1. HOME
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Items where Division is "Research Project, Working Group > Individuals" and Year is 2000

Go back a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Author | Document type | No Grouping
Jump to: B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V | W | Z | Ż
Number of items: 149.

B

Betlej, Andrzej (2000) "Abrysy budowli w róznych sposobach y ksztaltach" : zbiór XVIII - wiecznych rysunków architektonicznych.

Bickendorf, Gabriele (2000) Après Colbert: une divorce des siences et des beaux arts. In: Gallard, Jean (Hrsg.): Ruptures - la discontinuité dans la vie artistique, Musée du Louvre. Paris 2000, pp. 100-121

Busch, Werner (2000) Begriffsbildung durch Anschauung und Praxis. Goethes Umgang mit Kunst auf der italienischen Reise. In: Lupfer, Gilbert (Hrsg.): Bau - Kunst Kunst - Bau : Festschrift zum 65. Geburtstag von Professor Jürgen Paul. Dresden 2000, pp. 47-55

Busch, Werner (2000) Claude Lorrain, Pastorale mit Konstantinsbogen, 1648. In: Klemm, Christian (Red.): 57 Meisterwerke Kunsthaus Zürich : liber amicorum für Felix Baumann. Zürich 2000, pp. 14-15

Biller, Thomas (2000) Das Marientor in Naumburg an der Saale. Ergebnisse der Bauforschung 1996-1998. In: Großmann, G. Ulrich (Hrsg.): Burgen und frühe Schlösser in Thüringen und seinen Nachbarländern (Forschungen zu Burgen und Schlössern ; 5). München 2000 105-114 + Tafel I-II

Brand, Joachim (2000) Die Bibliotheken der Staatlichen Museen zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz.

Büttner, Nils (2000) Die Erfindung der Landschaft: Kosmographie und Landschaftskunst im Zeitalter Bruegels.

Biller, Thomas (2000) Die Stadtbefestigung von Naumburg. Die Befestigung der Domfreiheit. Das Marientor: Ergebnisse der Bauforschung 1996-99. In: Biller, Thomas (Hrsg.): Das Marientor und die Naumburger Stadtbefestigung. Naumburg/Saale 2000 8-57 + Faltplan

Busch, Werner (2000) Die europäische Druckgrafik von 1790-1850. In: Kunsthistorische Arbeitsblätter, Nr. 9 (2000), pp. 47-60

Büttner, Nils (2000) "Ich bin so eitel, zu sagen: Auch ich bin ein Landschaftsmaler". Adalbert Stifter als Maler. In: Hettche, Walter (Hrsg.): Waldbilder : Beiträge zum Interdisziplinären Kolloquium \"Da Ist Wald und Wald und Wald\" (Adalbert Stifter), Göttingen, 19. und 20. März 1999. München 2000, pp. 107-125

Busch, Werner (2000) Individualität und Typologie in der Handzeichnung um 1800. In: Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Berichte und Abhandlungen, Bd. 8. 2000, pp. 273-300

Baranowa, Anna (2000) Itaka 1944. "Powrót Odysa" według Tadeusza Kantora. In: Grzybkowska, Teresa (Hrsg.): Mit Odysa w Gdańsku : antykizacja w sztuce polskiej. Gdańsk 2000, pp. 182-190

Blum, Gerd (2000) Joseph Kosuth, Lokalisierte Welt, Singen/Located World, Singen: "Entmystifizierung und Wiederherstellung von Bedeutung". In: Ammann, Jean-Christophe ; Brunner, Michael (Hrsgg.): Hier Da Und Dort. Kunst in Singen. Internationales Kunstprojekt im öffentlichen Raum, Singen am Hohentwiel, 5. Mai - 8. Oktober 2000. Darmstadt 2000, pp. 152-158

Biller, Thomas (2000) Kaiserpfalz Gelnhausen: die vor 1170 gegründete und 1180 fertiggestellte Pfalz des Stauferkaisers Friedrich I. Barbarossa.

Busch, Werner (2000) Klassizismus, I. Kunst. In: Cancik, Hubert (Hrsg.): Der neue Pauly : Enzyklopädie der Antike, Bd. 14. Stuttgart 2000, pp. 954-960

Busch, Werner (2000) Laurence Sterne und die bildende Kunst. In: Schütz, Karl (Hrsg.): Das Fach Kunstgeschichte und keine Grenzen? 10. Österreichischer Kunsthistorikertag, 30. September - 3. Oktober 1999, Universität Innsbruck (Kunsthistoriker ; 15/16). Wien 2000, pp. 117-125

Büttner, Nils (2000) "Quid Siculas sequeris per mille pericula terras?": Ein Beitrag zur Biographie Pieter Bruegels d. Ä. und zur Kulturgeschichte der niederländischen Italienreise. In: Marburger Jahrbuch für Kunstwissenschaft, 27 (2000), pp. 209-242

Büttner, Nils (2000) Ringelnatz und seine Illustratoren. In: Möbus, Frank (Hrsg.): Ringelnatz! Ein Dichter malt seine Welt. 2000, pp. 109-117

Bernatowicz, Tadeusz (2000) Rola Lublina w architekturze sakralnej Wielkiego Księstwa Litewskiego w XVI-XVII wieku. In: Lileyko, Jerzy (Hrsg.): Sztuka ziem wschodnich Rzeczypospolitej XVI-XVIII w.. Lublin 2000, pp. 15-36

Busch, Werner (2000) Romantik und Realismus in Deutschland. In: Kunsthistorische Arbeitsblätter, Nr. 1 (2000), pp. 5-18

Blum, Gerd (2000) Singen sehen. Harald F. Müller. In: Ammann, Jean-Christophe (Hrsg.): Hier, Da und Dort. Kunst in Singen. Internationales Kunstprojekt im öffentlichen Raum Singen am Hohentwiel 5. Mai - 8. Oktober 2000. Darmstadt 2000, pp. 206-219

