Directly to content
  1. Publishing |
  2. Search |
  3. Browse |
  4. Recent items rss |
  5. Open Access |
  6. Jur. Issues |
  7. DeutschClear Cookie - decide language by browser settings

Haste ma Zeit? Reportage über die Gewinnung von Versuchspersonen

[img] Video (QuickTime), German (niedrigauflösend)
Download (431b) | Terms of use

[img] Video (QuickTime), German (hochauflösend)
Download (429b) | Terms of use

[img] Video (Windows Media), German (niedrigauflösend)
Download (216b) | Terms of use

[img] Video (Windows Media), German (hochauflösend)
Download (215b) | Terms of use

Citation of documents: Please do not cite the URL that is displayed in your browser location input, instead use the persistent URL or the URN below, as we can guarantee their long-time accessibility.

Abstract

Die Rekrutierung von Versuchspersonen ist in der Psychologie eine wichtige Grundlage für die Durchführung von Erhebungen. Die Reportage zeigt wie Studierende in der Heidelberger Fußgängerzone Probanden für psychologische Untersuchungen akquirieren. Die Erfahrungen aus Sicht der Passanten, der Studierende und die Empfehlungen von Professoren für die optimale Ansprache werden im Beitrag geschildert. Erstellt im Wintersemester 2002/2003; siehe auch www.psychofilm.uni-hd.de

Item Type: Video
Date Deposited: 04. Apr 2008 16:58
Date: 2002
Size: Dauer: 16 Minuten, 2 Sekunden
Faculties / Institutes: The Faculty of Behavioural and Cultural Studies > Institute of Psychology
Subjects: 150 Psychology
Controlled Keywords: Heidelberg, Psychologie, Versuchsperson
Additional Information: Auf den Media-Server aufgenommen im Juni 2003
About | FAQ | Contact | Imprint |
OA-LogoLogo der Open-Archives-Initiative