Stäckel, Paul
In: Krazer, A. (Hrsg.): Verhandlungen des 3. Internationalen Mathematiker-Kongresses : in Heidelberg vom 8. bis 13. August 1904. Leipzig 1905, pp. 608-614
Preview |
PDF, German
Download (608kB) | Terms of use |
Citation of documents: Please do not cite the URL that is displayed in your browser location input, instead use the DOI, URN or the persistent URL below, as we can guarantee their long-time accessibility.
Abstract
In Anbetracht der Tatsache, dass die meisten Studenten nicht Forscher sondern Lehrer an höheren Schulen werden, fordert Stäckel, an den Universitäten die Didaktik der Mathematik zu lehren.
Document type: | Book Section |
---|---|
Editor: | Krazer, A. |
Title of Book: | Verhandlungen des 3. Internationalen Mathematiker-Kongresses : in Heidelberg vom 8. bis 13. August 1904 |
Place of Publication: | Leipzig |
Date Deposited: | 18 Oct 2011 16:08 |
Date: | 1905 |
Page Range: | pp. 608-614 |
Faculties / Institutes: | Service facilities > Universitätsbibliothek (UB) |
DDC-classification: | 510 Mathematics |
Controlled Keywords: | Schulmathematik, Mathematikstudium |
Collection: | Mathematics history in Heidelberg > Epochen > 3. Internationaler Mathematiker-Kongress |