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Abstract
Max Beckmann wählte häufig das ganzfigürliche Format für seine Portraits, die lebensgroß ausfielen. Es handelte sich in jedem dieser Fälle entweder von Gemälden von ihm selbst, auch mit seiner Frau Quappi oder berühmten Kunsthändlern, Sammlern und Museumsdirektoren, die seine Kunst förderten. Nur eines davon, seltsamerweise das Größte in dieser Serie blieb bis heute anonym: Das Bildnis eines Teppichhändlers, denn laut Auskunft von Beckmanns Frau Mathildes Quappi Beckmann, hat der Dargestellte zu dem Bildnis nicht Modell gesessen. Wir versuchen mit diesem Beitrag ihn zu identifizieren.
Translation of abstract (English)
Max Beckmann often chose the full-figure format for his portraits, which were life-size. In each of these cases it delt of paintings by himself, also with his wife Quappi, or of famous art dealers, collectors and museum directors who promoted his art. Only one of them, strangely enough the largest in this series has remained anonymous until today: Das Bildnis eines Teppichhändlers, the portrait of a carpet dealer, because according to information from Beckmann's wife Mathilde Quappi Beckmann, the sitter did not sit as a model for the portrait. With this article we try to identify him.
Document type: | Article |
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Date: | 2020 |
Version: | Primary publication |
Date Deposited: | 08 Apr 2020 13:39 |
Faculties / Institutes: | Research Project, Working Group > Individuals |
DDC-classification: | Painting |
Controlled Keywords: | Beckmann, Max / Selbstbildnis mit Horn, Beckmann, Max / Bildnis eines Teppichhändlers |
Subject (classification): | Artists, Architects Iconography Painting |
Countries/Regions: | Germany, Switzerland, Austria Benelux |
Additional Information: | Zugang zum Artikel in italienischer Sprache siehe Link "Verwandte URLs". |
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