Browse by Countries
Book
Hogarth, William (2010) "To see with our own eyes": Hogarth between native empiricism and a theory of "beauty in form". William Hogarth: The analysis of beauty (London: Printed by John Reeves for the Author, 1753) (FONTES 52).
Kasperowicz, Ryszard (2010) Figury zbawienia? Idea "religii sztuki" w wybranych koncepcjach artystycznych XIX stulecia (Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II - Prace Wydziału Historyczno-Filologicznego ; 159).
Article
Castor, Markus A. (2010) Zwischen Diplomatie und malerischem Furor. Rubens und Europa. In: Jahrbuch für europäische Geschichte, 11 (2010), pp. 25-54
Kirves, Martin (2010) Das Urteil des Herkules - Shaftesburys gemalte Kunsttheorie. In: Aufklärung : interdisziplinäres Jahrbuch zur Erforschung des 18. Jahrhunderts, 22 (2010), pp. 173-200
Book Section
Busch, Werner (2010) Newtons Schatten auf Wright of Derbys „Tischplanetarium“. In: Gehring, Ulrike (Hrsg.): Die Welt im Bild : Weltentwürfe in Kunst, Literatur und Wissenschaft seit der Frühen Neuzeit. München 2010, pp. 207-233
Busch, Werner (2010) Sehnsucht, Melancholie, Wahnsinn und ihre tendenzielle Ununterscheidbarkeit = Longing, melancholy, insanity and their tendency for being indistinguishable. In: Rau, Cordula ; Tröger, Eberhard ; Fischer, Ole W. (Hrsgg.): Sehnsucht - the book of architectural longings : Deutscher Beitrag auf der 12. Internationalen Architekturausstellung, La Biennale di Venezia 2010. Wien 2010, pp. 109-126
Busch, Werner (2010) Unklassische Italienreisen. In: Reuter, Astrid (Hrsg.): Viaggio in Italia : Künstler auf Reisen 1770 - 1880; Werke aus der Sammlung der Staatlichen Kunsthalle Karlsruhe. Berlin 2010, pp. 58-71
Bushart, Magdalena (2010) Komposition, Suggestion, Imagination: Henry Peach Robinsons Fading away. In: Blunck, Lars (Hrsg.): Die fotografische Wirklichkeit : Inszenierung - Fiktion - Narration. Bielefeld 2010, pp. 207-225 , 271
Fehrenbach, Frank (2010) "Du lebst und thust mir nichts." Aby Warburg und die Lebendigkeit der Kunst. In: Böhme, Hartmut ; Endres, Johannes (Hrsgg.): Der Code der Leidenschaften : Fetischismus in den Künsten. München 2010, pp. 124-145
Hubach, Hanns (2010) Tales from the tapestry collection of the Elector Palatine Frederick V and Elizabeth Stuart, the Winter King and Queen. In: Campbell, Thomas P. ; Cleland, Elizabeth A. H. (Hrsgg.): Tapestry in the Baroque : new aspects of production and patronage [Kongressband]. New York 2010, pp. 104-133
Keazor, Henry (2010) "Mortal engines" and "infernal devices". Architektur- und Technologie-Nostalgie bei Philip Reeve. In: Böhn, Andreas ; Möser, Kurt (Hrsgg.): Techniknostalgie und Retrotechnologie. Karlsruhe 2010, pp. 129-147 (Karlsruher Studien Technik und Kultur ; 2)
Keazor, Henry ; Wübbena, Thorsten (2010) Rewind – play – fast forward. The past, present and future of the music video: introduction. In: Keazor, Henry ; Wübbena, Thorsten (Hrsgg.): Rewind, play, fast forward : the past, present and future of the music video. Bielefeld 2010, pp. 7-31
Klein, Bruno (2010) Gotik 1240-1540. Die Zeit der großen Kathedralen. In: Toman, Rolf (Hrsg.): Ars Sacra : christliche Kunst und Architektur des Abendlandes von den Anfängen bis zur Gegenwart. Potsdam 2010, pp. 302-431
Röske, Thomas (2010) Kunst aus psychiatrischem Kontext um 1900 und heute. In: Spengler, Andreas (Hrsg.): Elementarkräfte : Schaffen und Werk psychiatrieerfahrener Künstler über 100 Jahre ; [anläßlich der Ausstellung "Elementarkräfte - Schaffen und Werk Psychiatrieerfahrener Künstler über 100 Jahre", Hannover, 25. April bis 30. Mai 2010 ... ]. Bonn 2010, pp. 6-7
Vitali, Samuel (2010) superbia / Hochmut. In: Lust und Laster. Die 7 Todsünden von Dürer bis Nauman ; [... anlässlich der Ausstellung "Lust und Laster. Die 7 Todsünden von Dürer bis Nauman", Kunstmuseum Bern und Zentrum Paul Klee, Bern, 15. Oktober 2010 bis 20. Februar 2011]. Ostfildern 2010, pp. 136-163
Review
Hubach, Hanns (2010) Thomas P. Campbell (Hg.): Tapestry in the Baroque: threads of splendor (Ausst.-Kat. The Metropolitan Museum of Art). - [Rezension]. In: Decorative arts, 17 (2010), Nr. 1. pp. 198-201