale // Biennale di Venezia, Lithuanian Pavilion, Arte Útil, Pre-Enactment, Performance and Installation cterms_swd: Litauen cterms_swd: Biennale di Venezia <58., 2019, Venedig> cterms_swd: Pavillon cterms_swd: Installation cterms_swd: Performance abstract: Mit dem Goldenen Löwen für den besten nationalen Beitrag zur 58. Biennale di Venezia prämiert, stellt der Litauische Pavillon Sun & Sea (Marina) durch die Kombination diverser ästhetischer Element ein einzigartiges Kunstwerk dar, verbinden sich Installation und Performance zu einem Kommentar über einen globalen Status Quo. Das Research Paper versteht sich in diesem Zusammenhang als eine Analyse des Künstlerischen als rhetorisches Stilmittel, um ausgehend von theoretischen Konzepten wie Futuring, Pre-Enactment und Arte Útil die Möglichkeiten der Kunst als soziale Praxis zu beleuchten. Im Wege einer Auseinandersetzung mit den nachhallenden visuellen Bildern der Strandoper werden die vielen Schichten des Werks untersucht, um auf diese Weise Einblicke in das affektive Potenzial des Künstlerischen zu gewinnen. abstract_translated_text: Awarded the Golden Lion for the best national contribution, the Lithuanian Pavilion Sun & Sea (Marina) of the 58th Venice Biennale presents a unique piece featuring a combination of art forms and aesthetic elements that by their multi-dimensional nature situate the artwork between installation and performance. Drawing on the theoretical framework of futuring, pre-enactment and Arte Útil, the thesis is an exploration of the artistic as a rhetoric tool employed to stimulate emotional engagement and to elicit an affective response in the spectators who through the powerful visual imagery are invited to reflect on a given status quo. By this, the possibility of art as a social practice is examined through an analysis of the beach opera‘s many layers that create an echo in the beholder. abstract_translated_lang: eng date: 2021 id_scheme: DOI id_number: 10.11588/artdok.00007429 ppn_swb: 1764675886 own_urn: urn:nbn:de:bsz:16-artdok-74295 advisor: HASH(0x564e1c393a10) language: ger vgwort_code: 23f6d398d0024825bf6a2d61c8efe9c6 bibsort: WELTESANDRTHELITHUAN2021 full_text_status: public laender: LIt laender: LOs themen: T12 oa_type: gold citation: Welte, Sandrine (2021) The Lithuanian pavilion of the 58th Venice Biennale: Sun & Sea (Marina). A cacophonous beach humming with the artistic rhetoric of performative reflection. document_url: https://archiv.ub.uni-heidelberg.de/artdok/7429/1/Welte_The_Lithuanian_pavilion_of_the_58th_Venice_Biennale_2021.pdf