Weyand, Birgit
English Title: Student teacher´s aptitude and affinity for the teaching profession - Empirical and conceptual approaches and programmatic analyses of recruitment procedures in the current teacher training and their integration into institutional structures
Preview |
PDF, German
- main document
Download (3MB) | Terms of use |
Citation of documents: Please do not cite the URL that is displayed in your browser location input, instead use the DOI, URN or the persistent URL below, as we can guarantee their long-time accessibility.
Abstract
Die Dissertation ist publikationsbasiert und befasst sich mit theoretischen, empirischen und konzeptionellen Zugängen der prozessorientierten Eignungs- und Neigungsklärung von Studierenden für den Beruf LehrerIn. Hierbei geht es zudem um die Frage nach geeigneten Strukturen und förderlichen Rahmenbedingungen in der Lehrerbildung, die diesen Reflexionsprozess bei Lehramtsstudierenden initiieren und unterstützen können.
Document type: | Dissertation |
---|---|
Supervisor: | Sliwka, Prof. Dr. Anne |
Place of Publication: | Heidelberg |
Date of thesis defense: | 5 February 2016 |
Date Deposited: | 02 Mar 2016 06:26 |
Date: | 2016 |
Faculties / Institutes: | The Faculty of Behavioural and Cultural Studies > Institut für Bildungswissenschaft |
DDC-classification: | 370 Education |
Controlled Keywords: | Lehrerbildung |
Uncontrolled Keywords: | Berufseignung und -neigung, Reflexion, Assessment, Passung Beruf und Person, berufsbezogene Persönlichkeitsmerkmale |