Bielitz, Mathias
Preview |
PDF, German
Download (219kB) | Terms of use |
Citation of documents: Please do not cite the URL that is displayed in your browser location input, instead use the DOI, URN or the persistent URL below, as we can guarantee their long-time accessibility.
Abstract
Der dramaturgische Einsatz von Musik in Romanen von Hedwig Courths-Mahler gibt Anlaß zu einer Diskussion von Wertungstopoi von Musik in der erzählenden Literatur des 19. und frühen 20. Jh. Es ergeben sich Verbindungen bis zu Augustin. Erwähnt werden u. a.: Romain Rolland, Marie von Ebner Eschenbach, Th. Storm, H. de Balzac, Emil Strauss, K. May, A. Stifter und Gottfried von Straßburg, K. Gutzkow.
Document type: | Article |
---|---|
Date Deposited: | 24 Jul 2009 14:21 |
Date: | 2009 |
Faculties / Institutes: | Philosophische Fakultät > Musikwissenschaftliches Seminar |
DDC-classification: | 780 Music |
Controlled Keywords: | Courths-Mahler, Hedwig, Roman, Musik |