1. Home
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Browse by Countries

Go back a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Author | Document type | No Grouping
Jump to: B | D | G | L | M | N | O | P | R | S | W | Z | Ż
Number of items: 33.

B

Baader, Hannah (1999) Anonym: "Sua cuique Persona". Maske, Rolle, Porträt (ca. 1520). In: Preimesberger, Rudolf ; Baader, Hannah ; Suthor, Nicola (Hrsgg.): Porträt. Berlin 1999, pp. 239-246 (Geschichte der klassischen Bildgattungen in Quellentexten und Kommentaren ; 2)

Baader, Hannah (1999) Francesco Petrarca: Das Porträt, der Ruhm und die Geschichte. Exempla virtutis (1355). In: Preimesberger, Rudolf ; Baader, Hannah ; Suthor, Nicola (Hrsgg.): Porträt. Berlin 1999, pp. 189-194 (Geschichte der klassischen Bildgattungen in Quellentexten und Kommentaren ; 2)

Baader, Hannah (1999) Francesco Sacchetti: Das Porträt auf dem Kopf. Schandmalerei, Ironie und forensische Praxis (ca. 1392). In: Preimesberger, Rudolf ; Baader, Hannah ; Suthor, Nicola (Hrsgg.): Porträt. Berlin 1999, pp. 195-200 (Geschichte der klassischen Bildgattungen in Quellentexten und Kommentaren ; 2)

Baader, Hannah (1999) Franceso Petrarca: Irdische Körper, himmlische Seelen und weibliche Schönheit (1336). In: Preimesberger, Rudolf ; Baader, Hannah ; Suthor, Nicola (Hrsgg.): Porträt. Berlin 1999, pp. 177-188 (Geschichte der klassischen Bildgattungen in Quellentexten und Kommentaren ; 2)

Baader, Hannah (1999) Gabriele Paleotti: Ähnlichkeit als Kategorie der Moral (1582). In: Preimesberger, Rudolf ; Baader, Hannah ; Suthor, Nicola (Hrsgg.): Porträt. Berlin 1999, pp. 297-306 (Geschichte der klassischen Bildgattungen in Quellentexten und Kommentaren ; 2)

Baader, Hannah (1999) Giovan Paolo Lomazzo: Das Porträt als Zeichensystem (1584). In: Preimesberger, Rudolf ; Baader, Hannah ; Suthor, Nicola (Hrsgg.): Porträt. Berlin 1999, pp. 307-315 (Geschichte der klassischen Bildgattungen in Quellentexten und Kommentaren ; 2)

Baader, Hannah (1999) Marcus Tullius Cicero: Der Körper als Gefäß der Seele. Transformationen einer Metapher (45 v. Chr.). In: Preimesberger, Rudolf ; Baader, Hannah ; Suthor, Nicola (Hrsgg.): Porträt. Berlin 1999, pp. 91-95 (Geschichte der klassischen Bildgattungen in Quellentexten und Kommentaren ; 2)

Busch, Werner (1999) Aretinos Evokation von Tizians Kunst. In: Zeitschrift für Kunstgeschichte, 62 (1999), pp. 91-105

D

Dittmann, Lorenz (1999) Le problème de la rhytmique picturale. In: La part de l'oeil, 15-16.1999-2000 (1999), pp. 113-127

G

Günther, Hubertus (1999) Alberti, gli umanisti contemporanei e Vitruvio. In: Leon Battista Alberti, architettura e cultura : atti del convegno internazionale, Mantova, 16 - 19 novembre 1994 ( Miscellanea / Accademia Nazionale Virgiliana di Scienze Lettere ed Arti ; 7). Florenz 1999, pp. 33-44

Günther, Hubertus (1999) Albertis Vorstellung von antiken Häusern. In: Forster, Kurt W. (Hrsg.): Theorie der Praxis : Leon Battista Alberti als Humanist und Theoretiker der bildenden Künste. Berlin 1999, pp. 157-202

Günther, Hubertus (1999) Architekturtheorie / Vitruvianismus. In: Cancik, Hubert (Hrsg.): Der neue Pauly : Enyklopädie der Antike, Bd. 13. Stuttgart 1999, pp. 234-239

Günther, Hubertus (1999) Bramante, Donato (c. 1443/44-1514). In: Grendler, Paul F. (Hrsg.): Encyclopedia of the Renaissance, Bd. 1. New York, NY 1999, pp. 278-283

Günther, Hubertus (1999) Geschichte des Architekturwettbewerbs. S. Giovanni dei Fiorentini. Der Wettbewerb von 1518 für die Florentiner Nationalkirche in Rom. In: Schweizer Ingenieur und Architekt, 117 (1999), Nr. 21. pp. 442-449

Günther, Hubertus (1999) Im Bewußtsein der Wirkung. In: Der Architekt : Zeitschrift des Bundes Deutscher Architekten, Nr. 9 (1999), pp. 16-21

L

Leuschner, Eckhard (1999) Francesco Villamena's "Apotheosis of Alessandro Farnese" and engraved reproductions of contemporary sculpture around 1600. In: Simiolus: Netherlands Quarterly for the History of Art , 27 (1999), Nr. 3. pp. 144-167

