1. |
Bätschmann, Oskar
(2003)
A guide to interpretation: art historical hermeneutics.
In: Farago, Claire ; Zwijnenberg, Robert (Hrsgg.):
Compelling visuality : the work of art in and out of history.
Minneapolis 2003, pp. 179-210
|
Preview
|
2. |
Bätschmann, Oskar
(2003)
Looking at pictures - the views of Leon Battista Alberti.
In: Friedenthal, Antoinette (Hrsg.):
The enduring instant : time and spectator in the visual arts ; a section of the XXXth International Congress for the History of Art, London.
Berlin 2003, pp. 250-269
|
Preview
|
3. |
Bätschmann, Oskar
(2002)
Kunstgenuss statt Bilderkult. Wirkung und Rezeption des Gemäldes nach Leon Battista Alberti.
In: Blickle, Peter ; Holenstein, André (Hrsgg.):
Macht und Ohnmacht der Bilder : reformatorischer Bildersturm im Kontext der europäischen Geschichte.
München 2002, pp. 359-375
(Historische Zeitschrift ; Beiheft 33)
|
Preview
|
4. |
Mossakowski, Stanisław
(2003)
The destiny of castles and countryside residences in Poland today.
In:
Europa Nostra Scientific Bulletin, 56-57 (2003),
pp. 145-146
|
Preview
|
5. |
Kalinowski, Lech
(1988)
"Gotycka niemal przewiązka nieklasycznie spiętrzonych kolumn" w górnej galerii arkadowej dziedzińca wawelskiego.
In:
Podług nieba i zwyczaju polskiego. Studia z historii architektury, sztuki i kultury ofiarowane Adamowi Miłobędzkiemu.
Warszawa 1988, pp. 240-248
|
Preview
|
6. |
Kalinowski, Lech
(1993)
Czego nie wiemy o średniowiecznym Wawelu?
In:
Sprawozdania z Posiedzeń Komisji Naukowych Oddziału Polskiej Akademii Nauk w Krakowie, 35.1991 (1993), Nr. 1-2.
pp. 133-135
|
Preview
|
7. |
Ostrowski, Jan K.
(2000)
Jerzy Mycielski.
In: Dybiec, Juliusz (Hrsg.):
Uniwersytet Jagielloński. Złota Księga Wydziału Historycznego.
Kraków 2000, pp. 108-117
|
Preview
|
8. |
Mossakowski, Stanisław
(1990)
The antique source of Raphael's "Triton and a Nereid" in the Villa Farnesina and related representations.
In: Gieysztor-Rosa, Danuta ; Prosińska, Maria (Hrsgg.):
Curia Maior. Studia z dziejów kultury ofiarowane Andrzejowi Ciechanowieckiemu.
Warszawa 1990, pp. 47-49
|
Preview
|
9. |
Strunck, Christina
(2022)
Ariosto in context: cicli figurativi del Sette e dell'Ottocento a confronto.
In: Rivoletti, Christian (Hrsg.):
L'Orlando furioso oltre i cinquecento anni : nuove prospettive di lettura.
Bologna 2022, pp. 281-305
(Percorsi. Linguistica e critica letteraria)
|
Preview
|
10. |
Strunck, Christina
(2022)
The King's Staircase at Hampton Court Palace and the visual culture of understatement. A baroque conversation piece by Antonio Verrio and Matthew Prior.
In: Cappelletti, Francesca ; Freddolini, Francesco ; O'Neill, Harriet ; Volpi, Caterina (Hrsgg.):
Il palazzo reale e immaginato : conversazioni, descrizioni, rappresentazioni.
Milano 2022, pp. 100-113
(Progetto collezionismo in Galleria Borghese)
|
Preview
|
11. |
Strunck, Christina
(2021)
Am seidenen Faden. Königin Katharina von Braganza, der Popish Plot und das Queen's Presence Chamber in Windsor Castle.
In: Albl, Stefan ; Hub, Berthold ; Frasca-Rath, Anna (Hrsgg.):
Close reading : kunsthistorische Interpretationen vom Mittelalter bis in die Moderne ; Festschrift für Sebastian Schütze.
Berlin 2021, pp. 491-495
|
Preview
|
12. |
Strunck, Christina
(2021)
Female court artists: women's career strategies in the courts of the early modern period.
In: Jones, Tanja L. (Hrsg.):
Women artists in the early modern courts of Europe (c. 1450-1700).
Amsterdam 2021, pp. 35-69
(Visual and material culture, 1300-1700 ; 30)
|
Preview
|
13. |
Strunck, Christina
(2020)
Flammende Liebe, höfische Intrigen und internationale Politik: Antonio Verrios Ausmalung des Queen's Audience Chamber in Windsor Castle.
In: Hoppe, Stephan ; Laß, Heiko ; Karner, Herbert (Hrsgg.):
Deckenmalerei um 1700 in Europa : Höfe und Residenzen.
München 2020, pp. 240-251
|
Preview
|
14. |
Krüger, Klaus
(2017)
Visions of inaudible sounds: heavenly music and its pictorial representations.
In: Beyer, Andreas ; Morel, Philippe ; Nova, Alessandro (Hrsgg.):
Voir l'au-delà : l'expérience visionnaire et sa représentation dans l'art italien de la Renaissance : actes du colloque international (Paris, 3-5 juin 2013).
Turnhout, Belgium 2017, pp. 77-93
(Collection "Études Renaissantes")
|
Preview
|
15. |
Krüger, Klaus
(2013)
The visual remembrance: the image as palimpsest.
In: Conte, Pietro (Hrsg.):
Une absence présente. Figures de l'image mémorielle.
Paris 2013, pp. 59-78
(Mimesis philosophie)
|
Preview
|
16. |
Krüger, Klaus
(2016)
Texturen der Evidenz. Unschärfe und Fokus.
In: Blümle, Claudia ; Wismer, Beat (Hrsgg.):
Hinter dem Vorhang : Verhüllung und Enthüllung seit der Renaissance - von Tizian bis Christo.
München 2016, pp. 306-313
|
Preview
|
17. |
Krüger, Klaus
(2015)
Double Vision - multiple Evidenz = Double Vision - manfold Evidenz.
In: Krüger, Klaus (Hrsg.):
Double Vision : Albrecht Dürer - William Kentridge.
München 2015, pp. 12-18
|
Preview
|
18. |
Ziegler, Hendrik
(2022)
Ai Weiwei, Porcelain Vase.
In: Crasemann, Leena ; Fellmann, Benjamin ; Hadjinicolaou, Yannis (Hrsgg.):
Seismografen und Orientierungsspiegel : Bilder der Welt in kurzen Kunstgeschichten.
Berlin 2022, pp. 272-277
|
Preview
|
19. |
Kleinert, Corina
(2024)
The art collection of Anna Isabella van den Berghe (1677-1754) - Inventory of the estate of Anna Isabella van den Berghe, 4 November 1754, FelixArchief, stadsarchief Antwerpen, N#2915.
|
Preview
|
20. |
Börsch-Supan, Helmut
(1974)
Cranachs "Judith" in der Sammlung des Jagdschlosses Grunewald.
In: Koepplin, Dieter ; Falk, Tilman (Hrsgg.):
Lukas Cranach : Gemälde, Zeichnungen, Druckgraphik : Band I.
Basel 1974, pp. 413-420
|
Preview
|