Bulle, Klaus (2000) Standards beim Aufbau digtaler Bildarchive. In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 2. pp. 15-18

Busch, Werner (2000) Zu einer Theorie des Details. Diderot und Richardson, Greuze und Chodowiecki. In: Fleckner, Uwe (Hrsg.): Jenseits der Grenzen : französische und deutsche Kunst vom Ancien Régime bis zur Gegenwart, Bd. 1. Köln 2000, pp. 302-317

Beneke, Sabine ; Drost, Julia (2000) Ein gezähmter Fauve. Kees Van Dongens Porträt des August Freiherrn von der Heydt. In: Fleckner, Uwe ; Schieder, Martin ; Zimmermann, Michael F. (Hrsgg.): Jenseits der Grenzen : französische und deutsche Kunst vom Ancien Régime bis zur Gegenwart; Thomas W. Gaehtgens zum 60. Geburtstag, Bd. 3: Dialog der Avantgarden. Köln 2000, pp. 56-70

Bernatowicz, Tadeusz (2000) Śmierć rycerza kresowego i jego sepulcrum. In: Studia Muzealne, 19 (2000), pp. 59-71

Betlej, Andrzej (2000) Kościół jezuitów w Krzemieńcu. Uwagi na temat autorstwa i genezy architektury oraz relacji architekt-fundator. In: Lileyko, Jerzy (Hrsg.): Studia nad sztuką renesansu i baroku, Bd. 4. Lublin 2000, pp. 193-215 (Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego / Prace Wydziału Historyczno-Filologicznego ; 83)

Brückle, Wolfgang ; Müller, Jürgen (2000) Der innere Christus. Zur mnemonischen Tradition der Passionsandacht und einer mystischen Vergegenwärtigung des Gekreuzigten bei Pieter Bruegel d.Ä. In: Bern, Jörg Jochen (Hrsg.): Seelenmaschinen : Gattungstraditionen, Funktionen und Leistungsgrenzen der Mnemotechniken vom späten Mittelalter bis zum Beginn der Moderne. Wien 2000, pp. 605-638

C

Castor, Markus A. (2000) Rocco di Linar und die Mathematica Militaris der Dresdner Fortifikation in italienischer Manier. Städteplanung von der Bild- zur Raumordnung. In: Marx, Barbara (Hrsg.): Elbflorenz. Italienische Präsenz in Dresden 16. - 19. Jahrhundert. Amsterdam ; Dresden 2000, pp. 101-134

D

Deluga, Waldemar (2000) Einblattdrucke des 15. Jahrhunderts in der Nationalbibliothek in Prag.

Deluga, Waldemar (2000) Malarstwo i grafika cerkiewna w dawnej Rzeczypospolitej.

Dittmann, Lorenz (2000) Lukas Kramers Bilder in der Landeszentralbank Saarbrücken in der Perspektive einer Reflexion über das Verhältnis von Geld und Kunst. In: Maas, Claudia (Hrsg.): Kunst - Bau : Kunstsammlung der Landeszentralbank in Rheinland-Pfalz und im Saarland, Hauptstelle Saarbrücken. Saarbrücken 2000, pp. 18-21

Dittmann, Lorenz (2000) Otto Greis - Die Spannungsharmonie. In: Otto Greis, Aufbruch in eine neue Bildwirklichkeit. München 2000, pp. 13-19

E

Eichberger, Dagmar (2000) A Renaissance princess named Margaret. Fashioning a public image in a courtly society. In: Melbourne Art Journal, 4 (2000), pp. 4-24

F

Fehrenbach, Frank (2000) Art and the global mobilization at the turn of the millennium. In: Changing concepts of nature at the turn of the millenium : proceedings; plenary session of the Pontifical Academy of Sciences, 26 - 29 October 1998. Vatican City 2000, pp. 251-256 (Pontificiae Academiae Scientiarum Scripta varia ; 95)

Falkenhausen, Susanne von (2000) Dal concetto al gesto : il gioco die Monica Bonvicini con le strategie del modernismo, ovvero come capovolgere il minimalismo. In: Monica Bonvicini - Bau [27 novembre 1999 - 19 gennaio 2000, GAM - Galleria Civica d'Arte Moderna e Contemporanea Torino]. Torino 2000, pp. 49-74

Falkenhausen, Susanne von (2000) Daniel Richter "Die Frau; Rock'n'Roll; Tod - Nein Danke" - [Rezension]. In: Texte zur Kunst, 10 (2000), Nr. 40. pp. 79-80

Falkenhausen, Susanne von (2000) Das Bild des Volkes: Vom Zentralismus zur Totalität in Italien und Deutschland. In: Janz, Oliver ; Schiera, Pierangelo ; Siegrist, Hannes (Hrsgg.): Zentralismus und Föderalismus im 19. und 20. Jahrhundert : Deutschland und Italien im Vergleich ; [Berlin 7. - 9. Dezember 1995]. Berlin 2000, pp. 137-162 (Schriften des Italienisch-Deutschen Historischen Instituts in Trient ; 15)

Falkenhausen, Susanne von (2000) From concept to gesture : Bonvicini's play with the strategies of modernism, or how to turn minimalism from its head onto its hands. In: Monica Bonvicini - Bau [27 novembre 1999 - 19 gennaio 2000, GAM - Galleria Civica d'Arte Moderna e Contemporanea Torino]. Torino 2000, pp. 75-85

Falkenhausen, Susanne von (2000) From concept to gesture Monica Bonvicini or: how she turns minimalism upside down - from head to feet. In: Knapstein, Gabriele (Hrsg.): Quobo : Kunst art in Berlin 1989 - 1999. Stuttgart 2000, p. 112

Falkenhausen, Susanne von (2000) Mit aller Macht: Über die Gewalt kuratorischer Kommentare - [Rezension]. In: Texte zur Kunst, 10 (2000), Nr. 37. pp. 234-245

