1. Home
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Items where Author is "Gaehtgens, Thomas W."

Go back a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Document type | No Grouping
Jump to: Book Section
Number of items: 13.

Book Section

Arnoux, Mathilde (2009) Pierre Francastel, L’histoire de l’art instrument de la propagande germanique, Paris, 1945, p. 4 et p. 7-12. In: Gaehtgens, Thomas W. ; Arnoux, Mathilde ; Kitschen, Friederike (Hrsgg.): Perspectives croisées : la critique d'art franco-allemande ; 1870 - 1945. Paris 2009, pp. 505-513 und Anmerkungen S. 589-590 (Passages = Passagen ; 22)

Arnoux, Mathilde (2003) Les acquisitions d'art germanique par les musées du Louvre et du Luxembourg au XIXe siècle. In: Flecker, Uwe ; Gaehtgens, Thomas W. (Hrsgg.): De Grünewald à Menzel : l'image de l'art allemand en France au XIXe siècle. Paris 2003, pp. 247-266 (Passagen ; 6)

Ziegler, Hendrik (2003) "L’art philosophique" de Charles Baudelaire. Genèse et mutation d’un paradigme des écrits sur l’art en France entre 1855 et 1878. In: Fleckner, Uwe ; Gaehtgens, Thomas W. (Hrsgg.): De Grünewald à Menzel. L’image de l’art allemand en France au XIXe siècle. Paris 2003, pp. 143-166 (Passagen/Passages ; 6)

Noell, Matthias (2002) "Choisir entre l'individu et le standard" – Das Künstlerhaus bei Gropius, Le Corbusier, Van Doesburg, Bill. In: Ewig, Isabelle ; Gaehtgens, Thomas W. ; Noell, Matthias (Hrsgg.): Das Bauhaus und Frankreich : 1919-1940. Le Bauhaus et la France. Berlin 2002, pp. 83-115 (Passagen ; 4)

Kohle, Hubertus (2002) Menzel als Kunsttheoretiker. In: Gaehtgens, Thomas W. ; Keisch, Claude (Hrsgg.): Adolph Menzel im Labyrinth der Wahrnehmung. Berlin 2002, pp. 181-190 (Jahrbuch der Berliner Museen ; NF 41)

Kirchner, Thomas (2001) „Observons le monde“. La réalité sociale dans la peinture française du XVIIIe siècle. In: Gaehtgens, Thomas W. ; Michel, Christian ; Rabreau, Daniel ; Schieder, Martin (Hrsgg.): L’art et les normes sociales au XVIIIe siècle (= Passages/Passagen, Bd. 2). Paris 2001

Zimmermann, Michael F. (1999) Kritik und Theorie des Kubismus. Ardengo Soffici und Daniel-Henry Kahnweiler. In: Fleckner, Uwe ; Gaehtgens, Thomas W. (Hrsgg.): Prenez garde à la peinture! Kunstkritik in Frankreich 1900-1945. Berlin 1999, pp. 425-480 (Passagen = Passages ; 1)

Grimm, Claus (1993) Die Frage nach der Eigenhändigkeit und die Praxis der Zuschreibung. In: Gaehtgens, Thomas W. (Hrsg.): Künstlerischer Austausch / Artistic exchange : Akten des XXVIII. Internationalen Kongresses für Kunstgeschichte Berlin, 15.-20. Juli 1992, Band II. Berlin 1993, pp. 631-648

Busch, Werner (1993) Reynolds und Gainsborough - Zwei Weisen der Auseinandersetzung mit der überlieferten Bildsprache. In: Gaehtgens, Thomas W. (Hrsg.): Künstlerischer Austausch : Akten des XXVIII. Internationalen Kongresses für Kunstgeschichte, Berlin. Berlin 1993, pp. 543-558

Kemp, Wolfgang (1993) Text / Kontext – Grenze / Austausch. Zugleich ein Versuch über Nancy zur Zeit Stanislas Leszcynskis. In: Gaehtgens, Thomas W. (Hrsg.): Künstlerischer Austausch : Akten des XXVIII. Internationalen Kongresses für Kunstgeschichte, Berlin, 15. - 20. Juli 1992, Bd. 2. Berlin 1993, pp. 653-664

Busch, Werner (1992) Copley, West and the tradition of European High Art. In: Gaehtgens, Thomas W. (Hrsg.): American icons : transatlantic perspectives on eighteenth- and nineteenth-century American art. Santa Monica (Calif.) 1992, pp. 34-59

Zöllner, Frank (1992) Leonardos Mona Lisa 1963: Kunst und Kalter Krieg. In: Gaehtgens, Thomas W. (Hrsg.): Künstlerischer Austausch. Akten des XXVIII. Internationalen Kongresses für Kunstgeschichte, Berlin, 15. - 20. Juli 1992, Bd. 3. Akad.-Verl., Berlin 1992, pp. 75-88

Roettgen, Steffi (1986) Winckelmann, Mengs und die deutsche Kunst. In: Gaehtgens, Thomas W. (Hrsg.): Johann Joachim Winckelmann. Hamburg 1986, pp. 161-178

This list was generated on Wed Nov 20 06:36:57 2019 CET.