1. Home
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Browse by Subjects

[Atom feed] Atom [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Author | Document type | No Grouping
Number of items: 85.

Habilitation

Kurzej, Michał (2018) Depingere fas est : Sebastian Piskorski jako konceptor i prowizor.

Book

Dworzak, Agata (2018) Lwowskie środowisko artystyczne w XVIII wieku w świetle ksiąg metrykalnych i sądowych (Materiały do Dziejów Kultury i Sztuki XVII i XVIII Wieku ; 8).

Verde, Paola Carla (2018) Domenico Fontana a Napoli 1592 - 1607.

Article

Bader, Lena (2018) Artists versus art historians? Conflicting interpretations in the Holbein controversy. In: Journal of art historiography, 19 (2018), Nr. December. <https://arthistoriography.files.wordpress.com/2018/11/bader.pdf <letzter Zugriff 21.06.2023>.

Büttner, Nils (2018) Plus semper quam pingitur: the Catholic Bruegel. In: Artibus et historiae, 39 (2018), Nr. 77. pp. 99-109

Cremer, Sabine Gertrud (2018) The Romantic Rhine: marketing with images.

Günther, Hubertus (2018) Une demeure d’auto-représentation. La maison et le musée d’architecture de Joseph Furttenbach (1591-1667), maître d’oeuvre de la ville d’Ulm. In: Revue de l'art, 201 (2018), Nr. 3. pp. 9-19

Habich, Johannes (2018) Tizians Venus mit dem Orgelspieler in der Gemäldegalerie der Staatlichen Museen zu Berlin und im Museo Nacional del Prado in Madrid.

Just, Tilman (2018) Der Berliner Kupferstecher Johann Gottlieb Schmidt, Abgrenzung seiner Werke von denen der Kupferstecher Johann Gottfried und Johann Georg Schmidt sowie Georg Friedrich Schmidt.

Just, Tilman (2018) Georg Friedrich Schmidt - Berichtigungen und Ergänzungen zum "Verzeichnis seiner Stiche und Radierungen, beschrieben von J. E. Wessely".

Kaschek, Bertram (2018) Face to face. Christian Borchert’s Artist Portraits from 1975/76. In: Journal of modern European history, 16 (2018), pp. 547-568

Kaschek, Bertram (2018) Fred Stein. Modern times. Ausstellung des Kupferstich-Kabinetts Residenzschloss, Renaissanceflügel, Studiolo 28. März bis 25. Juni 2018. In: Dresdener Kunstblätter, 62 (2018), Nr. 2. pp. 68-70

Michael, Meinhard (2018) Bestrafter "Geldwechsler" ohne Maß und Verstand? "Discretio spirituum" und der "Goldene Brief" als Methode und als Quelle im "Garten der Lüste" von Jheronimus Bosch.

Michael, Meinhard (2018) Wenn Paradiestore sich in Luftschlösser verwandeln. Imagination und Vision im Garten der Lüste von Hieronymus Bosch.

Röske, Thomas (2018) La cella dipinta di Julius Klingebiel. In: O.O.A. : outsider art, reinventing the world, Nr. 16 (2018), pp. 80-95

Röske, Thomas ; Rotzoll, Maike (2018) Documents of a victim. The "sterelation" drawings of Wilhelm Werner. In: Raw vision, 99 (2018), pp. 52-57

Strunck, Christina (2018) Modelli francesi per Macerata? Cicli di pitture epiche nelle gallerie d’oltralpe. In: Il capitale culturale : studies on the value of cultural heritage, Suppl. 8 (2018), pp. 317-331

Tauber, Christine (2018) Der Idealstadtgründer als Kustos im Monumentenmuseum. Retrospektive Memoria-Stiftung in Sabbioneta. In: Münchner Jahrbuch der bildenden Kunst, 3. Folge, Bd. 69 (2018), pp. 37-69