Fehrenbach, Frank (2000) Natur und skulpturaler Prozess. In: Berg, Jörg van den (Hrsg.): Erwin Wortelkamp, Papiere ... Skulpturen ... Räume ... Kontexte [Ausstellungskatalog]. Ostfildern-Ruit 2000, pp. 101-114

Falkenhausen, Susanne von (2000) Vom Konzept zur Geste Monica Bonvicini oder: wie Frau den Minimalismus vom Kopf auf die Füße stellt. In: Knapstein, Gabriele (Hrsg.): Quobo : Kunst art in Berlin 1989 - 1999. Stuttgart 2000, pp. 74-75 und Abb. S. 45

Fehrenbach, Frank (2000) Zwei römische Brunnen. Kosmologisches Drama und sublime Gegenwart des Wassers. In: Laufhütte, Hartmut (Hrsg.): Künste und Natur in Diskursen der Frühen Neuzeit, Bd. 2. Wiesbaden 2000, pp. 1139-1158 (Wolfenbütteler Arbeiten zur Barockforschung ; 35)

G

Gross, Uwe (2000) Anmerkungen zur Keramik aus Grab 318 in Hüfingen, Schwarzwald-Baar-Kreis. In: Germania, 78 (2000), pp. 198-202

Gross, Uwe (2000) Außergewöhnliche Keramikfunde von Burg Hohenbaden, Stadt Baden-Baden. In: Archäologische Nachrichten aus Baden, 63 (2000), pp. 55-58

Günther, Hubertus (2000) Die deutsche Spätgotik und die Wende vom Mittelalter zur Neuzeit. In: Kunsthistorische Arbeitsblätter, 7/8 (2000), pp. 49-68

Graf, Klaus (2000) Kulturgutverlust und virtuelle Rekonstruktion. Das Projekt "Donaueschingen digital". In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 2. pp. 3-8

Gross, Uwe (2000) Schwäbisch Gmünd-Brandstatt: Keramikfunde aus einer Kellerverfüllung der Zeit um 1800. Eine vorläufige Übersicht. Teil 2: Porzellan, Steingut, Fayence, Steinzeug. In: Fundberichte aus Baden-Württemberg, 24 (2000), pp. 633-658

Gross, Uwe (2000) Schwäbische Importe im hochmittelalterlichen Regensburg. Funde der Älteren, gelbtonigen Drehscheibenware aus der Engelburgergasse und dem Scheugässchen. In: Denkmalpflege in Regensburg, Bd. 8, Beiträge zur Denkmalpflege in Regensburg für die Jahre 1999/200. Regensburg 2000, pp. 87-90

Ganz, David (2000) Tra paura e fascino: la funzione comunicativa delle immagini visive nel "Discorso" di Gabriele Paleotti. In: Casey, John (Hrsg.): Imaging humanity / Immagini dell'umanita. Proceedings of a conference held Apr. 22-23, 1999 at the Pontificial Gregorian University in Rome, Italy. Lafayette 2000, pp. 57-68

Gross, Uwe ; Hildebrandt, Ludwig H. (2000) Frühmittelalterliche Funde aus der Wüstung Lochheim bei Sandhausen, Rhein-Neckar-Kreis. In: Archäologische Nachrichten aus Baden, 63 (2000), pp. 49-54

H

Hoppe, Stephan (2000) Bauliche Gestalt und Lage von Frauenwohnräumen in deutschen Residenzschlössern des späten 15. und des 16. Jahrhunderts. In: Hirschbiegel, Jan (Hrsg.): Das Frauenzimmer. Die Frau bei Hofe in Spätmittelalter und früher Neuzeit (Residenzenforschung ; 11). Stuttgart 2000, pp. 151-174

Hoppe, Stephan (2000) Die ursprüngliche Raumorganisation des Güstrower Schlosses und ihr Verhältnis zum mitteldeutschen Schloßbau. Zugleich Beobachtungen zum "Historismus" und zur "Erinnerungskultur" im 16. Jahrhundert. In: Großmann, G. Ulrich (Hrsg.): Burgen und frühe Schlösser in Thüringen und seinen Nachbarländern (Forschungen zu Burgen und Schlössern ; 5). München, Berlin 2000, pp. 129-148

Hoppe, Stephan (2000) Iris Lauterbach, Klaus Endemann, Christoph Luitpold Frommel (Hrsg.): Die Landshuter Stadtresidenz. Architektur und Ausstattung (= Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte XIV), München 1998. In: Zeitschrift für Kunstgeschichte, 63 (2000), pp. 144-148

Held, Laura (2000) Wo landen eigentlich virtuelle Ausstellungen, wenn die Ausstellung vorbei ist? Randnotiz zur Ausstellungsdokumentation im Netz. In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 3. 44.

Hinterkeuser, Guido (2000) Berliner Architekturzeichnungen des Barock. Anmerkungen zu ihrer Sammlungsgeschichte. In: Weltkunst, 70 (2000), Nr. 1. pp. 80-81

Hinterkeuser, Guido (2000) Berliner Baukunst der Barockzeit. Die Zeichnungen und Notizen aus dem Reisetagebuch des Architekten Christoph Pitzler (1657-1707); Hrsg. Hellmut Lorenz; Berlin: Nicolai 1998. Jean Baptiste Broebes: "Vues des Palais et Maisons de Plaisance de Sa Majeste le Roy de Prasse - Prospekte der Paläste und Lustschlösser Seiner Königlichen Majestät in Preußen". Neudruck der Ausgabe Augsburg 1733, kommentiert von Fritz-Eugen Keller; Nördlingen: Uhl 2000. - [Rezension]. In: Journal für Kunstgeschichte, 4 (2000), Nr. 3. pp. 306-310

Hinterkeuser, Guido (2000) Das Gebäude des Reichspostmuseums. Zur Geschichte und Wiederherstellung. In: Museums-Journal, 14 (2000), Nr. 1. pp. 34-35

