Direkt zum Inhalt
  1. Publizieren |
  2. Suche |
  3. Browsen |
  4. Neuzugänge rss |
  5. Open Access |
  6. Rechtsfragen |
  7. EnglishCookie löschen - von nun an wird die Spracheinstellung Ihres Browsers verwendet.

Essays on poverty, inequality and education in India and Pakistan

Sarwar, Kafeel

[thumbnail of Sarwar_Dissertation.pdf]
Vorschau
PDF, Englisch - Hauptdokument
Download (9MB) | Nutzungsbedingungen

Zitieren von Dokumenten: Bitte verwenden Sie für Zitate nicht die URL in der Adresszeile Ihres Webbrowsers, sondern entweder die angegebene DOI, URN oder die persistente URL, deren langfristige Verfügbarkeit wir garantieren. [mehr ...]

Abstract

In the first essay, entitled “A subnational analysis of poverty convergence: Evidence from India and Pakistan”, I analyze the subnational patterns of changes in poverty within the framework of poverty convergence. I also analyze the two distinct effects of poverty at the subnational level in India and Pakistan. In the second essay, entitled “A subnational analysis of inequality convergence: evidence from India and Pakistan,” I investigate whether the income inequalities are persistent overtime at the subnational level in India and Pakistan. In the third and last essay, entitled, “School grants and educational outcomes: The impact of the non-salary budget reform in Punjab-Pakistan, I study the effects of reform on education outcomes and achievements. I analyzed a decentralized school grant for public schools and address two questions. First, does the provision of a decentralized grant affect the school’s human capital and the school’s physical infrastructure? Second, does this decentralized grant improve education outcomes and achievements?

Dokumententyp: Dissertation
Erstgutachter: Klonner, Prof. Dr. Stefan
Ort der Veröffentlichung: Heidelberg
Tag der Prüfung: 19 August 2020
Erstellungsdatum: 05 Mrz. 2021 11:59
Erscheinungsjahr: 2021
Institute/Einrichtungen: Fakultät für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften > Dekanat der Fakultät für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
Fakultät für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften > Alfred-Weber Institut
DDC-Sachgruppe: 320 Politik
330 Wirtschaft
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Leitlinien | Häufige Fragen | Kontakt | Impressum |
OA-LogoDINI-Zertifikat 2013Logo der Open-Archives-Initiative