Directly to content
  1. Publishing |
  2. Search |
  3. Browse |
  4. Recent items rss |
  5. Open Access |
  6. Jur. Issues |
  7. DeutschClear Cookie - decide language by browser settings

Bildungswesen, Bildungsverhalten und kulturelle Identität : Ursachen für das unterdurchschnittliche Ausbildungsniveau der hispanischen Bevölkerung in New Mexico

Freytag, Tim Hartmut

English Title: Education, educational participation, and cultural identity : understanding the educational achievement of the Hispanic population in New Mexico

[img]
Preview
PDF, German
Download (8Mb) | Terms of use

Citation of documents: Please do not cite the URL that is displayed in your browser location input, instead use the persistent URL or the URN below, as we can guarantee their long-time accessibility.

Abstract

Mit dem Ziel, die wichtigsten Ursachen für das unterdurchschnittliche Ausbildungsniveau der hispanischen Bevölkerung im US-amerikanischen Bundesstaat New Mexico aufzudecken, behandelt die Arbeit drei thematische Schwerpunkte: 1) eine kritische Auseinandersetzung mit der Bildungsgeschichte von New Mexico seit den Anfängen der spanischen Kolonialzeit; 2) eine differenzierte Analyse von Ausbildungsniveau und Bildungsverhalten der Bevölkerung auf Grundlage des U.S. Census von 1990 und anderer bildungsstatistischer Quellen; sowie 3) eine wahrnehmungsorientierte Untersuchung zur Beschaffenheit der Wechselbeziehungen zwischen Bildungswesen, Bildungsverhalten und kultureller Identität.

Item Type: Dissertation
Supervisor: Meusburger, Prof. Dr. Peter
Date of thesis defense: 21. July 2003
Date Deposited: 24. Jul 2003 15:33
Date: 2003
Faculties / Institutes: Fakultät für Chemie und Geowissenschaften > Institute of Geography
Subjects: 910 Geography and travel
Controlled Keywords: Bildungswesen, Minderheit / Erziehung, Kulturelle Identität, USA, New Mexico
Uncontrolled Keywords: Kulturgeographie , Hispaniceducation , hispanic , cultural identity , usa , new mexico
About | FAQ | Contact | Imprint |
OA-LogoLogo der Open-Archives-Initiative