Ziegler, Hendrik (2018) Das Frankfurter Hessendenkmal. Hybrides Kriegerehrenmal zwischen Spätabsolutismus und Revolution. In: Marburger Jahrbuch für Kunstwissenschaft, 44.2017 (2018), pp. 141-167

Book Section

Berra, Giacomo (2018) E il Caravaggio disse che "tanta manifattura gl’era à fare un quadro buono di fiori, come di figure". In: Di Loreto, Pietro (Hrsg.): L'arte di vivere l'arte : scritti in onore di Claudio Strinati. Roma 2018, pp. 113-129 , S. 453-479

Blum, Gerd (2018) Aristo Prolo. Der Künstler als Arbeiter. Chao-kang Chungs Malerei über Malerei. In: Franz, Erich (Hrsg.): Chao-Kang Chung - Im Studio [Ausstellungskatalog Kunstverein Lippstadt / Hachmeister Galerie Münster 2018]. Lippstadt 2018, o. S.

Busch, Werner (2018) Der Himmel über Berlin. Rudolf Schicks Ausblicke aus seiner Dachwohnung in der Ritterstraße 47. In: Duckwitz, Rebecca ; Melzer, Christien (Hrsgg.): Von der Genauigkeit des Sehens : Festschrift für Anne Röver-Kann zum 75. Geburtstag. Bremen 2018, pp. 135-140

Buttlar, Adrian von (2018) Papas documenta (d1-d4). In: Kimpel, Harald (Hrsg.): documenta persönlich : weitere Erinnerungen an die Weltkunstausstellungen. Weimar 2018, pp. 11-20 (Schriftenreihe des documenta archivs ; 29)

Büttner, Nils (2018) Die Kunst aus der Natur reißen. Natur und Landschaft bei Lucas Cranach d. Ä. In: Meighörner, Wolfgang (Hrsg.): Cranach natürlich : Hieronymus in der Wildnis ; Tiroler Landesmuseum Ferdinandeum, 1.3.-7.10.2018. Innsbruck 2018, pp. 143-151

Büttner, Nils (2018) "In den Salvatoer": das Haus des Malers Hieronymus Bosch. In: Tacke, Andreas ; Schauerte, Thomas (Hrsgg.): Künstlerhäuser : im Mittelalter und in der Frühen Neuzeit. Petersberg 2018, pp. 78-85 , S. 318

Büttner, Nils (2018) Jordaens's reading. In: Lange, Justus ; Münch, Birgit Ulrike (Hrsgg.): Reframing Jordaens : Pictor ductus - Techniken - Werkstattpraxis. Petersberg 2018, pp. 92-107

Büttner, Nils (2018) Rubens auf Reisen. In: Pechlaner, Harald ; Innerhofer, Elisa (Hrsgg.): Künstler unterwegs : Wege und Grenzen des Reisens. Baden-Baden 2018, pp. 129-147

Büttner, Nils (2018) Rubens, Peter Paul (Pietro Pauolo). In: Allgemeines Künstlerlexikon : die Künstler aller Zeiten und Völker, Bd. 100. Berlin 2018, pp. 38-43

Frommel, Christoph Luitpold (2018) Cariatidi, telamoni e termini nelle Stanze di Raffaello. In: Frommel, Sabine ; Leuschner, Eckhard ; Droguet, Vincent ; Kirchner, Thomas (Hrsgg.): Construire avec le corps humain : les ordres anthropomorphes et leurs avatars dans l'art européen de l'antiquité à la fin du XVIe siècle = Bauen mit dem menschlichen Körper : anthropomorphe Stützen von der Antike bis zur Gegenwart, Bd. 1. Paris 2018, pp. 123-139

Frommel, Christoph Luitpold (2018) Il palazzo di Carlo V a Granada e Pedro Machuca. In: Galera Andréu, Pedro A. ; Frommel, Sabine (Hrsgg.): El patio circular en la arquitectura del Renacimiento : de la Casa de Mantegna al palacio de Carlos V : actas del simposium. Sevilla 2018, pp. 77-119