Hinterkeuser, Guido (2000) Ein Museumsbau des Kaiserreichs. Architektur und Bildprogramm des Reichspostmuseums in Berlin (1893-1898). In: Randa-Campani, Sigrid (Hrsg.): ...einfach würdiger Styl! Vom Reichspostmuseum zum Museum für Kommunikation Berlin. Heidelberg 2000, pp. 28-55 und 220-221, 226-228 (Kataloge der Museumsstiftung Post und Telekommunikation ; 6)

J

Jahre, Lutz (2000) "Confusing yourself is a way to stay honest". Nachlese zum Künstlerbeitrag von Jenny Holzer. In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 3. pp. 15-18

Jahre, Lutz (2000) Verlagsgeschichte ist Mediengeschichte. 75 Jahr Prestel und 25 Jahre Schirmer/Mosel. In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 1. pp. 15-18

Jonker, Marijke (2000) Allegorie als kritiek. De allegorische werken van Eugène Delacroix. In: Kunstlicht : wetenschappelijk tijdschrift voor beeldende kunst, beeldcultuur en architectuur, 21 (2000), Nr. 2. pp. 5-10

K

Kohle, Hubertus (2000) Aristokratische Politik. Hyacinthe Rigauds Porträt des Gaspard de Gueidan. In: Beyer, Andreas (Hrsg.): Bildnis, Fürst und Territorium (Rudolstädter Forschungen zur Residenzkultur). Berlin 2000, pp. 249-266

Keazor, Henry (2000) Catalogo delle opere No. 1-4 [Die Fresken der Villa Marignolle in Florenz - Katalogbeiträge]. In: Seidel, Max (Hrsg.): La Villa di Marignolle : da Franco Sacchetti a Gino Capponi. Venezia 2000, pp. 116-126

Kohle, Hubertus (2000) Die Apotheose des Eisens und der Eisenkonstruktion. Der Eiffelturm in Deutschland. In: Jenseits der Grenzen. Französische und deutsche Kunst vom Ancien Régime bis zur Gegenwart, Bd. 3. Kölm 2000, pp. 262-268

Krause, Siegfried (2000) Dokumentation mit XML im Germanischen Nationalmuseum Nürnberg. In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 1. pp. 19-23

Kemp, Wolfgang (2000) Eine Akropolis der 20er Jahre. Der Umbau der Prager Burg durch Joze Plecnik. In: Zill, Rüdiger (Hrsg.): Zeugnis und Zeugenschaft (Jahrbuch des Einstein Forums; 1999). Berlin 2000, pp. 24-51

Keazor, Henry (2000) Erinnern und Vergessen. Probleme der neueren Poussin-Forschung. Commemorating Poussin - reception and interpretation of the artist. In: Kunstchronik, 53 (2000), pp. 331-338

Kirchner, Thomas (2000) Facetten der Historie. Konzepte von Geschichte und ihre Darstellungsformen. In: Pochat, Götz ; Wagner, Brigitte (Hrsgg.): Kunst/Geschichte. Zwischen historischer Reflexion und ästhetischer Distanz (= Kunsthistorisches Jahrbuch Graz, Bd. 27), 27 (2000), pp. 27-39

Kemp, Wolfgang (2000) Hansens Landhäuser in Altona: ihre räumliche Organisation. In: Hedinger, Bärbel (Hrsg.): C. F. Hansen in Hamburg, Altona und den Elbvororten. München 2000, pp. 39-46

Kirchner, Thomas (2000) Kunst im Dienste des Fürsten. Der Transfer eines kunstpolitischen Konzepts von Paris nach Berlin. In: Fleckner, Uwe ; Schieder, Martin ; Zimmermann, Michael F. (Hrsgg.): Jenseits der Grenzen. Französische und deutsche Kunst vom Ancien Régime bis zur Gegenwart. Thomas W. Gaehtgens zum 60. Geburtstag (Bd. 1, Inszenierungen der Dynastien). Köln 2000, pp. 67-83

Krasny, Piotr (2000) Odbudowa kijowskiej cerkwi Spasa na Berestowie przez metropolitę Piotra Mohyłę a problem nawrotu do gotyku w architekturze sakralnej Rusi Koronnej w XVII wieku. In: Biuletyn Historii Sztuki, 62 (2000), Nr. 3-4. pp. 337-361

Kozieł, Andrzej (2000) "Protestancki Willmann". O obrazach Michaela Willmanna dla protestanckich fundatorów. In: Harasimowicz, Jan (Hrsg.): Sztuka i dialog wyznań w XVI i XVII wieku [Materiały Sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Wrocław, listopad 1999]. Warschau 2000, pp. 339-349

Kirchner, Thomas (2000) Religion als Thema der Historienmalerei. In: Laufhütte, Hartmut (Hrsg.): Künste und Natur in Diskursen der Frühen Neuzeit (= Wolfenbütteler Arbeiten zur Barockforschung, Bd. 35). Wiesbaden 2000, pp. 535-548

Kozieł, Andrzej (2000) Unknown Silesian source for the statue of St. Luitgard on Charles’ Bridge in Prague. In: Umení, 48 (2000), Nr. 1-2. pp. 92-95

Kozieł, Andrzej (2000) Wielkie przedsiębiorstwo czy mała rodzinna firma? Kilka hipotez na temat warsztatu Michaela Willmanna. In: Kozieł, Andrzej ; Lejman, Beata (Hrsgg.): Willmann i inni. Malarstwo, rysunek i grafiki na Śląsku i w krajach ościennych w XVII i XVIII wieku. Breslau 2000, pp. 92-100

Keazor, Henry (2000) "coppies bien que mal fettes": Nicolas Poussin´s Rinaldo and Armida re-examined. In: Gazette des beaux-arts, 6. Pér., 136, 142. année (2000), Nr. 1583. pp. 253-264

