1. Home
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Browse by Subjects

[Atom feed] Atom [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Group by: Author | Document type | No Grouping
Jump to: B | C | D | F | H | K | M | O | P | R | S | T | W | Z
Number of items: 52.

B

Bader, Lena (2018) Artists versus art historians? Conflicting interpretations in the Holbein controversy. In: Journal of art historiography, 19 (2018), Nr. December. <https://arthistoriography.files.wordpress.com/2018/11/bader.pdf <letzter Zugriff 21.06.2023>.

Bader, Lena (2018) The Holbein exhibition of 1871 - an iconic turning point for art history. In: Wellington Gahtan, Maia ; Pegazzano, Donatella (Hrsgg.): Monographic exhibitions and the history of art. New York 2018, pp. 129-142 (Studies in art historiography)

Bader, Lena (2018) Verdrängte Orte und einverleibte Bilder. Die Antropofagia-Bewegung im Spiegel transregionaler Bilderwanderungen. In: Zeitschrift für Kunstgeschichte, 81 (2018), pp. 242-255

Berra, Giacomo (2018) E il Caravaggio disse che "tanta manifattura gl’era à fare un quadro buono di fiori, come di figure". In: Di Loreto, Pietro (Hrsg.): L'arte di vivere l'arte : scritti in onore di Claudio Strinati. Roma 2018, pp. 113-129 , S. 453-479

Büttner, Nils (2018) Die Kunst aus der Natur reißen. Natur und Landschaft bei Lucas Cranach d. Ä. In: Meighörner, Wolfgang (Hrsg.): Cranach natürlich : Hieronymus in der Wildnis ; Tiroler Landesmuseum Ferdinandeum, 1.3.-7.10.2018. Innsbruck 2018, pp. 143-151

Büttner, Nils (2018) Jordaens's reading. In: Lange, Justus ; Münch, Birgit Ulrike (Hrsgg.): Reframing Jordaens : Pictor ductus - Techniken - Werkstattpraxis. Petersberg 2018, pp. 92-107

C

Cremer, Sabine Gertrud (2018) The Romantic Rhine: marketing with images.

D

Dworzak, Agata (2018) Lwowskie środowisko artystyczne w XVIII wieku w świetle ksiąg metrykalnych i sądowych (Materiały do Dziejów Kultury i Sztuki XVII i XVIII Wieku ; 8).

F

Fehrenbach, Frank (2018) Sfondare. Landschaft als Kraftraum. In: Fehrenbach, Frank ; Felfe, Robert ; Leonhard, Karin (Hrsgg.): Kraft, Intensität, Energie : zur Dynamik der Kunst. Berlin 2018, pp. 95-121 ; S. 417 (Naturbilder ; 2)

Fischer, Sören (2018) Klosterkirche und Sakralmuseum St. Annen. In: Fischer, Sören ; Kaufmann, Sylke (Hrsgg.): Achtzig Schätze der Städtischen Sammlungen Kamenz : von Cranach und Krodel zu Lessing, Goethe und Baselitz : Meisterwerkekatalog. Petersberg 2018, pp. 19-23 , 35 (Anmerkungen) (Sächsische Museen : Fundus ; 8)

H

Habich, Johannes (2018) Tizians Venus mit dem Orgelspieler in der Gemäldegalerie der Staatlichen Museen zu Berlin und im Museo Nacional del Prado in Madrid.

Huber, Hans Dieter (2018) "Ich bin kein Maler, der ein Bild nicht nochmals malt." Erinnerung und Wiederholung bei Georg Baselitz. In: Mössinger, Ingrid ; Kopka, Diana (Hrsgg.): Georg Baselitz. Bielefeld 2018, pp. 13-27

Huber, Hans Dieter (2018) Lifestyle als Weg zur Macht : Clooney trifft Cucina am Canale Grande. In: Stoellger, Philipp ; Kumlehn, Martina (Hrsgg.): Bildmacht/Machtbild : Deutungsmacht des Bildes: wie Bilder glauben machen. Würzburg 2018, pp. 231-261 (Interpretation interdisziplinär ; 17)