Günther, Hubertus (2018) Ein Museum zur Selbstdarstellung. Das Haus des Ulmer Stadtbaumeisters Joseph Furttenbach (1591-1667). In: Tacke, Andreas ; Schauerte, Thomas ; Brenner, Danica (Hrsgg.): Künstlerhäuser im Mittelalter und in der Frühen Neuzeit. Petersberg 2018, pp. 264-275

Günther, Hubertus (2018) Hugues Sambin and supporting figures in treatises and engravings of the Renaissance. In: Frommel, Sabine ; Leuschner, Eckhard ; Droguet, Vincent ; Kirchner, Thomas (Hrsgg.): Construire avec le corps humain : les ordres anthropomorphes et leurs avatars dans l'art européen de l'antiquité à la fin du XVIe siècle = Bauen mit dem menschlichen Körper : anthropomorphe Stützen von der Antike bis zur Gegenwart, Bd. 1. Paris 2018, pp. 187-201

Günther, Hubertus (2018) Scamozzi, Vincenzo. In: Allgemeines Künstlerlexikon : die Künstler aller Zeiten und Völker, Bd. 101. 2018, pp. 297-300

Heck, Kilian (2018) Der Mönch in der Felsengrotte. August Frick und seine Blechen-Sammlung. In: Gohrenz, Beate ; Heck, Kilian (Hrsgg.): Vergewisserung : zur Rezeptionsgeschichte der Werke Carl Blechens. Berlin 2018, pp. 77-98

Hinterkeuser, Guido (2018) Anthropomorphe Stützen am Berliner Schloss. In: Frommel, Sabine ; Leuschner, Eckhard ; Droguet, Vincent ; Kirchner, Thomas (Hrsgg.): Construire avec le corps humain : les ordres anthropomorphes et leurs avatars dans l'art européen de l'antiquité à la fin du XVIe siècle = Bauen mit dem menschlichen Körper : anthropomorphe Stützen von der Antike bis zur Gegenwart, Bd. 2. Paris 2018, pp. 213-226

Huber, Hans Dieter (2018) "Ich bin kein Maler, der ein Bild nicht nochmals malt." Erinnerung und Wiederholung bei Georg Baselitz. In: Mössinger, Ingrid ; Kopka, Diana (Hrsgg.): Georg Baselitz. Bielefeld 2018, pp. 13-27

Huber, Hans Dieter (2018) Lifestyle als Weg zur Macht : Clooney trifft Cucina am Canale Grande. In: Stoellger, Philipp ; Kumlehn, Martina (Hrsgg.): Bildmacht/Machtbild : Deutungsmacht des Bildes: wie Bilder glauben machen. Würzburg 2018, pp. 231-261 (Interpretation interdisziplinär ; 17)

Huber, Hans Dieter (2018) Temporary defectors. Dieter Huber's palettes. In: Paletten : eine Essenz der Malerei in einhundert Bildern von Dieter Huber : 2005-2018. Bielefeld 2018, pp. 121-123

Huber, Hans Dieter (2018) Temporäre Überläufer. Die Paletten von Dieter Huber. In: Paletten : eine Essenz der Malerei in einhundert Bildern von Dieter Huber : 2005-2018. Bielefeld 2018, pp. 117-119

Kaschek, Bertram (2018) "For as the days of Noah were ...". Typology in Pieter Bruegel’s Series of the Months. In: Eichberger, Dagmar ; Perlove, Shelley (Hrsgg.): Visual typology in early modern Europe : continuity and expansion. Turnhout 2018, pp. 211-233

Kaschek, Bertram (2018) Pieter Bruegel the Elder and religion. A historiographical introduction. In: Kaschek, Bertram ; Müller, Jürgen ; Buskirk, Jessica (Hrsgg.): Pieter Bruegel the Elder and religion. Leiden 2018, pp. 1-34

Keazor, Henry (2018) Poussin in perspective. The Louvre retrospective 1960 above and beyond. In: Gahtan, Maia Wellington ; Pegazzano, Donatella (Hrsgg.): Monographic exhibitions and the history of art. New York, NY 2018, pp. 197-212

Keazor, Henry ; Bonner, Marc (2018) Modellwelten - Zwischen Transparenz und Opazität: die doppelten Bilder der Digitalen Moderne. In: Adamowksy, Natascha (Hrsg.): Digitale Moderne : die Modellwelten von Matthias Zimmermann. München 2018, pp. 73-109

Kirves, Martin (2018) Die Textilisierung des Goldgrundes. Abstoßung und Attraktion des Gegensätzlichen. In: Kapustka, Mateusz ; Kirves, Martin ; Sundberg, Martin (Hrsgg.): Falten-Muster : Texturen von Bildlichkeit. Emsdetten 2018, pp. 119-145 (Textile Studies ; 9)

Klein, Bruno (2018) Auf schwankendem Boden: Konzepte von imitatio artis und geistigem Eigentum in der Architektur des späten Mittelalters. In: Blunk, Julian ; Michalsky, Tanja (Hrsgg.): Stil als (geistiges) Eigentum. München 2018, pp. 56-68

Kohle, Hubertus (2018) Antoine Joseph Dezallier d’Argenville : Abrégé de la vie des plus fameux peintres. In: Döring, Annalena ; Hefele, Franz ; Pfisterer, Ulrich (Hrsgg.): Platz da im Pantheon! Künstler in gedruckten Porträtserien bis 1800. Passau 2018, pp. 330-334 (Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte in München ; 45)

Kohle, Hubertus (2018) Jean-Baptiste Descamps : La vie des peintres flamands, allemands et hollandois, avec des portraits gravés en taille-douce, une indication de leurs principaux ouvrages, & des réflexions sur leurs différentes manieres. In: Döring, Annalena ; Hefele, Franz ; Pfisterer, Ulrich (Hrsgg.): Platz da im Pantheon! Künstler in gedruckten Porträtserien bis 1800. Passau 2018, pp. 343-346 (Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte in München ; 45)

Krüger, Klaus (2018) Gratia und ästhetische Immanenz. In: Eusterschulte, Anne ; Schneider, Ulrike (Hrsgg.): Gratia : mediale und diskursive Konzeptualisierungen ästhetischer Erfahrung in der Vormoderne. Wiesbaden 2018, pp. 133-169 (Episteme in Bewegung ; 11)

Leuschner, Eckhard (2018) "Bekleidete und unbekleidete Architektur": Die Säulenfiguren von Oskar Schlemmer im Kontext von Kunst und Bildkultur der Zwischenkriegszeit. In: Frommel, Sabine ; Leuschner, Eckhard ; Droguet, Vincent ; Kirchner, Thomas (Hrsgg.): Construire avec le corps humain : les ordres anthropomorphes et leurs avatars dans l'art européen de l'antiquité à la fin du XVIe siècle = Bauen mit dem menschlichen Körper : anthropomorphe Stützen von der Antike bis zur Gegenwart, Bd. 2. Paris 2018, pp. 279-295

Leuschner, Eckhard (2018) Der kolorierte Kolorierer: Druckgraphiken von und nach Antonio Tempesta mit hinzugesetzten Farben. In: Eiermann, Wolf (Hrsg.): Prachtvoll illuminirt : das Handkolorit in der Druckgraphik (1493-1870). München 2018, pp. 48-55

Leuschner, Eckhard (2018) Die Gerusalemme liberata-Serien von Antonio Tempesta im Kontext des Kulturaustausches zwischen Rom und dem "Orient" um 1600. In: Schütze, Sebastian ; Terzoli, Maria Antonietta (Hrsgg.): Tasso und die bildenden Künste : Dialoge - Spiegelungen - Transformationen. Berlin 2018, pp. 217-232 (Refigurationen ; 2)

Leuschner, Eckhard (2018) Götter incognito. Heimliche Liebschaften des antiken Mythos in der niederländischen Kunst des 17. Jahrhunderts. In: Griesbach, Jochen ; Roberts, Daniela (Hrsgg.): Ovid - Amor fou : zwischen Leidenschaft und Lächerlichkeit. Berlin 2018, pp. 41-55

Müller, Jürgen (2018) The cloak of mercy: reflections on Rembrandt’s etching The Hundred Guilder Print. In: Ingersoll, Catherine ; McCusker, Alice ; Weiss, Jessica (Hrsgg.): Imagery and ingenuity in early modern Europe : essays in honor of Jeffrey Chipps Smith. Turnhout 2018, pp. 55-71

Noell, Matthias (2018) Zwischen Wohnung und Stadt. Aldo van Eyck und die Suche nach einer humanen und poetischen Architektur. In: Boschung, Dietrich ; Jachmann, Julian (Hrsgg.): Selbstentwurf : das Architektenhaus von der Renaissance bis zur Gegenwart. Paderborn 2018, pp. 209-232

Petri, Grischka (2018) James McNeill Whistler: ein transatlantisches Chamäleon. In: Schaefer, Barbara ; Hachmann, Anita (Hrsgg.): Es war einmal in Amerika : 300 Jahre US-amerikanische Kunst. Köln 2018, pp. 112-117

Pfisterer, Ulrich (2018) Beweise von Glückseligkeit. Künstlerbildnisse in Serien: Interesse, Status, Kanon. In: Döring, Annalena ; Hefele, Franz ; Pfisterer, Ulrich (Hrsgg.): Platz da im Pantheon! Künstler in gedruckten Porträtserien bis 1800. Passau 2018, pp. 3-33 (Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte in München ; 45)

Pommeranz, Johannes (2018) Kaldewey Press: 33 Jahre Grenzüberschreitung. In: Glaser, Silvia ; Hofmann, Angelika (Hrsgg.): Menschen - Dinge - Provenienzen: Interessantes und Kurioses aus dem Germanischen Nationalmuseum. Nürnberg 2018, pp. 116-127 (Kulturgeschichtliche Spaziergänge im Germanischen Nationalmuseum ; 20)

Roettgen, Steffi (2018) Galatea rediviva. Ein Plädoyer für Belloris Interpretation der Galleria Farnese. In: Bernstorff, Marieke von ; Kubersky, Susanne ; Cicconi, Maurizia (Hrsgg.): Vivace con espressione : Gefühl, Charakter, Temperament in der italienischen Kunst : kunsthistorische Studien zu Ehren von Sybille Ebert-Schifferer. München 2018, pp. 109-134 (Römische Studien der Bibliotheca Hertziana ; 40)

Röske, Thomas (2018) Eine Pioniertat. In: Dohle, Oskar ; Feistmantl, Ulrike ; Telsnig, Elisabeth (Hrsgg.): "... Trotl bin ich nicht" - kreatives Schaffen in der Landesheilanstalt Salzburg 1849-1969. Salzburg 2018, pp. 17-20

Röske, Thomas (2018) Geleitwort. In: Ingrid von Beyme, Sabine Hohnholz: Vergissmeinnicht - Psychiatriepatienten und Anstaltsleben um 1900. Berlin 2018, V-VII

Röske, Thomas (2018) Jakob Mohr - martyr and champion = Jakob Mohr - Märtyrer und Weltmeister. In: Noell-Rumpeltes, Doris ; Röske, Thomas (Hrsgg.): Jakob Mohr. Bielefeld 2018, pp. 16-41 (Monographische Reihe / Sammlung Prinzhorn ; 1)

Röske, Thomas (2018) Karl Burkhard: Erinnerungen an einen Ausnahmekünstler. In: Schulze, Max (Hrsg.): Iserlohn, Volksempfänger, Hochwassergerät & Hornissenmenschen. Düsseldorf 2018, p. 25

Röske, Thomas (2018) Karl Burkhard: memories of an exceptional artist. In: Schulze, Max (Hrsg.): Iserlohn, Volksempfänger, Hochwassergerät & Hornissenmenschen. Düsseldorf 2018, p. 26

Röske, Thomas (2018) Matthias Maaß, seine Kunst und sein "Totenmahl". In: Matthias Maaß - Schuber 1. Heidelberg 2018, o. S.

Röske, Thomas (2018) Seelen- und Körpergewächse. Zu den Werken von Anna Zemánková. In: Anna Zemánková : soul and body organisms. Berlin 2018, pp. 4-5

Röske, Thomas (2018) Soul and body organisms. The works of Anna Zemánková. In: Anna Zemánková : soul and body organisms. Berlin 2018, pp. 2-3

Röske, Thomas (2018) Tanz zwischen den Frauen – Entwicklung und Transformation eines Sinnbildes. In: Schad, Brigitte (Hrsg.): Kirchners Kosmos: Der Tanz. München 2018, pp. 28-37 ; 152-153

Röske, Thomas (2018) "Umformung des eigenen Lebens" – Kirchners Krisenzeit und ihre Bilder. In: Beisiegel, Katharina (Hrsg.): Ernst Ludwig Kirchner - erträumte Reisen. München 2018, pp. 241-287

Röske, Thomas (2018) "The reshaping of one’s own life" – Kirchner’s period of crisis and its images. In: Beisiegel, Katharina (Hrsg.): Ernst Ludwig Kirchner - imaginary travels. Munich 2018, pp. 241-287

Röske, Thomas ; Noell-Rumpeltes, Doris (2018) Biography Jakob Mohr = Biografie Jakob Mohr. In: Noell-Rumpeltes, Doris ; Röske, Thomas (Hrsgg.): Jakob Mohr. Bielefeld 2018, pp. 8-15 (Monographische Reihe / Sammlung Prinzhorn ; 1)

Rümelin, Christian (2018) Die Zeichnungen von Jean-Etienne Liotard. In: Enke, Roland ; Koja, Stephan (Hrsgg.): "Das schönste Pastell, das man je gesehen hat": das Schokoladenmädchen von Jean-Étienne Liotard. München 2018, pp. 76-87

Rümelin, Christian (2018) Jean-Etienne Liotard als Radierer. In: Duckwitz, Rebecca ; Melzer, Christien (Hrsgg.): Von der Genauigkeit des Sehens : Festschrift zum 75. Geburtstag von Anne Röver-Kann. Bremen 2018, pp. 83-88

Strunck, Christina (2018) Un nuovo capolavoro sconosciuto di Gianlorenzo Bernini? La gloria monarchica ed il catafalco veneziano per Cosimo II de’ Medici. In: Cousinié, Frédéric ; Lemoine, Annick ; Virol, Michel (Hrsgg.): Soleils baroques : la gloire de Dieu et des Princes en représentation dans l'Europe moderne. Paris 2018, pp. 430-447 (Collection d'histoire de l'art ; 17)

Tacke, Andreas (2018) Das Künstlerfest als (Verkaufs-) Bühne des Malerfürsten. Schlaglichter zur Vorgeschichte. In: Lehmann, Doris ; Chrubasik, Katharina ; Frings, Jutta (Hrsgg.): Malerfürsten [Ausstellungskatalog]. München 2018, pp. 22-29

Tacke, Andreas (2018) Ein seltener Blick in eine Künstlerwerkstatt: Das Erlanger Cranach-Konvolut. In: Dickel, Hans (Hrsg.): Zeichnen in Cranachs Werkstatt : die sächsischen Zeichnungen der Renaissance in der Universitätsbibliothek Erlangen. Petersberg 2018, X-XXVII

Tacke, Andreas (2018) Nicht nur der Löwe hinkte. Interpretationsversuche zu Cranachs Albrecht als Hieronymus-Gemälden. In: Meighörner, Wolfgang ; Thum, Agnes (Hrsgg.): Cranach natürlich : Hieronymus in der Wildnis : Tiroler Landesmuseum Ferdinandeum, 1.3.-7.10.2018. Innsbruck 2018, pp. 109-117

Tauber, Christine (2018) Künstlerische Wahlverwandtschaft? Franz Liszt und Wilhelm Kaulbach. In: Oy-Marra, Elisabeth ; Pietschmann, Klaus ; Wedekind, Gregor ; Zenck, Martin (Hrsgg.): Intermedialität von Bild und Musik. Paderborn 2018, pp. 298-305

Thimann, Michael (2018) Art history and the legend of the artist in Bertel Thorvaldsen’s painting collection. In: Gregersen, Anne (Hrsg.): Echo room : Thorvaldsen, Willumsen, Jorn and their collections. Berlin 2018, pp. 70-85

Wenderholm, Iris (2018) Hell/dunkel/grau. Rilievo schiacciato und chiaroscuro. In: Lehmann, Claudia ; Gramaccini, Norberto ; Rößler, Johannes ; Dittelbach, Thomas (Hrsgg.): Chiaroscuro als ästhetisches Prinzip : Kunst und Theorie des Helldunkels 1300-1550. Berlin 2018, pp. 263-275

Zimmermann, Michael F. (2018) Expérimentations scientifiques et esthétiques : la vision comme action cognitive selon Helmholtz et Cézanne. In: Mourou, Gérard ; Menu, Michel ; Preti, Monica (Hrsgg.): L' impressionnisme entre art et science : la lumière au prisme d'Augustin Fresnel (de 1790 à 1900). Paris 2018, pp. 163-184

Zimmermann, Michael F. (2018) Künstlerische Selbstfindung jenseits von Einflüssen. Manet und Velázquez, "Maler der Maler". In: Pfisterer, Ulrich ; Tauber, Christine (Hrsgg.): Einfluss, Strömung, Quelle : aquatische Metaphern der Kunstgeschichte. Bielefeld 2018, pp. 97-137 (Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte in München ; 47)

Zimmermann, Michael F. (2018) Revolution als Gemütszustand. Individuum und Gesellschaft in der italienischen Experimentalkunst von der Jahrhundertwende zum Futurismus. In: Niederbudde, Anke ; Scholz, Nora (Hrsgg.): Revolution und Avantgarde. Berlin 2018, pp. 385-432 (Ost-West-Express : Kultur und Übersetzung ; 30)

Zimmermann, Michael F. (2018) Umberto Boccioni. Stati d’animo. In: Vorrasi, Chiara ; Messina, Maria Grazia ; Mazzocca, Fernando (Hrsgg.): Stati d'animo : arte e psiche tra Previati e Boccioni. Ferrara 2018, pp. 228-235

Zimmermann, Michael F. (2018) Unermesslichkeit der Natur – Unergründlichkeit des Subjekts: Caspar David Friedrichs Mönch am Meer (1809-10) und die visuellen Poetologie des Subjekts der Moderne. In: Böttigheimer, Christoph ; Dausner, René (Hrsgg.): Unendlichkeit : transdisziplinäre Annäherungen. Würzburg 2018, pp. 305-378 (Konzeptionen des Unendlichen - eine europäische Kulturkonstante? ; 1)

Conference Item

Mori, Yoko (2018) Speech for the celebration of the publication of The Proverbial World of Pieter Bruegel at the Embassy of Belgium in Tokyo, March 17,1992.

This list was generated on Wed Jul 17 01:32:23 2024 CEST.