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Risk factors for the healthcare-associated antibiotic resistance in China

Chen, Qi

German Title: Risikofaktoren für die gesundheitsbezogene Antibiotikaresistenz in China

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Abstract

Antimicrobial resistance and in particular antibiotic resistance (ABR) contribute to the failure of infectious disease treatments, as well to the increased global morbidity and mortality. Since the 1950s, the prevalence of ABR in China constitutes an ongoing major public health challenge to this country. Nowadays, the occurrence of ABR in healthcare settings in China poses serious health risks among infected patients. The identification of risk factors to ABR in China is important for the development of effective interventions against ABR. A systematic review was conducted to identify modifiable risk factors within healthcare settings in the mainland China. The search was conducted using two English online databases (including the Cochrane Library and PubMed) and three Chinese online databases (including the China National Knolwedge Infrastructure, WanFang, and VIP). Articles that present original data published in either English and Chinese between January 2003 and June 2019 were included for this study. Out of a total of 1,979 results of the literature search, 176 facility-based references were included in the final analysis (66% in Chinese and 34% in English). These included articles that range across 31 provinces in mainland China and report information from over 50,000 patients. The results of this systematic review identified four major categories of ABR risk factors associated with the healthcare sector: socio-demographic factors, patient clinical information, admission to healthcare settings, and drug exposure. This study highlights the following independent risk factors for ABR: old age, migrant status, low annual income and urban residence (first category);weaker health status and certain laboratory results (second category); prolonged hospitalization and performance of invasive procedures (third category); and current or prior antibiotic monotherapy, in particular with broad-spectrum antibiotics (such as carbapenems and cephalosporins) (fourth category). Despite China has developed a multifaceted national stewardship plan to address ABR, the healthcare settings-associated risk factors require recognition by the national health authorities. China needs a more comprehensive and detailed guideline of appropriate antibiotic prescriptions for clinicians, as well as measures such as hygienic management in healthcare settings, development of new antibiotics, vaccines for antibiotic-resistant infection prevention, and rapid antibiotic-resistant bacteria detecting technology. Moreover, workgroups for prevention and control of ABR emergence need to be further improved in all healthcare settings.

Translation of abstract (German)

Antimikrobielle Resistenzen, insbesondere Antibiotikaresistenzen (ABR), tragen maßgeblich zum Scheitern der Behandlung von Infektionskrankheiten bei. Die Folgen sind eine global erhöhte Morbidität und Mortalität. Seit den 1950er Jahren stellt die Verbreitung von ABR in China eine anhaltend große Herausforderung für die öffentlichen Gesundheitssysteme des Landes dar. Auch heutzutage birgt ABR ernsthafte Gesundheitsrisiken für infizierten Patienten. Um eine wirksame Intervention zu gewährleisten, ist es wichtig entsprechende Risikofaktoren für ABR in China zu identifizieren. Um veränderbare Risikofaktoren im chinesischen Gesundheitswesen zu identifizieren, wurde eine systematische Studie nötig. Die hierfür benötigte Suche wurde unter Verwendung von zwei englischen Online-Datenbanken (einschließlich der Cochrane Library und PubMed) und drei chinesischen Online-Datenbanken (einschließlich der China National Knolwedge Infrastructure, WanFang und VIP) durchgeführt. Originaldaten aus zwischen Januar 2003 und Juni 2019 (in englischer und chinesischer Sprache) veröffentlichten Artikeln, wurden in diese Studie aufgenommen. Von insgesamt 1.979 Ergebnissen der Literaturrecherche wurden 176 einrichtungsspezifische Referenzen in die endgültige Analyse einbezogen (66% auf Chinesisch und 34% auf Englisch). Dazu gehörten Artikel, die sich über 31 Provinzen des chinesischen Festlandes erstrecken und Informationen von über 50.000 Patienten enthalten. Die Ergebnisse dieser systematischen Überprüfung identifizierten vier Hauptkategorien von ABR-Risikofaktoren im Zusammenhang mit dem Gesundheitssektor: soziodemografische Faktoren, klinische Patienteninformationen, Zulassung zum Gesundheitswesen und Arzneimittelexposition. Diese Studie hebt die folgenden unabhängigen Risikofaktoren für ABR hervor: Alter, Migrantenstatus, niedriges Jahreseinkommen und städtischer Wohnsitz (erste Kategorie); schwächerer Gesundheitszustand und bestimmte Laborergebnisse (zweite Kategorie); längerer Krankenhausaufenthalt und Durchführung invasiver Eingriffe (dritte Kategorie); und aktuelle oder frühere Antibiotika-Monotherapie, insbesondere mit Breitbandantibiotika (wie Carbapeneme und Cephalosporine) (vierte Kategorie). Die nationalen Gesundheitsbehörden Chinas haben einen vielfältigen nationalen Stewardship-Plan zur Bekämpfung der ABR entwickelt, der aber noch erweitert werden sollte um den spezifischen Risikofaktoren des Gesundheitswesens entgegen zu wirken. China benötigt eine umfassendere und detailliertere Richtlinie für geeignete Antibiotika-Verschreibungen durch Ärzte. Ergänzt werden sollte dies durch ein verbessertes Hygienemanagement im Gesundheitswesen und die Entwicklung neuer Antibiotika. Impfstoffe zur Verhütung antibiotikaresistenter Infektionen und eine schnelle Technologie zur Erkennung antibiotikaresistenter Bakterien würden weitergehende Sicherheit ermöglichen. Darüber hinaus müssen Arbeitsgruppen die Prävention und Kontrolle der Entstehung von ABR in allen Bereichen des Gesundheitswesens weiter verbessern.

Document type: Dissertation
Supervisor: Müller, Prof. Dr. med. Olaf
Place of Publication: Heidelberg
Date of thesis defense: 11 April 2022
Date Deposited: 15 Jun 2022 12:30
Date: 2022
Faculties / Institutes: Medizinische Fakultät Heidelberg > Institut für Public Health (IPH)
DDC-classification: 610 Medical sciences Medicine
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