Huber, Hans Dieter (2018) Temporary defectors. Dieter Huber's palettes. In: Paletten : eine Essenz der Malerei in einhundert Bildern von Dieter Huber : 2005-2018. Bielefeld 2018, pp. 121-123

Huber, Hans Dieter (2018) Temporäre Überläufer. Die Paletten von Dieter Huber. In: Paletten : eine Essenz der Malerei in einhundert Bildern von Dieter Huber : 2005-2018. Bielefeld 2018, pp. 117-119

K

Kaschek, Bertram (2018) "For as the days of Noah were ...". Typology in Pieter Bruegel’s Series of the Months. In: Eichberger, Dagmar ; Perlove, Shelley (Hrsgg.): Visual typology in early modern Europe : continuity and expansion. Turnhout 2018, pp. 211-233

Keazor, Henry (2018) Poussin in perspective. The Louvre retrospective 1960 above and beyond. In: Gahtan, Maia Wellington ; Pegazzano, Donatella (Hrsgg.): Monographic exhibitions and the history of art. New York, NY 2018, pp. 197-212

Kirves, Martin (2018) Die Textilisierung des Goldgrundes. Abstoßung und Attraktion des Gegensätzlichen. In: Kapustka, Mateusz ; Kirves, Martin ; Sundberg, Martin (Hrsgg.): Falten-Muster : Texturen von Bildlichkeit. Emsdetten 2018, pp. 119-145 (Textile Studies ; 9)

Kohle, Hubertus (2018) Politisierung der Poesie - Mythos und Märchen in der Kunst des Deutschen Kaiserreichs. In: Rott, Herbert W. (Hrsg.): Erzählen in Bildern : Edward von Steinle und Leopold Bode. München 2018, pp. 74-87

Krüger, Klaus (2018) L'immagine come palinsesto di figure e significati. In: Lucherini, Vinni (Hrsg.): Immagini medievali di culto dopo il Medioevo. Roma 2018, pp. 171-187 (Quaderni napoletani di storia dell'arte medievale ; 1)

Kurzej, Michał (2018) Ołtarz jako okno i lustro w konceptach ks. prof. Sebastiana Piskorskiego. In: Techne, Seria Nowa 1 (2018), pp. 223-242

M

Michael, Meinhard (2018) Wenn Paradiestore sich in Luftschlösser verwandeln. Imagination und Vision im Garten der Lüste von Hieronymus Bosch.

Mori, Yoko (2018) Speech for the celebration of the publication of The Proverbial World of Pieter Bruegel at the Embassy of Belgium in Tokyo, March 17,1992.

Müller, Rebecca (2018) Visual culture and artistic exchange. In: Beneš, Carrie E. (Hrsg.): A companion to medieval Genoa. Leiden 2018, pp. 293-319 (Brill's companions to European history ; 15)

O

Olariu, Dominic (2018) Portraits galants et domestiques en France au Moyen Âge tardif. In: Bartholeyns, Gil ; Bourin, Monique ; Dittmar, Pierre-Olivier (Hrsgg.): Images de soi dans l'univers domestique : XIIIe-XVIe siècle. Rennes 2018, pp. 219-234

P

Petri, Grischka (2018) James McNeill Whistler: ein transatlantisches Chamäleon. In: Schaefer, Barbara ; Hachmann, Anita (Hrsgg.): Es war einmal in Amerika : 300 Jahre US-amerikanische Kunst. Köln 2018, pp. 112-117

Pfisterer, Ulrich (2018) Beweise von Glückseligkeit. Künstlerbildnisse in Serien: Interesse, Status, Kanon. In: Döring, Annalena ; Hefele, Franz ; Pfisterer, Ulrich (Hrsgg.): Platz da im Pantheon! Künstler in gedruckten Porträtserien bis 1800. Passau 2018, pp. 3-33 (Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte in München ; 45)

