1. Home
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Die Utopie einer wissenschaftlichen, sozialen Kunst. Zur Theorie des Neo-Impressionismus und ihrer Aufnahme in Deutschland

Zimmermann, Michael F.

In: Bothe, Rolf (Hrsg.): Curt Herrmann 1854 - 1929 : ein Maler der Moderne in Berlin; [Ausstellung im Berlin Museum, Berlin, 11. Mai - 16. Juli 1989]. Berlin 1989, pp. 264-283

[thumbnail of Zimmermann_Michael_Die_Utopie_einer_wissenschaftlichen_sozialen_Kunst_1989.pdf]
Preview
PDF, German
Download (20MB) | Terms of use

For citations of this document, please do not use the address displayed in the URL prompt of the browser. Instead, please cite with one of the following:
Document type: Book Section
Version: Secondary publication
Date Deposited: 20 Sep 2018 13:42
Faculties / Institutes: Research Project, Working Group > Individuals
DDC-classification: Painting
Controlled Keywords: Neoimpressionismus, Rezeption, Deutschland, Geschichte 1879-1911
Subject (classification): Artists, Architects
Aesthetics, Art History
Painting
Countries/Regions: Germany, Switzerland, Austria
Paper series: