1. Home
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Browse by Countries

[Atom feed] Atom [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Author | Document type | No Grouping
Number of items: 18.

Bachelor thesis

Welte, Sandrine (2021) The Lithuanian pavilion of the 58th Venice Biennale: Sun & Sea (Marina). A cacophonous beach humming with the artistic rhetoric of performative reflection.

Book

Borowik, Aneta (2021) New Katowice. The form and ideology of the Polish post-war architecture based on the example of Katowice (1945–1980).

Kruk, Mirosław Piotr (2021) Ikony XIV-XVI wieku w Muzeum Narodowym w Krakowie : icons from the 14th-16th centuries in the National Museum im Krakow; Tom 1 - Katalog.

Kruk, Mirosław Piotr (2021) Ikony XIV-XVI wieku w Muzeum Narodowym w Krakowie : icons from the 14th-16th centuries in the National Museum im Krakow; Tom 2 - Badania technologiczne.

Kruk, Mirosław Piotr (2021) Ikony XIV-XVI wieku w Muzeum Narodowym w Krakowie : icons from the 14th-16th centuries in the National Museum im Krakow; Tom 3 - Ilustracje.

Article

Bayer, Waltraud M. (2021) Best Practice: Fälschungsforschung im Kölner Museum Ludwig.

Betlej, Andrzej ; Fertsch, Anna (2021) Jakub Labinger - wstępne uwagi na temat jego œuvre. In: Roczniki Humanistyczne, Nr. 69 (2021), pp. 199-228

Korczyński, Adam (2021) Sprawozdanie z działalności Fototeki Lanckorońskich PAU w 2020 roku. In: Rocznik Polskiej Akademii Umiejętności, 2020 (2021), pp. 175-176

Kress, Michael (2021) Das Wachgebäude für K.G.L. in Auschwitz-Birkenau, UNESCO-Weltkulturerbe in Oświęcim, Polen.

Mossakowski, Stanisław (2021) Przez historię do historii sztuki. In: Konteksty, 75 (2021), Nr. 1-2. pp. 263-271

Sobczyńska-Szczepańska, Mirosława (2021) The paintings by Thaddäus Kuntz (Kuntze) from Kock and Lutsk. In: Artibus et Historiae, 84 (2021), pp. 247-264

Book Section

Arnoux, Mathilde (2021) Comment exposer la polyphonie? Ce que La Poétique de Dostoïevski de Mikhaïl Bakhtine peut nous apprendre. In: Tittel, Claudia ; Zeitz, Anne (Hrsgg.): Polyphon(e) : Mehrstimmigkeit in Bild und Ton = Polyphonies visuelles et sonores. Heidelberg 2021, pp. 62-69

Arnoux, Mathilde (2021) Jedem seine Wirklichkeit. In: Neumann, Elke (Hrsg.): Zeitumstellung : Werke aus dem Kunstarchiv Beeskow im Dialog mit zeitgenössischen Positionen. Berlin 2021, pp. 21-22

Arnoux, Mathilde (2021) Pluralität unabhängiger Stimmen – Zur Ausstellung der Polyphonie und den Problemen der Poetik Dostoevskijs von Michail Bachtin. In: Tittel, Claudia ; Zeitz, Anne (Hrsgg.): Polyphon(e) : Mehrstimmigkeit in Bild und Ton = Polyphonies visuelles et sonores. Heidelberg 2021, pp. 53-61

Arnoux, Mathilde (2021) To each his own reality. In: Neumann, Elke (Hrsg.): Zeitumstellung : Werke aus dem Kunstarchiv Beeskow im Dialog mit zeitgenössischen Positionen. Berlin 2021, pp. 43-44

Rydiger, Monika (2021) Redefinicja pomnika. In: Rydiger, Monika ; Baranowa, Anna (Hrsgg.): Pomniki. Kontrowersje i nowe interpretacje. Kraków-Warszawa 2021, pp. 9-23

Zuschlag, Christoph (2021) "Ballast, wertlos, entbehrlich" - Wie sich das Schlesische Museum der Bildenden Künste in Breslau 1942 eines Bildes von Max Liebermann entledigte und wie sich dies in die Deakzessionen moderner Kunst in deutschen Museen während der NS-Zeit einfügt. In: Hoffmann, Meike ; Hüneke, Andreas (Hrsgg.): "Entartete Kunst" in Breslau, Stettin und Königsberg "Degenerate art" in Breslau, Stettin and Königsberg. Leiden 2021, pp. 71-82 (Schriften der Berliner Forschungsstelle "Entartete Kunst")

Zuschlag, Christoph (2021) "Ballast, worthless, expendable": how Breslau's Schlesisches Museum der Bildenden Künste disposed of a painting by Max Liebermann in 1942 and how deaccessions of modern art played a role at German museums during the Nazi period. In: Hoffmann, Meike ; Hüneke, Andreas (Hrsgg.): "Entartete Kunst" in Breslau, Stettin und Königsberg = "Degenerate art" in Breslau, Stettin and Königsberg. Leiden 2021, pp. 83-94 (Schriften der Berliner Forschungsstelle "Entartete Kunst")

This list was generated on Tue Aug 19 01:46:02 2025 CEST.