Directly to content
  1. Publishing |
  2. Search |
  3. Browse |
  4. Recent items rss |
  5. Open Access |
  6. Jur. Issues |
  7. DeutschClear Cookie - decide language by browser settings

Aus- und Weiterbildung durch Hypermedia-Systeme mit Blended Learning : Überlegungen zu einer E-Didaktik unter Berücksichtigung der Diversität

Schulze, Annette

English Title: Education and further training through hypermedia systems with blended learning : an appraisal of e-didactics while taking diversity into consideration

[img]
Preview
PDF, German Print-on-Demand-Kopie (epubli)
Download (2695Kb) | Lizenz: Print on Demand

Citation of documents: Please do not cite the URL that is displayed in your browser location input, instead use the persistent URL or the URN below, as we can guarantee their long-time accessibility.

Abstract

Der Einsatz neuer Informations- und Kommunikationstechnologien (IKT) gewinnt auch für die Hochschulen immer mehr an Bedeutung - wie die verschiedenen Initiativen der Bundesländer durch Einrichtung virtueller Studiengänge bzw. virtueller Universitäten zeigen. Doch worin besteht nun der Mehrwert für die Hochschullehre? Im Mittelpunkt der Arbeit steht die Frage, welches Potenzial ein Blended-Learning-Angebot im Sinne didaktischer Innovation bietet und welche Auswirkungen dies auf eine spezifische E-Learning-Didaktik haben kann.

Translation of abstract (English)

The use of new information and communication technologies (ICT) is also becoming increasingly important for tertiary education institutions, as various initiatives of the Länder show through the creation of virtual study courses of virtual inversities. But what constitutes the added value of this method for tertiary education? Central to this paper stands the question what potential blended learning offers regarding didactic innovation, and what effects this can have on specific e-learning-didactics.

Item Type: Dissertation
Supervisor: Boenicke, Prof. Dr. Rosemarie
Date of thesis defense: 20. July 2007
Date Deposited: 07. Jan 2010 13:37
Date: 2006
Faculties / Institutes: The Faculty of Behavioural and Cultural Studies > Institut für Bildungswissenschaft
Subjects: 370 Education
Controlled Keywords: E-Learning, Vielfalt, Hypermedia, Blended Learning
Uncontrolled Keywords: E-Learning , Vielfalt , Hypermedia, Blended LearningE-Learning , Diversity, Hypermedia, Blended Learning
About | FAQ | Contact | Imprint |
OA-LogoLogo der Open-Archives-Initiative