Direkt zum Inhalt
  1. Publizieren |
  2. Suche |
  3. Browsen |
  4. Neuzugänge rss |
  5. Open Access |
  6. Rechtsfragen |
  7. EnglishCookie löschen - von nun an wird die Spracheinstellung Ihres Browsers verwendet.

Where Dreams and Dragons Meet. An Ethnographic Analysis of two Examples of Massive Multiplayer Online Role-Playing Games (MMORPGs).

Stam, Kathryn ; Scialdone, Michael

In: Radde-Antweiler, Kerstin (Hrsg.): Online – Heidelberg Journal of Religions on the Internet: Vol. 03.1 Being Virtually Real? Virtual Worlds from a Cultural Studies’ Perspective, (2008),

[thumbnail of Stam_and_Scialdone.pdf]
Vorschau
PDF, Englisch
Download (1MB) | Nutzungsbedingungen

Zitieren von Dokumenten: Bitte verwenden Sie für Zitate nicht die URL in der Adresszeile Ihres Webbrowsers, sondern entweder die angegebene DOI, URN oder die persistente URL, deren langfristige Verfügbarkeit wir garantieren. [mehr ...]

Abstract

The virtual ethnographic study by Kathryn Stam and Michael Scialdone seeks to understand social interaction through the Massively Multiplayer Online Role-Playing Games (MMORPG) communities of Furcadia and Runescape. Their article on “Where Dreams and Dragons Meet. An Ethnographic Analysis of two Examples of Massive Multiplayer Online Role-Playing Games“ attempt to understand some key aspects of this genre of online activity and interaction. Using an adaptation of Grounded Theory and analytic induction methods, they explored the nature of these two online communities and the interaction between characters. In this context they discuss some of the main methodological and ethical issues such as the difference between public versus private spheres, the concept of consent in challenging environments, new considerations of reciprocity within the game, the building of online trust, and representation of the researcher of him- or herself.

Dokumententyp: Artikel
Herausgeber: Radde-Antweiler, Kerstin
Titel der Zeitschrift: Online – Heidelberg Journal of Religions on the Internet: Vol. 03.1 Being Virtually Real? Virtual Worlds from a Cultural Studies’ Perspective
Erstellungsdatum: 18 Mrz. 2008 11:31
Erscheinungsjahr: 2008
Institute/Einrichtungen: Philosophische Fakultät > Institut für Religionswissenschaft
DDC-Sachgruppe: 200 Religion
Freie Schlagwörter: MMORPGs , Furcadia , Runescape , Soziale Interaktion , Virtuelle EthnographieMMORPGs , Furcadia , Runescape , Social Interaction , Virtual Ethnography
Leitlinien | Häufige Fragen | Kontakt | Impressum |
OA-LogoDINI-Zertifikat 2013Logo der Open-Archives-Initiative