Pfisterer, Ulrich (2018) Divine rapture - iconography of religious ecstasies. In: Groos, Ulrike ; Müller, Markus ; Vieth, Anne ; Waldmeier, Martin ; Zimmer, Nina (Hrsgg.): Ecstase in Kunst, Musik und Tanz = Ecstasy in art, music, and dance. München 2018, pp. 69-71

Pfisterer, Ulrich (2018) Florence, 1485. Stylistic options and perception in the Sassetti chapel. In: Schumacher, Andreas (Hrsg.): Florence and its painters. From Giotto to Leonardo da Vinci. Munich 2018, pp. 85-95

Pfisterer, Ulrich (2018) Florenz 1485. Stiloptionen und Wahrnehmungskriterien in der Sassetti-Kapelle. In: Schumacher, Andreas (Hrsg.): Florenz und seine Maler. Von Giotto bis Leonardo da Vinci. München 2018, pp. 85-95

Pfisterer, Ulrich (2018) Himmlische Verzückung - Ikonografie der religiösen Ekstase. In: Groos, Ulrike ; Müller, Markus ; Vieth, Anne ; Waldmeier, Martin ; Zimmer, Nina (Hrsgg.): Ekstase in Kunst, Musik und Tanz = Ecstasy in art, music, and dance. München 2018, pp. 65-67

R

Roettgen, Steffi (2018) Galatea rediviva. Ein Plädoyer für Belloris Interpretation der Galleria Farnese. In: Bernstorff, Marieke von ; Kubersky, Susanne ; Cicconi, Maurizia (Hrsgg.): Vivace con espressione : Gefühl, Charakter, Temperament in der italienischen Kunst : kunsthistorische Studien zu Ehren von Sybille Ebert-Schifferer. München 2018, pp. 109-134 (Römische Studien der Bibliotheca Hertziana ; 40)

Röske, Thomas (2018) 1972 : de l'art brut aux mythologies individuelles. In: Lusardy, Martine (Hrsg.): L'art brut. Paris 2018, pp. 442-469

Röske, Thomas (2018) Eine Pioniertat. In: Dohle, Oskar ; Feistmantl, Ulrike ; Telsnig, Elisabeth (Hrsgg.): "... Trotl bin ich nicht" - kreatives Schaffen in der Landesheilanstalt Salzburg 1849-1969. Salzburg 2018, pp. 17-20

Röske, Thomas (2018) Jakob Mohr - martyr and champion = Jakob Mohr - Märtyrer und Weltmeister. In: Noell-Rumpeltes, Doris ; Röske, Thomas (Hrsgg.): Jakob Mohr. Bielefeld 2018, pp. 16-41 (Monographische Reihe / Sammlung Prinzhorn ; 1)

Röske, Thomas (2018) La cella dipinta di Julius Klingebiel. In: O.O.A. : outsider art, reinventing the world, Nr. 16 (2018), pp. 80-95

Röske, Thomas (2018) Matthias Maaß, seine Kunst und sein "Totenmahl". In: Matthias Maaß - Schuber 1. Heidelberg 2018, o. S.

Röske, Thomas (2018) Tanz zwischen den Frauen – Entwicklung und Transformation eines Sinnbildes. In: Schad, Brigitte (Hrsg.): Kirchners Kosmos: Der Tanz. München 2018, pp. 28-37 ; 152-153

Röske, Thomas (2018) "The reshaping of one’s own life" – Kirchner’s period of crisis and its images. In: Beisiegel, Katharina (Hrsg.): Ernst Ludwig Kirchner - imaginary travels. Munich 2018, pp. 241-287

Röske, Thomas ; Noell-Rumpeltes, Doris (2018) Biography Jakob Mohr = Biografie Jakob Mohr. In: Noell-Rumpeltes, Doris ; Röske, Thomas (Hrsgg.): Jakob Mohr. Bielefeld 2018, pp. 8-15 (Monographische Reihe / Sammlung Prinzhorn ; 1)

Röske, Thomas ; Rotzoll, Maike (2018) Documents of a victim. The "sterelation" drawings of Wilhelm Werner. In: Raw vision, 99 (2018), pp. 52-57

Rüfenacht, Andreas (2018) Die Gemäldesammlung des Johann Gottlob von Quandt (1787-1859) in Dresden. Rekonstruktion und tabellarische Übersicht.

