Direkt zum Inhalt
  1. Publizieren |
  2. Suche |
  3. Browsen |
  4. Neuzugänge rss |
  5. Open Access |
  6. Rechtsfragen |
  7. EnglishCookie löschen - von nun an wird die Spracheinstellung Ihres Browsers verwendet.

Communicating Spiritual Experience with Video Game Technology.

Highland, Michael ; Yu, Gino

In: Radde-Antweiler, Kerstin (Hrsg.): Online – Heidelberg Journal of Religions on the Internet: Vol. 03.1 Being Virtually Real? Virtual Worlds from a Cultural Studies’ Perspective, (2008),

[thumbnail of highland.pdf]
Vorschau
PDF, Englisch
Download (1MB) | Nutzungsbedingungen

Zitieren von Dokumenten: Bitte verwenden Sie für Zitate nicht die URL in der Adresszeile Ihres Webbrowsers, sondern entweder die angegebene DOI, URN oder die persistente URL, deren langfristige Verfügbarkeit wir garantieren. [mehr ...]

Abstract

Michael Highland and Gino Yu “Communicating Spiritual Experience with Video Game Technology” deal with the aspect of experience. They stress that given the interactive nature of video game technology, it is an ideal medium for representing and communicating experience. As the game world is causally dependent on input from individual players, they evoke feelings that are urgent, direct, and personalized. Online virtual spaces therefore provide an environment for people of different faiths to come together in conversation.

Dokumententyp: Artikel
Herausgeber: Radde-Antweiler, Kerstin
Titel der Zeitschrift: Online – Heidelberg Journal of Religions on the Internet: Vol. 03.1 Being Virtually Real? Virtual Worlds from a Cultural Studies’ Perspective
Erstellungsdatum: 18 Mrz. 2008 11:44
Erscheinungsjahr: 2008
Institute/Einrichtungen: Philosophische Fakultät > Institut für Religionswissenschaft
DDC-Sachgruppe: 200 Religion
Freie Schlagwörter: Videospiel , Virtuelle Welten , Online Religion , Internet , SpiritualitätVideo Games , Virtual Worlds , Online Religion , Internet , Spirituality
Leitlinien | Häufige Fragen | Kontakt | Impressum |
OA-LogoDINI-Zertifikat 2013Logo der Open-Archives-Initiative