Directly to content
  1. Publishing |
  2. Search |
  3. Browse |
  4. Recent items rss |
  5. Open Access |
  6. Jur. Issues |
  7. DeutschClear Cookie - decide language by browser settings

Berufseignung und Berufsneigung bei Lehramtsstudierenden Empirische und konzeptionelle Zugänge und programmatische Analysen zu Rekrutierungsverfahren in der aktuellen Lehrerbildung und deren Einbettung in institutionelle Strukturen

Weyand, Birgit

English Title: Student teacher´s aptitude and affinity for the teaching profession - Empirical and conceptual approaches and programmatic analyses of recruitment procedures in the current teacher training and their integration into institutional structures

[img]
Preview
PDF, German - main document
Download (3MB) | Terms of use

Citation of documents: Please do not cite the URL that is displayed in your browser location input, instead use the DOI, URN or the persistent URL below, as we can guarantee their long-time accessibility.

Abstract

Die Dissertation ist publikationsbasiert und befasst sich mit theoretischen, empirischen und konzeptionellen Zugängen der prozessorientierten Eignungs- und Neigungsklärung von Studierenden für den Beruf LehrerIn. Hierbei geht es zudem um die Frage nach geeigneten Strukturen und förderlichen Rahmenbedingungen in der Lehrerbildung, die diesen Reflexionsprozess bei Lehramtsstudierenden initiieren und unterstützen können.

Item Type: Dissertation
Supervisor: Sliwka, Prof. Dr. Anne
Place of Publication: Heidelberg
Date of thesis defense: 5 February 2016
Date Deposited: 02 Mar 2016 06:26
Date: 2016
Faculties / Institutes: The Faculty of Behavioural and Cultural Studies > Institut für Bildungswissenschaft
Subjects: 370 Education
Controlled Keywords: Lehrerbildung
Uncontrolled Keywords: Berufseignung und -neigung, Reflexion, Assessment, Passung Beruf und Person, berufsbezogene Persönlichkeitsmerkmale
About | FAQ | Contact | Imprint |
OA-LogoDINI certificate 2013Logo der Open-Archives-Initiative