Kałamajska-Saeed, Maria (2000) The Christian art of Lithuania. An exhibition in the Lithuanian Museum of Art Vilnius 2000-2003. In: Quaestiones Medii Aevi Novae, 5 (2000), pp. 279-287

Kałamajska-Saeed, Maria (2000) Kościół Brygidek w Grodnie. In: Lileyko, Jerzy (Hrsg.): Sztuka ziem wschodnich Rzeczypospolitej XVI-XVIII w.. Lublin 2000, pp. 349-379 (Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 189)

Klein, Bruno (2000) Dany Sandron: La cathédrale de Soissons. Architecture du pouvoir. - [Rezension]. In: Kunstchronik, 53 (2000), pp. 93-99

Klein, Bruno (2000) Die Architektur der Naturgeschichte - Das "Monument consacré à l'Histoire Naturelle" des Charles François Viel von 1779. In: Lupfer, Gilbert ; Rudert, Konstanze ; Sigel, Paul (Hrsgg.): Bau - Kunst Kunst - Bau. Festschrift zum 65. Geburtstag von Professor Jürgen Paul. Dresden 2000, pp. 153-161

Klein, Bruno (2000) Le paysage et la genèse de l'histoire de l'art. In: Salgueiro, Heliana Angotti (Hrsg.): Paisagem e arte : a invenção da natureza, a evolução do olhar / Landscape and art : the invention of nature, the evolution of the eye. São Paulo 2000, pp. 53-57 (Trabalhos apresentados no I Colóquio Internacional de História da Arte, 5-10 de setembro de 1999)

Krasny, Piotr (2000) Architektura w Polsce 1572-1764. In: Ostrowski, Jan K. ; Krasny, Piotr ; Kuczman, Kazimierz (Hrsgg.): Kraj skrzydlatych jeźdźców. Sztuka w Polsce 1572-1764. Alexandria-Warszawa 2000, pp. 81-97

Krasny, Piotr (2000) Relikwiarz św. Jozafata Kuncewicza w katedrze połockiej. Przyczynek do badań nad srebrnymi trumnami relikwiarzowymi w Rzeczypospolitej w XVII wieku. In: Lileyko, Jerzy (Hrsg.): Studia nad sztuką renesansu i baroku, Bd. 4. Lublin 2000, pp. 121-140 (Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego / Prace Wydziału Historyczno-Filologicznego ; 83)

Krasny, Piotr (2000) Sztuka cerkiewna na ziemiach polskich w XVIII wieku. Kilka uwag terminologicznych. In: Lileyko, Jerzy (Hrsg.): Sztuka ziem wschodnich Rzeczypospolitej XVI - XVIII w.. Lublin 2000, pp. 125-139 (Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 189)

L

Leuschner, Eckhard (2000) "Il camin sovrano ...": Zu Federico Zuccaros Tugendbegriff in den Fresken der Galleria und der Architektur seines römischen Künstlerhauses. In: Weddigen, Tristan (Hrsg.): Federico Zuccaro, Kunst zwischen Ideal und Reform. Basel 2000, pp. 169-194 (Bibliotheca Helvetica Romana ; 27)

M

Müller, Jürgen (2000) Gefangene der Wörtlichkeit. Das Rätsel von Pieter Bruegels "Sprichwörtern". In: Kunsthistorische Arbeitsblätter, Nr. 12 (2000), pp. 29-36

Mikocka-Rachubowa, Katarzyna (2000) Pomnik marszałka Stanisława Małachowskiego, dzieło Francesca Massimiliana Laboureura. In: Biuletyn Historii Sztuki, 62 (2000), Nr. 3-4. pp. 415-435

Michalsky, Tanja (2000) Imitation und Imagination. Die Landschaft Pieter Bruegels d. Ä. im Blick der Humanisten. In: Laufhütte, Hartmut (Hrsg.): Künste und Natur in Diskursen der Frühen Neuzeit, Bd. 1 [Kongressband]. Wiesbaden 2000, pp. 383-405 (Wolfenbütteler Arbeiten zur Barockforschung ; 35)

Michalsky, Tanja (2000) "L'atelier des songes". Die Landschaften Pieter Bruegels d. Älteren als Räume subjektiver Erfahrung. In: Krüger, Klaus ; Nova, Alessandro (Hrsgg.): Imagination und Wirklichkeit : zum Verhältnis von mentalen und realen Bildern in der Kunst der frühen Neuzeit. Mainz 2000, pp. 123-137

Michalsky, Tanja (2000) "Quis non admireretur eius sapientiam...?" Strategien dynastischer Memoria am Grab König Roberts von Anjou. In: Maier, Wilhelm (Hrsg.): Grabmäler : Tendenzen der Forschung an Beispielen aus Mittelalter und früher Neuzeit. Berlin 2000, pp. 51-73

Miziołek, Jerzy (2000) Aby Warburg, "The renewal of pagan antiquity". Contribution to the cultural history of the European Renaissance. Translation by David Britt, introduction by Kurt W. Forster, Los Angeles: Getty Center for the History of Art and the Humanities, 1999. - [Rezension]. In: Biuletyn Historii Sztuki, 62 (2000), Nr. 3-4. pp. 641-649

Miziołek, Jerzy ; Kuczman, Kazimierz (2000) Perły w koronie: arcydzieło Dossa Dossiego i późnoantyczna gemma z kolekcji Lanckorońskich w zbiorach Zamku Królewskiego na Wawelu. In: Biuletyn Historii Sztuki, 62 (2000), Nr. 1-2. pp. 241-247

N

Nova, Alessandro (2000) Beobachten und beobachtet werden. Die Metamorphose des Betrachters und des Betrachteten bei Correggio und Parmigianino. In: Krüger, Klaus ; Nova, Alessandro (Hrsgg.): Imagination und Wirklichkeit. Mainz 2000, pp. 81-98

Noell, Matthias (2000) "Material, System und Zweckbestimmung" - Otto Rudolf Salvisberg (1882-1940). In: Otto Rudolf Salvisberg [Repr. d. Ausg. Berlin, Leipzig, Wien, Hübsch, 1927]. Berlin 2000, S. I-XVI

Naumer, Sabine (2000) Monumenti antichi inediti. Johann Joachim Winckelmanns großes italienisches Werk.

