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Abstract
Contact advertisements as a text type have a history of more than 300 years. Despite their age, they are still important and made use of today. This is especially valid for India where marriages are often arranged to the very day. This condensed text type gives information about the cultural understanding of marriages. The present study, based on two corpora consisting of 750 advertisements in total, aims at a sociolinguistic analysis of matrimonial advertisements from India and Britain and an interpretation of its result in terms of cognitive linguistics by making inferences to a possible cultural model prevalent in the respective culture and triggering the language use. The theoretical basis is Quinn (1987)’s model of marriage.
Translation of abstract (German)
Die Textsorte „Kontaktanzeige“ ist mehr als 300 Jahre alt. Dennoch sind diese Anzeigen auch heute noch in Gebrauch. Dies gilt besonders für Indien, wo Ehen oft mithilfe von Heiratsannoncen arrangiert werden. Die kondensierte Textsorte gibt Informationen über das kulturelle Verständnis von Ehe. Die Studie, die auf zwei Korpora mit insgesamt 750 Kontaktanzeigen basiert, ist eine soziolinguistische Analyse von Kontaktanzeigen aus Indien und Großbritannien und eine Interpretation der Ergebnisse im Rahmen der kognitiven Linguistik. Anhand der Daten werden Rückschlüsse auf die jeweiligen kulturellen Modelle gezogen. Als theoretische Basis wird Quinn (1987)‘ kulturelles Modell der Ehe herangezogen
Document type: | Dissertation |
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Supervisor: | Glauser, Prof. Dr. Beat |
Date of thesis defense: | 3 December 2014 |
Date Deposited: | 12 Mar 2015 08:40 |
Date: | 2015 |
Faculties / Institutes: | Neuphilologische Fakultät > Anglistisches Seminar |
DDC-classification: | 400 Linguistics 420 English |
Uncontrolled Keywords: | cultural models, Indian English, metaphor, conceptual metaphor, matrimonial advertisement, contact advertisement, newspaper, classified advertising, sociolinguistics, linguistic gender studies, corpus linguistics, outer circle |