Stäckel, Paul
In: Krazer, A. (Hrsg.): Verhandlungen des 3. Internationalen Mathematiker-Kongresses : in Heidelberg vom 8. bis 13. August 1904. Leipzig 1905, pp. 608-614
Preview |
PDF, German
Download (608kB) | Terms of use |
Citation of documents: Please do not cite the URL that is displayed in your browser location input, instead use the DOI, URN or the persistent URL below, as we can guarantee their long-time accessibility.
Abstract
In Anbetracht der Tatsache, dass die meisten Studenten nicht Forscher sondern Lehrer an höheren Schulen werden, fordert Stäckel, an den Universitäten die Didaktik der Mathematik zu lehren.
| Document type: | Book Section |
|---|---|
| Editor: | Krazer, A. |
| Title of Book: | Verhandlungen des 3. Internationalen Mathematiker-Kongresses : in Heidelberg vom 8. bis 13. August 1904 |
| Place of Publication: | Leipzig |
| Date Deposited: | 18 Oct 2011 16:08 |
| Date: | 1905 |
| Page Range: | pp. 608-614 |
| Faculties / Institutes: | Service facilities > Universitätsbibliothek (UB) |
| DDC-classification: | 510 Mathematics |
| Controlled Keywords: | Schulmathematik, Mathematikstudium |
| Collection: | Mathematics history in Heidelberg > Epochen > 3. Internationaler Mathematiker-Kongress |