O

Ostrowski, Jan K. (2000) Barok polski i europejski. Uwagi o mechanizmach kontaktów. In: Ostrowski, Jan K. ; Krasny, Piotr ; Kuczman, Kazimierz (Hrsgg.): Kraj skrzydlatych jeźdźców. Sztuka w Polsce 1572-1764. Alexandria-Warszawa 2000, pp. 54-67

Ostrowski, Jan K. (2000) Cztery lwy z castrum doloris Franciszka Salezego i Anny Potockich. In: Ostrowski, Jan K. ; Krasny, Piotr ; Kuczman, Kazimierz (Hrsgg.): Kraj skrzydlatych jeźdźców. Sztuka w Polsce 1572-1764. Alexandria-Warszawa 2000, pp. 290-291

Ostrowski, Jan K. (2000) Jan Jerzy Pinsel, Chrystus Ukrzyżowany. In: Ostrowski, Jan K. ; Krasny, Piotr ; Kuczman, Kazimierz (Hrsgg.): Kraj skrzydlatych jeźdźców. Sztuka w Polsce 1572-1764. Alexandria-Warszawa 2000, pp. 242-243

Ostrowski, Jan K. (2000) Sztuka polska w. XVI-XVIII w kontekście społecznym i religijnym. In: Ostrowski, Jan K. ; Krasny, Piotr ; Kuczman, Kazimierz (Hrsgg.): Kraj skrzydlatych jeźdźców. Sztuka w Polsce 1572-1764. Alexandria-Warszawa 2000, pp. 38-53

Ostrowski, Jan K. (2000) Szymon Czechowicz, Święty Stanisław wskrzesza Piotrowina. In: Ostrowski, Jan K. ; Krasny, Piotr ; Kuczman, Kazimierz (Hrsgg.): Kraj skrzydlatych jeźdźców. Sztuka w Polsce 1572-1764. Alexandria-Warszawa 2000, pp. 236-237

Ostrowski, Jan K. (2000) A great Baroque master on the outskirts of Latin Europe. Johann Georg Pinsel and the high altar of the church at Hodowica. In: Artibus et Historiae, 21 (2000), Nr. 42. pp. 197-216

P

Polleroß, Friedrich B. (2000) "Des Kaysers Pracht an seinen Cavalliers und hohen Ministern". Wien als Zentrum aristokratischer Repräsentation um 1700. In: Leitsch, Walter (Hrsg.): Polen und Österreich im 18. Jahrhundert. Warschau 2000, pp. 95-122

Polleroß, Friedrich B. (2000) Hispaniarum et Indiarum Rex. Zur Repräsentation Kaiser Karls VI. als König von Spanien. In: Jané, Jordi (Hrsg.): Denkmodelle : Akten des achten Spanisch-Österreichischen Symposions 13.-18. Dezember in Tarragona. Tarragona 2000, pp. 121-175

Polleroß, Friedrich B. (2000) Kaiser, König, Landesfürst: Habsburgische "Dreifaltigkeit" im Porträt. In: Beyer, Andreas (Hrsg.): Bildnis, Fürst und Territorium (Rudolstädter Forschungen zur Residenzkultur ; 2). München 2000, pp. 189-218

Polleroß, Friedrich B. (2000) Monumenta Virtutis Austriacae. Addenda zur Kunstpolitik Kaiser Karls VI. In: Hörsch, Markus (Hrsg.): Kunst, Politik, Religion : Studien zur Kunst in Süddeutschland, Österreich, Tschechien und der Slowakei ; Festschrift für Franz Matsche zum 60. Geburtstag. Petersberg 2000, pp. 99-122

Pommeranz, Johannes (2000) Online-Buchhändler - auch Geschäftspartner für Bibliotheken? In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 1. pp. 11-14

Poprzęcka, Maria (2000) Marek Zgórniak, Matejko w Paryżu. Opinie krytyków francuskich z lat 1865-1870, Kraków 1998. – [Rezension]. In: Ikonotheka, 14 (2000), pp. 247-249

Prange, Regine (2000) Architekturphantasie ohne Architektur? Der Arbeitsrat für Kunst und seine Ausstellungen. In: Scheer, Thorsten ; Kleihues, Josef Paul ; Kahlfeldt, Paul (Hrsgg.): Stadt der Architektur - Architektur der Stadt : Berlin 1900 - 2000 [Ausstellungskatalog]. Berlin 2000, pp. 93-104

Prange, Regine (2000) Das utopische Kalligramm: Klees "Zeichen" und der Surrealismus. In: Bätschmann, Oskar ; Helfenstein, Josef (Hrsgg.): Paul Klee - Kunst und Karriere : Beiträge des internationalen Symposiums [zur Kunst und Karriere Paul Klees] in Bern [am 16./17. Okt. 1998]. Bern 2000, pp. 204-225 (Schriften und Forschungen zu Paul Klee ; 1)

Prange, Regine (2000) Der Surrealismus. In: Kunsthistorische Arbeitsblätter, Nr. 10 (2000), pp. 41-50

Prange, Regine (2000) Klee und Kandinsky in Dessau. In: Michels, Norbert (Hrsg.): Architektur und Kunst : das Meisterhaus Kandinsky-Klee in Dessau. Berlin 2000, pp. 64-91 (Kataloge der Anhaltischen Gemäldegalerie Dessau ; 8)

