Aesthetics of ambiguity in François Raguenet’s opinions on Italian opera and antique statues
Taruashvili, Leonid
PDF, German
Download (114kB) | Terms of use |
For citations of this document, please do not use the address displayed in the URL prompt of the browser. Instead, please cite with one of the following:
Abstract
Der Artikel befasst sich mit der Frage nach der ästhetischen Haltung des französischen polymathischen Schriftstellers François Raguenet (1660–1722), die sich in seiner Ausbildung für Musik und plastische Kunstwerke zeigt.
Translation of abstract (English)
The article deals with the question concerning the French polymathic writer François Raguenet’s (1660–1722) aesthetic attitude, which becomes apparent in his appratsal of music and plastic art works.
Document type: | Article |
---|---|
Place of Publication: | Heidelberg |
Date: | 2018 |
Version: | Primary publication |
Date Deposited: | 06 Nov 2018 08:33 |
Faculties / Institutes: | Research Project, Working Group > Individuals |
DDC-classification: | Alte Geschichte, Vor- und Frühgeschichte, Archäologie |
Subject (Propylaeum): | Classical Archaeology |
Controlled Keywords: | Raguenet, François, Oper, Statue, Antike, Ästhetik, Geschichte, Ambivalenz |
Uncontrolled Keywords: | Geschichte der Ästhetik; Ambivalenz als ästhetischer Begriff. |
Subject (classification): | History of the ancient world to ca. 499 |
Countries/Regions: | Italy and adjacent territories (Antiquity) |