1. Home
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Items where Author is "Rümelin, Christian"

[Atom feed] Atom [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Document type | No Grouping
Number of items: 46.

Article

Rümelin, Christian (2016) Monumental prints in the age of Dürer and Titian. In: Print quarterly, 33 (2016), Nr. 2. pp. 173-176

Rümelin, Christian (2015) Claude Lorrain and the notion of printed Arcadian landscapes. In: Art in print, 4 (2015), Nr. 5. pp. 12-16

Rümelin, Christian (2015) The divinity of detail: Raphael and Johann Gotthard Müller. In: Art in print, 5 (2015), Nr. 5. pp. 20-21

Rümelin, Christian (2011) Matthias Mansen: la xylographie comme transfert de lumière. In: Genava, N.S. 59 (2011), pp. 78-83

Rümelin, Christian (2011) Remarks on Giambattista Tiepolo’s "Scherzi". In: Print quarterly, 28 (2011), Nr. 3. pp. 322-326

Rümelin, Christian (2001) Stichtheorie und Graphikverständnis im 18. Jahrhundert. In: Artibus et Historiae, 22 (2001), Nr. 44. pp. 187-200

Rümelin, Christian (1998) Holbeins Formschneider. In: Schweizerische Zeitschrift für Archäologie und Kunstgeschichte, 55 (1998), Nr. 2/4. pp. 305-322

Rümelin, Christian (1996) Die Schönbornkapelle Balthasar Neumanns: Grundrißgenese und Plankonstruktion. In: Jahrbuch für fränkische Landesforschung, 56 (1996), pp. 307-339

Rümelin, Christian (1996) Hans Holbeins 'Icones', ihre Formschneider und ihre Nachfolge. In: Münchner Jahrbuch der bildenden Kunst, 3. Folge, 47 (1996), pp. 55-72

Book Section

Rümelin, Christian (2021) Import - Export: Schweizer Kunst um 1800. In: Matile, Michael (Hrsg.): Kunst der Schweizer Kleinmeister: neue Forschungen und Perspektiven. Petersberg 2021, pp. 16-29

Rümelin, Christian (2020) "L'eau-forte est à la mode": quelques réflexions techniques. In: Rümelin, Christian (Hrsg.): L’eau-forte est à la mode. Genève 2020, pp. 11-31

Rümelin, Christian (2019) Printmaking as artistic accomplishment. In: Félix Vallotton. London 2019, pp. 49-55

Rümelin, Christian (2018) Big is beautiful: Grafik im Raum. In: Rümelin, Christian (Hrsg.): 100/125: Hundert Jahre Schweizerische Graphische Gesellschaft. Zürich 2018, pp. 99-114

Rümelin, Christian (2018) Die Zeichnungen von Jean-Etienne Liotard. In: Enke, Roland ; Koja, Stephan (Hrsgg.): "Das schönste Pastell, das man je gesehen hat": das Schokoladenmädchen von Jean-Étienne Liotard. München 2018, pp. 76-87

Rümelin, Christian (2018) Gegenwart, ausschließlich Gegenwart: die Anfangsjahre der Schweizerischen Graphischen Gesellschaft. In: Rümelin, Christian (Hrsg.): 100/125: Hundert Jahre Schweizerische Graphische Gesellschaft. Zürich 2018, pp. 7-20

Rümelin, Christian (2018) Jean-Etienne Liotard als Radierer. In: Duckwitz, Rebecca ; Melzer, Christien (Hrsgg.): Von der Genauigkeit des Sehens : Festschrift zum 75. Geburtstag von Anne Röver-Kann. Bremen 2018, pp. 83-88

Rümelin, Christian (2018) Reproduktionsgrafik / Zeichnungen / Sammlungskataloge. In: Jacob, Joachim ; Süßmann, Johannes (Hrsgg.): Das 18. Jahrhundert : Lexikon zur Antikerezeption in Aufklärung und Klassizismus. Stuttgart u.a. 2018, pp. 773-782 (Der neue Pauly - Supplemente ; 13)

Rümelin, Christian (2017) Paul Eliasberg: Architekturdarstellungen als Spiegel seiner künstlerischen Vorstellung = Paul Eliasberg: Représentations d’architecture comme miroir d’une démarche artistique. In: Eliasberg, Danielle ; von Assel, Marina ; Rümelin, Christian (Hrsgg.): Paul Eliasberg: Seelenlandschaften = Paysages de l’âme. Bayreuth u.a. 2017, pp. 34-63