Prange, Regine (2000) Schrift und Bild. Von Paul Klee zu Henri Michaux. In: Fleckner, Uwe ; Schieder, Martin ; Zimmermann, Michael F. (Hrsgg.): Jenseits der Grenzen : französische und deutsche Kunst vom Ancien Régime bis zur Gegenwart ; Thomas W. Gaehtgens zum 60. Geburtstag, Bd. 3: Dialog der Avantgarden. Köln 2000, pp. 110-125

Prange, Regine (2000) Tom Wesselmanns "Great American Nude" und die Tradition des weiblichen Aktbildes. In: Kunsthistorische Arbeitsblätter, Nr. 11 (2000), pp. 41-50

R

Roettgen, Steffi (2000) Anton Raphael Mengs in Dresden und Madrid und sein Hochaltarbild für die katholische Hofkirche. In: Rodiek, Christoph (Hrsg.): Dresden und Spanien. Akten des Interdisziplinären Kolloquiums der TU Dresden (Dresden, Juni 1998). Frankfurt a.M. 2000, pp. 13-23

Rosenberg, Raphael (2000) Beschreibungen und Nachzeichnungen der Skulpturen Michelangelos: eine Geschichte der Kunstbetrachtung.

Rump, Oliver (2000) Controlling im Museum unter besonderer Berücksichtigung der Bibliothek als Servicefunktion. In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 2. pp. 9-14

Riedl, Peter Anselm (2000) Die Sprache der Dinge bei Robert Häusser. In: Gruber, Leo Fritz (Hrsg.): Robert Häusser : aus dem photographischen Werk 1940-2000. Bönnigheim 2000, pp. 280-287

Riedl, Peter Anselm (2000) Otto Herbert Hajeks Position in der Gegenwartskunst. In: Gomringer, Eugen (Hrsg.): O. H. Hajek, Eine Welt der Zeichen : [... anläßlich der Ausstellung O. H. Hajek. Eine Welt der Zeichen vom 28. April bis zum 27. August 2000 in der Kunst- und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland in Bonn]. Köln 2000, pp. 21-26

Riedl, Peter Anselm (2000) Phantasie versus Funktionalität. Italienisches und deutsches Design nach dem Zweiten Weltkrieg. In: Seidel, Max (Hrsg.): L‘Europa e l‘arte italiana, Internationaler Kongreß zum hundertjährigen Jubiläum des Kunsthistorischen Institutes in Florenz. Venedig 2000, pp. 574-593

Riedl, Peter Anselm (2000) Zu den letzten Bildern von Emil Schumacher. In: Gercke, Hans (Hrsg.): Emil Schumacher, Letzte Bilder 1997-1999, Buch zur Ausstellung im Heidelberger Kunstverein. Köln 2000, pp. 9-15

Roch-Lemmer, Irene (2000) Schloß Mansfeld auf Cranach-Gemälden. In: Knape, Rosemarie (Hrsg.): Martin Luther und der Bergbau im Mansfelder Land. Lutherstadt Eisleben 2000, pp. 218-225

S

Schubert, Dietrich (2000) Bildnerei als Existenzreflexion. In: Seyderhelm, Bettina (Hrsg.): Anna Franziska Schwarzbach. Dresden 2000, pp. 16-26

Sprigath, Gabriele (2000) Der Fall Xenokrates von Athen. Zu den Methoden der Antike-Rezeption in der Quellenforschung. In: Baumbach, Manuel (Hrsg.): Tradita et inventa : Beiträge zur Rezeption der Antike ( Bibliothek der klassischen Altertumswissenschaften : Reihe 2 ; N.F., 106). Heidelberg 2000, pp. 407-428

Schild, Margret (2000) Die darstellenden Künste - nationales Erbe und Information. 23. Tagung der SIBMAS in Paris. In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 3. pp. 32-36

Simon, Holger (2000) Eine Hl. Barbara von Tilman Riemenschneider im Schnütgen-Museum. In: Kölner Museen Bulletin 1, Köln (2000), pp. 2-9

Schneider, Kathrin (2000) Fachhochschule Köln: Spezialbibliothek "Restaurierung und Sammlung künstlerischer Materialien". In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 3. pp. 11-12

Schild, Margret (2000) Museen im Informationszeitalter. Ein Jahr European Museum's Information Institut (EMII). In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 3. pp. 13-14

Schild, Margret (2000) Museumsdokumentation 2000 ff : Eindrücke von der gemeinsamen Tagung der MDA und CIDOC in London. In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 1. pp. 24-27

Saurma-Jeltsch, Lieselotte E. (2000) Nähe und Ferne: Zur Lesbarkeit von Raum in der ottonischen Buchmalerei. In: Wieczorek, Alfried ; Hinz, Hans-Martin (Hrsgg.): Europas Mitte um 1000. Beiträge zur Geschichte, Kunst und Archäologie, Bd. 2 (2 Bde. und Katalog, erschienen anläßlich der 27. Europaratsausstellung (Budapest, Krakau, Berlin, Mannheim, Prag, Bratislava)). Stuttgart 2000, pp. 813-818 813–818

Szczypka-Gwiazda, Barbara (2000) Polish and German concepts in architecture and town-planning in Upper Silesia between World War I and World War II. In: Murawska-Muthesius, Katarzyna (Hrsg.): Borders in art : revisiting Kunstgeographie. Warschau 2000 , S. 221-226 + Abb. 1-8

Simon, Holger (2000) Zur Ausstellungsinszenierung "spätgotischer" Skulptur mit Anmerkungen zur Riemenschneiderforschung. In: Pantheon, München (2000), pp. 184-187

Simon, Holger ; Hoppe, Stephan (2000) Abschied vom Dia! Vorteile elektronischer Bildprojektion in der kunsthistorischen Lehre. In: Kunstchronik, 53 (2000), Nr. 7/8. pp. 338-339

Schubert, Dietrich (2000) Die Verfolgung des Gemäldes Schützengraben (1923) von Otto Dix. In: Kloepfer, Rolf ; Dücker, Burckhard (Hrsgg.): Kritik und Geschichte der Intoleranz [Dietrich Harth zum 65. Geburtstag]. Heidelberg 2000, pp. 351-370

Schubert, Dietrich (2000) Funktionen und Formen der Handzeichnung im Werk Alfred Hrdlickas. In: Puhle, Matthias (Hrsg.): Alfred Hrdlicka - der Tod und das Mädchen : Werke 1944 - 1997 ; [Ausstellung vom 11. Mai bis 30. Juli 2000 im Kunstmuseum]. Magdeburg 2000, pp. 35-52 und Abb.

