Preview |
PDF, Italian
Download (3MB) | Terms of use |
Abstract
Auf der Basis der Werke Taddeo Gaddis lässt sich eine mannigfaltige Verwendung von Vorlagen nachweisen. So kamen Modellzeichnungen zum Einsatz, die je nach Bedarf vergrößert oder verkleinert wurden. Darüber hinaus existierten aber auch Vorlagen 1:1, wie die Maße großformatiger Kruzifixe oder kleinformatiger Triptychen der Privatandacht belegen. Bei letztgenannten Triptychen gibt es des Weiteren Schnittstellen zum Œuvre Bernardo Daddis, die es nahelegen, dass beide Werkstätten dieselbe Vorlage wechselseitig nutzten.
Translation of abstract (English)
In the workshop of Taddeo Gaddi several different kinds of drawings were used in preparation for building finished works ("model drawings"). The first type are drawings, which were enlarged or reduced depending on the measures of the final compositions. The second type are drawings in scale 1:1, as identical measures of crucifixes and triptychs of private devotion confirm. A group of triptychs of private devotion produced by the workshops of Taddeo Gaddi and Bernardo Daddi, identical in depiction and measurements, allow the conclusion that both workshops used the same model drawing reciprocally.
Document type: | Article |
---|---|
Date: | 2014 |
Version: | Primary publication |
Date Deposited: | 02 Dec 2014 11:40 |
Faculties / Institutes: | Research Project, Working Group > Individuals |
Controlled Keywords: | Gaddi, Taddeo, Daddi, Bernardo, Mariendarstellung, Kruzifix, Triptychon, Andachtsbild, Vorlage, Modell |
Subject (classification): | Artists, Architects Painting |
Countries/Regions: | Italy |
Paper series: | Series Volume |