Skiba, Stefan
In: Atelier : die Zeitschrift für Künstler, Nr. 186 (2013), pp. 26-29 April/Mai.
Preview |
PDF, German
Download (264kB) | Terms of use |
For citations of this document, please do not use the address displayed in the URL prompt of the browser. Instead, please cite with one of the following:
Abstract
Wie relevant ist die zeitgenössische Definition von Originalgrafik für eine künstlerische Vektorgrafik? Zur Beantwortung wird einerseits über den Gestaltungsprozess (Charakteristika soft- und hardwarebasierter Instrumente, besondere künstlerische Methoden), andererseits über die drucktechnische Produktion von Originalvektorgrafik in Identität mit -, und Differenz zu, traditionellen Verfahren berichtet.
Document type: | Article |
---|---|
Version: | Secondary publication |
Edition: | Fassung vom 16.07.2013 |
Date Deposited: | 19 Jul 2013 16:24 |
Faculties / Institutes: | Research Project, Working Group > Individuals |
DDC-classification: | Drawing and decorative arts Graphics arts, prints Photograpy, computer art |
Controlled Keywords: | Skiba, Stefan, Computerkunst, Druckgraphik, Graphik, Vektorgraphik, Zeichnung |
Uncontrolled Keywords: | Zeitgenössische Kunst, contemporary art, digital art, drawing, graphic art, vector-graphic |
Subject (classification): | Artists, Architects Drawing, Printmaking Art education New Media |
Countries/Regions: | Germany, Switzerland, Austria |
Additional Information: | Veröffentlicht am 01.04.2013 in der Zeitschrift "Atelier : Zeitschrift für Künstler" Nr. 186 / 2/2013 / April/Mai (Fassung vom 16.07.2013) |