1. Home
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Max Beckmann (1884-1950) und die optischen Täuschungen auf dem Portrait von "Euretta Rathbone", 1947, dem Triptychon "Akrobaten", 1939 und dem Gemälde "Bauernholzträger" , 1941. Der Versuch einer Analyse.

Kienlechner, Susanne

[thumbnail of Kienlechner_Max_Beckmann_und_die_optischen_Taeuschungen_2024.pdf]
Preview
PDF, German
Download (1MB) | Lizenz: Creative Commons LizenzvertragMax Beckmann (1884-1950) und die optischen Täuschungen auf dem Portrait von "Euretta Rathbone", 1947, dem Triptychon "Akrobaten", 1939 und dem Gemälde "Bauernholzträger" , 1941. Der Versuch einer Analyse. by Kienlechner, Susanne underlies the terms of Creative Commons Attribution - ShareAlike 4.0

For citations of this document, please do not use the address displayed in the URL prompt of the browser. Instead, please cite with one of the following:
Document type: Article
Place of Publication: Heidelberg
Date: 2024
Version: Primary publication
Date Deposited: 18 Sep 2024 12:21
Faculties / Institutes: Research Project, Working Group > Individuals
DDC-classification: Painting
Controlled Keywords: Beckmann, Max / Bildnis Euretta Rathbone, Beckmann, Max / Akrobaten, Beckmann, Max / Bauernholzträger, Optische Täuschung
Subject (classification): Artists, Architects
Iconography
Painting
Countries/Regions: Germany, Switzerland, Austria
United States, Canada