Rümelin, Christian (2016) Gérald Cramer - inspirateur, accompagnateur, éditeur. In: Cramer, Patrick (Hrsg.): Gérald Cramer et "ses" artistes: Chagall, Mirò, Moore. Genève 2016, pp. 5-19

Rümelin, Christian (2016) Hans Hartung: La linearità del gesto e la materializzazione del processo creativo = Hans Hartung: La linéarité du geste et la matérialisation du processus créatif. In: Haensler, Carole (Hrsg.): Hartung Cavalli Strazza: l'anima del segno = l'âme du signe. Tesserete 2016, pp. 30-41

Rümelin, Christian (2014) Christiane Baumgartner - white noise: une approche = Christiane Baumgartner - white noise: eine Annäherung. In: Rümelin, Christian (Hrsg.): Christiane Baumgartner, white noise. Zürich 2014, pp. 8-33

Rümelin, Christian (2014) Collaboration - inspiration - amitié: Marc Chagall et Gérald Cramer = Collaboration - inspiration - friendship: Marc Chagall and Gérald Cramer. In: Marc Chagall impressions. Heule 2014, pp. 175-183

Rümelin, Christian (2014) Die Entstehung erfundener Räume: Not Vitals Arbeiten auf Papier. In: Rümelin, Christian ; Zevi, Alma (Hrsgg.): Not Vital. Bielefeld 2014, pp. 68-77 (Kerber art)

Rümelin, Christian (2014) The creation of imaginative spaces: Not Vital on paper. In: Rümelin, Christian ; Zevi, Alma (Hrsgg.): Not Vital. Bielefeld 2014, pp. 60-67 (Kerber art)

Rümelin, Christian (2013) "Dem schwärzesten Schwarz gehört meine ungeteilte Sympathie": Martin Dislers Druckgraphik. In: Martin Disler: (Seewen 1949 - 1996 Genf). Altenburg 2013, pp. 18-30 (Altenbourg im Dialog ; 1)

Rümelin, Christian (2012) Paul Coldwell: prints as simultaneous experience. In: Thomas, Ben (Hrsg.): Paul Coldwell - a layered practice: graphic works 1993-2012. Canterbury 2012, pp. 25-33

Rümelin, Christian (2012) Zwischen Weltanschauung und Modell: die Landschaftsgrafik im 18. Jahrhundert = Entre paradigme et modele: l'estampe de paysage au XVIIIe siecle. In: Rümelin, Christian (Hrsg.): Die Verzauberung der Landschaft zur Zeit von Jean-Jacques Rousseau = Enchantement du paysage au temps de Jean-Jacques Rousseau. Köln 2012, pp. 58-77

Rümelin, Christian (2011) Claude Lorrain als Landschaftsradierer, oder die Suche nach der "wahren Gestalt der Sachen". In: Sonnabend, Martin ; Whiteley, Jon (Hrsgg.): Claude Lorrain. Die verzauberte Landschaft. Ostfildern 2011, pp. 165-175

Rümelin, Christian (2011) Grauzonen und Wendepunkte: neue Tendenzen im Werk von Christiane Baumgartner. In: Wesle, Anna (Hrsg.): Christiane Baumgartner: Schnitte ins Herz und in die Augen. Burgdorf 2011, pp. 6-11

Rümelin, Christian (2010) La complémentarité en ligne de mire: la relation entre les techniques chez Félix Vallotton. In: Rümelin, Christian (Hrsg.): Félix Vallotton: de la gravure à la peinture. Bern u.a. 2010, pp. 9-29

Rümelin, Christian (2010) La série comme principe et méthode chez Hans Hartung: aspects de l’oeuvre gravé = Serie als Prinzip und Methode: Aspekte von Hartungs Druckgraphik. In: Chicha-Castex, Céline ; Rümelin, Christian ; Schalhorn, Andreas (Hrsgg.): Hans Hartung - Estampes = Druckgraphik. Paris 2010, pp. 70-81

Rümelin, Christian (2008) Lending weight to his words: Erasmus and the use of the print. In: Coelen, Peter van der (Hrsg.): Images of Erasmus. Rotterdam 2008, pp. 253-264

Rümelin, Christian (2006) Hans Holbein und die Druckgraphik. In: Müller, Christian (Hrsg.): Hans Holbein d.J.: die Jahre in Basel 1515-1532. München 2006, pp. 124-131