S

Strunck, Christina (2018) Modelli francesi per Macerata? Cicli di pitture epiche nelle gallerie d’oltralpe. In: Il capitale culturale : studies on the value of cultural heritage, Suppl. 8 (2018), pp. 317-331

T

Tacke, Andreas (2018) Nicht nur der Löwe hinkte. Interpretationsversuche zu Cranachs Albrecht als Hieronymus-Gemälden. In: Meighörner, Wolfgang ; Thum, Agnes (Hrsgg.): Cranach natürlich : Hieronymus in der Wildnis : Tiroler Landesmuseum Ferdinandeum, 1.3.-7.10.2018. Innsbruck 2018, pp. 109-117

Thimann, Michael (2018) Art history and the legend of the artist in Bertel Thorvaldsen’s painting collection. In: Gregersen, Anne (Hrsg.): Echo room : Thorvaldsen, Willumsen, Jorn and their collections. Berlin 2018, pp. 70-85

Thimann, Michael (2018) Eugène Delacroix: Die Dantebarke. Ein Denkbild der Romantik. In: Meier, Franziska (Hrsg.): Dante-Rezeption nach 1800. Würzburg 2018, pp. 49-63

W

Wenderholm, Iris (2018) Hell/dunkel/grau. Rilievo schiacciato und chiaroscuro. In: Lehmann, Claudia ; Gramaccini, Norberto ; Rößler, Johannes ; Dittelbach, Thomas (Hrsgg.): Chiaroscuro als ästhetisches Prinzip : Kunst und Theorie des Helldunkels 1300-1550. Berlin 2018, pp. 263-275

Z

Zimmermann, Michael F. (2018) Künstlerische Selbstfindung jenseits von Einflüssen. Manet und Velázquez, "Maler der Maler". In: Pfisterer, Ulrich ; Tauber, Christine (Hrsgg.): Einfluss, Strömung, Quelle : aquatische Metaphern der Kunstgeschichte. Bielefeld 2018, pp. 97-137 (Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte in München ; 47)

Zimmermann, Michael F. (2018) Revolution als Gemütszustand. Individuum und Gesellschaft in der italienischen Experimentalkunst von der Jahrhundertwende zum Futurismus. In: Niederbudde, Anke ; Scholz, Nora (Hrsgg.): Revolution und Avantgarde. Berlin 2018, pp. 385-432 (Ost-West-Express : Kultur und Übersetzung ; 30)

Zimmermann, Michael F. (2018) Stati d’animo rivoluzionari. Affetto, socializzazione e formazione dell’Io nell’arte sperimentale italiana dal primo Novecento al futurismo. In: Vorrasi, Chiara ; Messina, Maria Grazia ; Mazzocca, Fernando (Hrsgg.): Stati d'animo : arte e psiche tra Previati e Boccioni. Ferrara 2018, pp. 30-53

Zimmermann, Michael F. (2018) Umberto Boccioni. Stati d’animo. In: Vorrasi, Chiara ; Messina, Maria Grazia ; Mazzocca, Fernando (Hrsgg.): Stati d'animo : arte e psiche tra Previati e Boccioni. Ferrara 2018, pp. 228-235

Zimmermann, Michael F. (2018) Unermesslichkeit der Natur – Unergründlichkeit des Subjekts: Caspar David Friedrichs Mönch am Meer (1809-10) und die visuellen Poetologie des Subjekts der Moderne. In: Böttigheimer, Christoph ; Dausner, René (Hrsgg.): Unendlichkeit : transdisziplinäre Annäherungen. Würzburg 2018, pp. 305-378 (Konzeptionen des Unendlichen - eine europäische Kulturkonstante? ; 1)

This list was generated on Fri Apr 19 01:40:29 2024 CEST.