M

Michalsky, Tanja (1999) Der Reliefzyklus des Florentiner Domcampanile oder die Kunst der Bildhauer, sich an der Heilsgeschichte zu beteiligen. In: Schaefer, Ursula (Hrsg.): Artes im Mittelalter. Berlin 1999, pp. 324-343

Miziołek, Jerzy (1999) Florentine marriage chests depicting the story of Lucretia and the war with Giangaleazzo Visconti. In: Ames-Lewis, Francis ; Paszkiewicz, Piotr (Hrsgg.): Art and politics : the proceedings of the Third Joint Conference of Polish and English Art Historians. Warsaw 1999, pp. 31-43

Miziołek, Jerzy (1999) Virgil with panpipes. Observations on the iconography of an Italian panel from the Lanckoronski collection. In: Fontes : rivista di filologia, iconografia e storia della tradizione classica, 2 (1999), Nr. 3/4. pp. 97-116 u. Tafel 45-55.

N

Nova, Alessandro (1999) Art and culture in Papal Rome. In: Apollo, 150 (1999), Nr. 451. pp. 55-56

Nova, Alessandro (1999) Les Grotesques. Les figures de l'imaginaire dans la peinture italienne de la fin de la Renaissance. In: Burlington Magazine, 141 (1999), Nr. 1151. pp. 120-121

O

Ostrowski, Jan K. (1999) Mechanisms of contact between Polish and European Baroque. In: Ostrowski, Jan K. (Hrsg.): Land of the winged horsemen: art in Poland 1572-1764 [accompanies an exhibition organized and circulated by Art Services International, Alexandria, Va. ...]. New Haven ; London 1999, pp. 55-67

P

Pfisterer, Ulrich (1999) Phidias und Polyklet von Dante bis Vasari: Zu Nachruhm und künstlerischer Rezeption antiker Bildhauer in der Renaissance. In: Marburger Jahrbuch für Kunstwissenschaft, 26 (1999), pp. 61-97

Poprzęcka, Maria (1999) Joanna Sosnowska, Polacy na Biennale Sztuki w Wenecji 1895-1999, Warszawa 1999. – [Rezension]. In: Biuletyn Historii Sztuki, 61 (1999), Nr. 3-4. pp. 491-493

R

Rasche, Adelheid (1999) "Decoratore di Sua Maestà": Giuseppe Galli Bibiena als Bühnenbildner an der Berliner Hofoper Friedrichs II. von Preußen. In: Jahrbuch der Berliner Museen, N.F. 41 (1999), pp. 99-131

Rehm, Ulrich (1999) Instaurare iubet tunc hymenaea Venus: Botticellis Primavera. In: Guthmüller, Bodo ; Kühlmann, Wilhelm (Hrsgg.): Renaissancekultur und antike Mythologie. Tübingen 1999, pp. 253-281 (Frühe Neuzeit ; 50)

Röske, Thomas (1999) Correggios "Leda": ein verdrängtes Bild. In: Reinink, Wessel ; Stumpel, Jeroen (Hrsgg.): Memory & oblivion : proceedings of the XXIXth International Congress of the History of Art held in Amsterdam, 1 - 7 September 1996. Dordrecht 1999, pp. 265-274

S

Seiler, Peter (1999) Das Lächeln des Cangrande della Scala. In: Zeitschrift für Kunstgeschichte, 62 (1999), pp. 136-143

Strunck, Christina (1999) Pontormo und Pontano. Zu Paolo Giovios Programm für die beiden Lünettenfresken in Poggio a Caiano. In: Marburger Jahrbuch für Kunstwissenschaft, 26 (1999), pp. 117-137

W

Wagner, Christoph (1999) Farbe und Metapher: die Entstehung einer neuzeitlichen Bildmetaphorik in der vorrömischen Malerei Raphaels.

Z

Zimmermann, Michael F. (1999) Kritik und Theorie des Kubismus. Ardengo Soffici und Daniel-Henry Kahnweiler. In: Fleckner, Uwe ; Gaehtgens, Thomas W. (Hrsgg.): Prenez garde à la peinture! Kunstkritik in Frankreich 1900-1945. Berlin 1999, pp. 425-480 (Passagen = Passages ; 1)

Zöllner, Frank (1999) Leonardo da Vinci: Die Geburt der "Wissenschaft" aus dem Geiste der Kunst. In: Schwenk, Bernhart (Hrsg.): Leonardo da Vinci. Der Codex Leicester. Anläßlich der Ausstellung "Leonardo da Vinci: Joseph Beuys. Der Codex Leicester im Spiegel der Gegenwart" im Haus der Kunst, München, 15.10.1999 - 9.1.2000 [...]. Richter, Düsseldorf 1999, pp. 15-31

Ż

Żygulski, Zdzisław jun. (1999) Knightly arms - plebeian arms. In: Quaestiones Medii Aevi Novae, 4 (1999), pp. 21-43

This list was generated on Sun Aug 25 01:30:46 2019 CEST.