Bay, Jürgen
Preview |
PDF, German
Download (104kB) | Terms of use |
PDF, German
Download (53kB) | Terms of use |
Citation of documents: Please do not cite the URL that is displayed in your browser location input, instead use the DOI, URN or the persistent URL below, as we can guarantee their long-time accessibility.
Abstract
Das dem Palladio-Motiv bzw. der Serliana entsprechende architektonische System bestimmt schon den Wandabschnitt, der dem Eingang des Pantheons gegenüberliegt. Brunelleschi, in seiner Nachfolge Bramante und spätere Architekten, auch Borromini, übernahmen des "Pantheon-Motiv", dessen Bedeutung für die Architektur der Renaissance und des römischen Barock herausgestellt wird.
Document type: | Article |
---|---|
Date Deposited: | 28 Jan 2003 13:55 |
Date: | 2003 |
Faculties / Institutes: | Service facilities > Art History (special subject collection) |
DDC-classification: | 730 Plastic arts Sculpture |
Controlled Keywords: | Rom / Pantheon, Bramante, Donato, Brunelleschi, Filippo, Borromini, Francesco, Alberti, Leon Battista |
Uncontrolled Keywords: | Palladio-Motiv , Serliana |