Zöllner, Frank
In: L’opera grafica e la fortuna critica di Leonardo da Vinci. Atti del convegno internazionale, Parigi, Musée du Louvre, 16 - 17 maggio 2003. Firenze 2006, S. 101-117
Vorschau |
PDF, Italienisch
Download (5MB) | Nutzungsbedingungen |
Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes nicht auf die URL in der Adresszeile des Browsers, sondern verwenden Sie unbedingt eine der folgenden Adressen:
Abstract
In this article, I argue that Leonardo on the one hand and Michelangelo on the other represent two different types of artists. Leonardo corresponded more to the type of artist who was dependent on the conditions of his commissions, while Michelangelo had already emancipated himself to a great extent from these conditions. In contrast to Leonardo, he had the freedom to be more of an expressive artist.
Dokumententyp: | Buchbeitrag |
---|---|
Ausgabe: | Zweitveröffentlichung |
Erstellungsdatum: | 11 Okt. 2016 14:27 |
DDC-Sachgruppe: | Plastik, Numismatik, Keramik, Metallkunst
Zeichnung, Kunsthandwerk Malerei |
Normierte Schlagwörter: | Leonardo <da Vinci>, Michelangelo <Buonarroti> |
Thema: | Bildende Künstler, Architekten
Malerei Plastik, Skulptur |
Land/Region: | Italien |
Schriftenreihe: | Schriftenreihe Band |