Schubert, Dietrich (2000) Lehmbrucks "Gebeugter weiblicher Torso"“ (1912) – Pygmalions Statue : Materialfragen, Überlieferung und Deutung der Formgestalt. In: Rudloff, Martina ; Schubert, Dietrich (Hrsgg.): Wilhelm Lehmbruck : [Bremen, Gerhard Marcks-Haus, 6.2. - 30.4.2000, Berlin, Georg-Kolbe-Museum 14.5. - 13.8.2000, Duisburg, Wilhelm Lehmbruck Museum 3.9.2000 - 4.2.2001, Mannheim, Städtische Kunsthalle, 17.2. - 6.5.2001]. Bremen 2000, pp. 106-125

T

Thürlemann, Felix (2000) Vedere Borromini: il rapporto tra storia dell’architettura e storia della rappresentazione. In: Frommel, Christoph Luitpold (Hrsg.): Francesco Borromini. Atti del convegno internazionale Roma 13-15 gennaio 2000. Mailand 2000, pp. 425-428

Tacke, Andreas (2000) Vom Handwerker zum Künstler. Thesen zu den Anfängen der deutschen Akademien nach dem Westfälischen Frieden. In: Thuillier, Jacques (Hrsg.): 1648 - paix de Westphalie - Westfälischer Friede : l'art entre la guerre et la paix ; actes du colloque organisé par le Westfälisches Landesmuseum .... Paris 2000, pp. 319-334

V

Vitali, Samuel (2000) Sul rapporto tra testo e immagine nel fregio Magnani. In: Loisel, Catherine (Hrsg.): Gli affreschi dei Carracci : studi e disegni preparatori ; Bologna, Palazzo Magnani, 24 maggio - 2 luglio 2000. Bologna 2000, pp. 45-50

W

Wagner, Christoph (2000) Chaos und Naturgenese bei Paul Klee, Wassily Kandinsky und Wols. In: Becker, Jörg (Hrsg.): Naturentwürfe : Arbeiten auf Papier von Cézanne bis Beuys (Veröffentlichungen der Galerie Albstadt ; 134). Albstadt 2000, pp. 99-117 und 130-135

Wagner, Christoph (2000) Francis Berrar (Edition 5 Laboratorium 16/1997). In: Maas, Claudia (Bearb.): Kunst - Bau : Kunstsammlung der Landeszentralbank in Rheinland-Pfalz und im Saarland, Hauptstelle Saarbrücken. Saarbrücken 2000, p. 39

Wagner, Christoph (2000) Neue Wege der Zeichnung. In: Kronenberger, Franz Rudolph (Hrsg.): Positionen der Zeichnung im Saarland$daus dem Bleistiftgebiet; [Stiftung Demokratie Saarland, Saarbrücken, 15. Mai bis 30.Juni 2000]. Saarbrücken 2000, pp. 8-31

Wettengl, Kurt (2000) Sigrid Sigurdson - "Die Bibliothek der Alten". In: AKMB-news, 6 (2000), Nr. 2. pp. 24-27

Wagner, Christoph (2000) Zur Transformation des künstlerischen Bildes bei Francis Berrar. In: Uthemann, Ernest W. ; Wagner, Christoph (Hrsgg.): Francis Berrar Supernatural. Saarbrücken 2000, pp. 9-17

Z

Ziegler, Hendrik (2000) "Dem anscheinend Reizarmen seine Reize abzulauschen...": Karl Buchholz und die Kunst der Weimarer Malerschule. In: Karl Buchholz 1849 – 1889. Ein Künstler der Weimarer Malerschule; [Ausstellung im Museum für Kunst und Kulturgeschichte der Hansestadt Lübeck, 23. Januar bis 5. März 2000; Angermuseum Erfurt, 25. März bis 6. Juni 2000]. Leipzig 2000, pp. 24-37

Ziegler, Hendrik (2000) Vom "Genie" zum "Märtyrer". Karl Buchholz und die Kunstkritik. In: Karl Buchholz 1849 – 1889. Ein Künstler der Weimarer Malerschule; [Ausstellung im Museum für Kunst und Kulturgeschichte der Hansestadt Lübeck, 23. Januar bis 5. März 2000; Angermuseum Erfurt, 25. März bis 6. Juni 2000]. Leipzig 2000, pp. 38-51

Zöllner, Frank (2000) Paul Klee, Hauptweg und Nebenwege, 1929. In: Wallraf-Richartz-Jahrbuch, 61 (2000), pp. 263-289

Ż

Żygulski, Zdzisław jun. (2000) Further battles for the "Lisowczyk" (Polish Rider) by Rembrandt. In: Artibus et Historiae, 21 (2000), Nr. 41. pp. 197-205

Żygulski, Zdzisław jun. (2000) Wpływ Orientu na kulturę dawnej Polski. In: Ostrowski, Jan K. ; Krasny, Piotr ; Kuczman, Kazimierz (Hrsgg.): Kraj skrzydlatych jeźdźców. Sztuka w Polsce 1572-1764. Alexandria-Warszawa 2000, pp. 68-79

This list was generated on Wed Jan 17 01:20:10 2018 CET.
Viewer | Imprint |
DFG E-Prints 3 Open Access arthistoricum.net