Rümelin, Christian (2003) "Augustissimo et Gloriosissimo Rom: Imperatori" - Bemerkungen zu einem Porträt Rudolfs II. von Aegidius Sadeler. In: Stauffer, Christine E. (Hrsg.): Festschrift für Eberhard W. Kornfeld zum 80. Geburtstag. Bern 2003, pp. 57-68

Rümelin, Christian (2002) Bildverwendung im Spannungsfeld der Reformation: Aspekte oberrheinischer Buchillustration. In: Blickle, Peter ; Holenstein, André (Hrsgg.): Macht und Ohnmacht der Bilder: reformatorischer Bildersturm im Kontext der europäischen Geschichte. München 2002, pp. 195-222 (Historische Zeitschrift. Beiheft ; 33)

Rümelin, Christian (2002) Ergebnis einer langen Auseinandersetzung: die Klee-Sammlung von Siegfried und Angela Rosengart. In: Rosengart, Angela (Hrsg.): Sammlung Rosengart. München 2002, pp. 82-85

Rümelin, Christian (2001) Klees Umgang mit dem eigenen Oeuvre. In: Doschka, Roland (Hrsg.): Paul Klee: Jahre der Meisterschaft: 1919-1933. München u.a. 2001, pp. 21-37 , S. 215-222

Rümelin, Christian (2001) Terminologische Überlegungen zum Begriff Riß. In: Ackermann, Marion ; Friedel, Helmut (Hrsgg.): SchattenRisse: Silhouetten und Cutouts. Ostfildern-Ruit 2001, pp. 54-59

Rümelin, Christian (2000) Klee und der Kunsthandel. In: Bätschmann, Oskar ; Helfenstein, Josef (Hrsgg.): Paul Klee - Kunst und Karriere: Beiträge des internationalen Symposiums in Bern. Bern 2000, pp. 27-37 (Schriften und Forschungen zu Paul Klee ; 1)

Rümelin, Christian (2000) Paul Klee und August Macke im Spiegel zeitgenössischer Sammlungen: Aspekte der Rezeption zweier Künstler des "Blauen Reiters". In: Adolphs, Volker ; Helfenstein, Josef (Hrsgg.): Die Ordnung der Farbe: Paul Klee, August Macke und ihre Malerfreunde. Köln 2000, pp. 51-60

Review

Rümelin, Christian (2011) Prints and privacy in the late nineteenth century [Rezension von: S. Hollis Clayson, Christiane Hertel, Nicholas Penny: The darker side of light: arts of privacy, 1850-1900: exhibition dates Hammer Museum, Los Angeles April 5 - June 28, 2009; National Gallery of Art, Washington October 1, 2009 - January 18, 2010; Smart Museum of Art, University of Chicago February 11 - June 10, 2010. VT/Farnham 2009]. In: Print quarterly, 28 (2011), Nr. 2. pp. 205-209

Rümelin, Christian (2007) Jochen Sander: Hans Holbein: Tafelmaler in Basel 1515-1532. München 2005. - [Rezension]. In: Zeitschrift für Kunstgeschichte, 70 (2007), Nr. 1. pp. 121-125

Rümelin, Christian (2006) Jochen Sander: Hans Holbein d.J.: Tafelmaler in Basel 1515-1532. Munich 2005. - Susan Foister: Holbein and England. New Haven, London 2005. - [Rezension]. In: Print quarterly, 23 (2006), Nr. 2. pp. 72-76

Rümelin, Christian (2005) German post-war printmaking [Rezension von: Printmaking in Germany 1945-1990; Davis Museum and Cultural Center, Wellesley College, MA, 18 October 2003- 18 January 2004); Kunsthalle zu Kiel, Christian-Albrechts-Universität, Kiel, 30 April - 27 June 2004]. In: Print quarterly, 22 (2005), Nr. 2. pp. 227-231

Rümelin, Christian (2004) Mark P. McDonald: The print collection of Ferdinand Columbus, 1488-1539; a Renaissance collector in Seville. - [Rezension]. In: Apollo, 160 (2004), Nr. 514. pp. 49-50

Rümelin, Christian (2003) Baltimore and Saint Louis painted prints [Rezension von: Susan Dackerman: Painted prints - The revelation of color in Northern Renaissance & Baroque engravings, etchings and woodcuts]. In: The Burlington magazine, 145 (2003), Nr. 3. pp. 122-123

This list was generated on Tue Apr 30 10:59:05 2024 CEST.